Schoenen Torfs wint Omnichannel Award 2015

Schoenen Torfs wint Omnichannel Award 2015

Schoenenketen Torfs heeft vandaag, op het tweede Omnichannel Congress van RetailDetail, de Omnichannel Award gewonnen. De retailer werd er gelauwerd voor zijn bijzondere inspanningen om online en offline retail met elkaar te integreren.

Torfs haalt het van Decathlon en Media Markt

Ondanks de scherpe concurrentie van online pure players als Zalando, is het Belgische familiebedrijf Torfs er toch in geslaagd om mee te evolueren met zijn tijd en de digitalisering succesvol te integreren in zijn business. Dat vonden met name de aanwezigen op het tweede RetailDetail Omnichannel Congress dat vandaag, op 5 februari, doorging in Antwerpen. Zij verkozen Torfs dan ook tot beste omnichannel-retailer van het jaar.

 

Bij Schoenen Torfs maken ze er geen geheim van dat het opstarten van een webshop een moeizaam proces is. Desalniettemin is de webwinkel inmiddels de grootste winkel van de keten en koestert het bedrijf via het internet zelfs internationale ambities: in augustus 2014 zag een Nederlandse Torfs-webshop het daglicht, een eerste stap naar het buitenland voor de retailer.

 

Torfs maakt bovendien gebruik van 'dignital signage' in veel van zijn winkels, waarbij klanten onder meer online kunnen bestellen vanuit het winkelpunt en ook de traditionele kassa vervangen werd door lossere scanunits doorheen de winkel. De schoenenketen maakt het voor consumenten eveneens mogelijk om schoenen te reserveren in de webshop, om die vervolgens in de winkel op te halen, en om bestellingen via de winkels retour te zenden.

 

De andere genomineerden voor de Omnichannel Award 2015 waren Decathlon en Media Markt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top