SEOshop overgenomen door Canadese Lightspeed POS

SEOshop overgenomen door Canadese Lightspeed POS

Het e-commerceplatform SEOshop is overgenomen door het Canadese bedrijf Lightspeed POS. Dat houdt zich bezig met het ontwikkelen van point-of-saleplatformen voor winkels en restaurants.

"Enorme stap"

Het doel van de overname is om met beide bedrijven samen winkeliers in staat te stellen hun klanten zowel online als in de winkels beter van dienst te zijn. "Het is een enorme stap in de evolutie van ons bedrijf. We zijn ooit begonnen met de visie om onafhankelijke retailers te ondersteunen door hen een POS aan te bieden met dezelfde backoffice functionaliteit zoals je die bij grote retailers ziet, maar dan gebruiksvriendelijker en aangepast voor mobiel gebruik," zegt Dax Dasilva, CEO van Lightspeed POS.

 

"Met de razendsnelle digitalisering van de industrie is er veel vraag naar online verkoopoplossingen. Door SEOshop binnen de Lightspeed-familie op te nemen, bieden we winkeleigenaren een schaalbaar product om hun goederen nog efficiënter te kunnen verkopen, ongeacht hoe hun klanten willen winkelen", aldus nog Dasilva.


Met de overname van SEOshop ondersteunt Lightspeed POS nu 34.000 retailers in meer dan 100 landen wereldwijd, goed voor een totaal aantal transacties ter waarde van 12 miljard dollar (11,2 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top