Schoenen Torfs wint Omnichannel Award 2015 | RetailDetail

Schoenen Torfs wint Omnichannel Award 2015

Schoenen Torfs wint Omnichannel Award 2015

Schoenenketen Torfs heeft vandaag, op het tweede Omnichannel Congress van RetailDetail, de Omnichannel Award gewonnen. De retailer werd er gelauwerd voor zijn bijzondere inspanningen om online en offline retail met elkaar te integreren.

Torfs haalt het van Decathlon en Media Markt

Ondanks de scherpe concurrentie van online pure players als Zalando, is het Belgische familiebedrijf Torfs er toch in geslaagd om mee te evolueren met zijn tijd en de digitalisering succesvol te integreren in zijn business. Dat vonden met name de aanwezigen op het tweede RetailDetail Omnichannel Congress dat vandaag, op 5 februari, doorging in Antwerpen. Zij verkozen Torfs dan ook tot beste omnichannel-retailer van het jaar.

 

Bij Schoenen Torfs maken ze er geen geheim van dat het opstarten van een webshop een moeizaam proces is. Desalniettemin is de webwinkel inmiddels de grootste winkel van de keten en koestert het bedrijf via het internet zelfs internationale ambities: in augustus 2014 zag een Nederlandse Torfs-webshop het daglicht, een eerste stap naar het buitenland voor de retailer.

 

Torfs maakt bovendien gebruik van 'dignital signage' in veel van zijn winkels, waarbij klanten onder meer online kunnen bestellen vanuit het winkelpunt en ook de traditionele kassa vervangen werd door lossere scanunits doorheen de winkel. De schoenenketen maakt het voor consumenten eveneens mogelijk om schoenen te reserveren in de webshop, om die vervolgens in de winkel op te halen, en om bestellingen via de winkels retour te zenden.

 

De andere genomineerden voor de Omnichannel Award 2015 waren Decathlon en Media Markt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.