Showroomprive.com trekt naar de beurs

Showroomprive.com trekt naar de beurs

De Franse online verkoper Showroomprive.com trekt naar de aandelenbeurs: met het geld dat het bedrijf daar hoopt op te halen, wil het in de toekomst vooral buiten Frankrijk sterker staan en zo de concurrentie het hoofd bieden.

373 miljoen euro

Showroomprive.com maakt op 30 oktober zijn intrede op de Euronext in Parijs en hoopt daar een bedrag van 373 miljoen euro op te halen. De aandelen zullen verkocht worden tegen een prijs van 19,50 tot 26,30 euro, waardoor de waarde van Showroomprive.com op 660 tot 870 miljoen euro zou komen te liggen.

 

De meeste aandelen zijn afkomstig van stichters Thierry Petit en David Dayan, die samen 59 procent in handen hebben, en investeerder Accel Partners, dat 31 procent van het bedrijf bezit. Er zullen ook nieuwe aandelen in omloop komen.

 

Met het geld wil Showroomprive.com vooral de concurrentie met Vente-privee verder aangaan. Beide webshops werken via hetzelfde systeem, waarbij overstock van vooral modeproducten wordt verkocht tegen een lagere prijs. Showroomprive.com hoopt vooral buiten Frankrijk verder te kunnen groeien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top