Schoenen Torfs wint Omnichannel Award 2015

Schoenen Torfs wint Omnichannel Award 2015

Schoenenketen Torfs heeft vandaag, op het tweede Omnichannel Congress van RetailDetail, de Omnichannel Award gewonnen. De retailer werd er gelauwerd voor zijn bijzondere inspanningen om online en offline retail met elkaar te integreren.

Torfs haalt het van Decathlon en Media Markt

Ondanks de scherpe concurrentie van online pure players als Zalando, is het Belgische familiebedrijf Torfs er toch in geslaagd om mee te evolueren met zijn tijd en de digitalisering succesvol te integreren in zijn business. Dat vonden met name de aanwezigen op het tweede RetailDetail Omnichannel Congress dat vandaag, op 5 februari, doorging in Antwerpen. Zij verkozen Torfs dan ook tot beste omnichannel-retailer van het jaar.

 

Bij Schoenen Torfs maken ze er geen geheim van dat het opstarten van een webshop een moeizaam proces is. Desalniettemin is de webwinkel inmiddels de grootste winkel van de keten en koestert het bedrijf via het internet zelfs internationale ambities: in augustus 2014 zag een Nederlandse Torfs-webshop het daglicht, een eerste stap naar het buitenland voor de retailer.

 

Torfs maakt bovendien gebruik van 'dignital signage' in veel van zijn winkels, waarbij klanten onder meer online kunnen bestellen vanuit het winkelpunt en ook de traditionele kassa vervangen werd door lossere scanunits doorheen de winkel. De schoenenketen maakt het voor consumenten eveneens mogelijk om schoenen te reserveren in de webshop, om die vervolgens in de winkel op te halen, en om bestellingen via de winkels retour te zenden.

 

De andere genomineerden voor de Omnichannel Award 2015 waren Decathlon en Media Markt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top