Snapstore by Cameleon grote winnaar BeCommerce Awards 2012 | RetailDetail

Snapstore by Cameleon grote winnaar BeCommerce Awards 2012

Snapstore by Cameleon grote winnaar BeCommerce Awards 2012
Gisterenavond werden voor de zevende keer de BeCommerce Awards uitgereikt. Dit jaar schreef een recordaantal van 120 webshops zich in, waaronder 41 als "Beste Starter" voor webshops die nog niet langer dan twee jaar open zijn.

De winnaar van de BeCommerce Overall Award 2012 is Snapstore by Cameleon. "Snapstore.be kwam in juni 2007 online en won vorig jaar al de BeCommerce Award voor ‘Kleding en Toebehoren’. Dit 100% Belgisch bedrijf groeit sterk en biedt online 'flash verkopen', die 3 à 5 dagen actief zijn in België, Nederland en Luxemburg.

 

Oorspronkelijk richtte dit Belgische bedrijf zich op particuliere privéverkopen in de Cameleon-outlets, maar sindsdien is dit aanbod echter sterk uitgebreid en richt de webshop zich ook op het buitenland. Een succesvol 'click & mortar'-concept dat meegeniet van het grote succesverhaal van de online privéverkoop", aldus Jan Kriekels, voorzitter van de BeCommerce Awards-vakjury.

 

49.313 stemmen van het publiek

De consumenten konden de webshops beoordelen op aspecten als veiligheid van betalen, klantenservice, prijsniveau, promotionele acties, levering of nog de overzichtelijkheid van de website. Hun stemmen telden voor 50% mee, de andere helft kwam van de vakjuryleden. Dat leverde volgende winnaars op in de verschillende categorieën:

  • Auto & Toebehoren: Banden-pneus-online.be
  • Consumentenelektronica: Vandenborre.be
  • Huis, Tuin & Dier: Fuchsia.be
  • Kleding & Toebehoren: Omoda.be
  • Multimedia: Cosmox.be
  • Ontspanning en Vrije Tijd: KVMechelenFanshop.be
  • Reizen: Sunjets.be
  • Schoonheid & Gezondheid: Yvesrocher.be
  • Vliegtickets: Jetairfly.com

 

Nog drie vakprijzen

Daarnaast werden ook nog drie vakprijzen uitgereikt: de Starter Award voor beste nieuwkomer ging naar Torfs.be, de Mobile Award voor beste mobile webshop ging naar Vente-Exclusive.com (grote concurrent van Snapstore.be) en de Best Cross Border Webshop voor de website die resoluut Europees gaat, was weggelegd voor Bivolino.com.

 

"We waren aangenaam verrast door het aantal belangrijke 'cases' en vooral door het onovertroffen aantal van 41 inschrijvingen voor de Starter Award", aldus nog de voorzitter van de vakjury, Jan Kriekels. "Dit is meteen het bewijs dat e-commerce een belangrijke factor is voor onze economie en jobaanbod. Deze sector biedt ongetwijfeld jonge enthousiaste ondernemers de mogelijkheid om een webshop te ontwikkelen en te lanceren."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.