Schoenen Torfs wint Omnichannel Award 2015

Schoenen Torfs wint Omnichannel Award 2015

Schoenenketen Torfs heeft vandaag, op het tweede Omnichannel Congress van RetailDetail, de Omnichannel Award gewonnen. De retailer werd er gelauwerd voor zijn bijzondere inspanningen om online en offline retail met elkaar te integreren.

Torfs haalt het van Decathlon en Media Markt

Ondanks de scherpe concurrentie van online pure players als Zalando, is het Belgische familiebedrijf Torfs er toch in geslaagd om mee te evolueren met zijn tijd en de digitalisering succesvol te integreren in zijn business. Dat vonden met name de aanwezigen op het tweede RetailDetail Omnichannel Congress dat vandaag, op 5 februari, doorging in Antwerpen. Zij verkozen Torfs dan ook tot beste omnichannel-retailer van het jaar.

 

Bij Schoenen Torfs maken ze er geen geheim van dat het opstarten van een webshop een moeizaam proces is. Desalniettemin is de webwinkel inmiddels de grootste winkel van de keten en koestert het bedrijf via het internet zelfs internationale ambities: in augustus 2014 zag een Nederlandse Torfs-webshop het daglicht, een eerste stap naar het buitenland voor de retailer.

 

Torfs maakt bovendien gebruik van 'dignital signage' in veel van zijn winkels, waarbij klanten onder meer online kunnen bestellen vanuit het winkelpunt en ook de traditionele kassa vervangen werd door lossere scanunits doorheen de winkel. De schoenenketen maakt het voor consumenten eveneens mogelijk om schoenen te reserveren in de webshop, om die vervolgens in de winkel op te halen, en om bestellingen via de winkels retour te zenden.

 

De andere genomineerden voor de Omnichannel Award 2015 waren Decathlon en Media Markt.

Tags: