Schoenen Torfs wint Omnichannel Award 2015

Schoenen Torfs wint Omnichannel Award 2015

Schoenenketen Torfs heeft vandaag, op het tweede Omnichannel Congress van RetailDetail, de Omnichannel Award gewonnen. De retailer werd er gelauwerd voor zijn bijzondere inspanningen om online en offline retail met elkaar te integreren.

Torfs haalt het van Decathlon en Media Markt

Ondanks de scherpe concurrentie van online pure players als Zalando, is het Belgische familiebedrijf Torfs er toch in geslaagd om mee te evolueren met zijn tijd en de digitalisering succesvol te integreren in zijn business. Dat vonden met name de aanwezigen op het tweede RetailDetail Omnichannel Congress dat vandaag, op 5 februari, doorging in Antwerpen. Zij verkozen Torfs dan ook tot beste omnichannel-retailer van het jaar.

 

Bij Schoenen Torfs maken ze er geen geheim van dat het opstarten van een webshop een moeizaam proces is. Desalniettemin is de webwinkel inmiddels de grootste winkel van de keten en koestert het bedrijf via het internet zelfs internationale ambities: in augustus 2014 zag een Nederlandse Torfs-webshop het daglicht, een eerste stap naar het buitenland voor de retailer.

 

Torfs maakt bovendien gebruik van 'dignital signage' in veel van zijn winkels, waarbij klanten onder meer online kunnen bestellen vanuit het winkelpunt en ook de traditionele kassa vervangen werd door lossere scanunits doorheen de winkel. De schoenenketen maakt het voor consumenten eveneens mogelijk om schoenen te reserveren in de webshop, om die vervolgens in de winkel op te halen, en om bestellingen via de winkels retour te zenden.

 

De andere genomineerden voor de Omnichannel Award 2015 waren Decathlon en Media Markt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top