Showroomprive.com zet eerste stap richting beursgang

Showroomprive.com zet eerste stap richting beursgang

De Franse online moderetailer Showroomprive.com heeft de eerste stappen gezet richting een beursgang eind dit jaar. Met het geld dat het ophaalt tijdens de beursgang wil het zijn groei verder versnellen.

200 miljoen euro vers kapitaal

Showroomprive.com heeft al de eerste documenten voor een beursgang ingeleverd bij de AMF, Autorité des marchés financiers. Het bedrijf hoopt tegen eind oktober of begin november zijn eerste stappen op de Franse aandelenbeurs te kunnen zetten. Alles samen wil Showroomprive.com een bedrag van 200 miljoen euro ophalen.


De twee oprichters Thierry Petit en David Dayan hebben momenteel 60 procent van de aandelen in handen. Ook na de beursgang zullen zij een meerderheid behouden. Investeerder Accel Partners zal het merendeel van zijn 30 procent in het bedrijf daarentegen van de hand doen.


Showroomprive.com werd in 2006 opgericht en is momenteel aanwezig in zeven Europese landen en het heeft plannen om binnenkort in Duitsland van start te gaan. In 2014 haalde het bedrijf een omzet van 350 miljoen euro. De voorbije drie jaar groeide de omzet van de online retailer met 30 procent dankzij internationale expansie. Wereldwijd heeft Showroomprive.com 20,2 miljoen leden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top