Snapstore by Cameleon grote winnaar BeCommerce Awards 2012

Snapstore by Cameleon grote winnaar BeCommerce Awards 2012
Gisterenavond werden voor de zevende keer de BeCommerce Awards uitgereikt. Dit jaar schreef een recordaantal van 120 webshops zich in, waaronder 41 als "Beste Starter" voor webshops die nog niet langer dan twee jaar open zijn.

De winnaar van de BeCommerce Overall Award 2012 is Snapstore by Cameleon. "Snapstore.be kwam in juni 2007 online en won vorig jaar al de BeCommerce Award voor ‘Kleding en Toebehoren’. Dit 100% Belgisch bedrijf groeit sterk en biedt online 'flash verkopen', die 3 à 5 dagen actief zijn in België, Nederland en Luxemburg.

 

Oorspronkelijk richtte dit Belgische bedrijf zich op particuliere privéverkopen in de Cameleon-outlets, maar sindsdien is dit aanbod echter sterk uitgebreid en richt de webshop zich ook op het buitenland. Een succesvol 'click & mortar'-concept dat meegeniet van het grote succesverhaal van de online privéverkoop", aldus Jan Kriekels, voorzitter van de BeCommerce Awards-vakjury.

 

49.313 stemmen van het publiek

De consumenten konden de webshops beoordelen op aspecten als veiligheid van betalen, klantenservice, prijsniveau, promotionele acties, levering of nog de overzichtelijkheid van de website. Hun stemmen telden voor 50% mee, de andere helft kwam van de vakjuryleden. Dat leverde volgende winnaars op in de verschillende categorieën:

  • Auto & Toebehoren: Banden-pneus-online.be
  • Consumentenelektronica: Vandenborre.be
  • Huis, Tuin & Dier: Fuchsia.be
  • Kleding & Toebehoren: Omoda.be
  • Multimedia: Cosmox.be
  • Ontspanning en Vrije Tijd: KVMechelenFanshop.be
  • Reizen: Sunjets.be
  • Schoonheid & Gezondheid: Yvesrocher.be
  • Vliegtickets: Jetairfly.com

 

Nog drie vakprijzen

Daarnaast werden ook nog drie vakprijzen uitgereikt: de Starter Award voor beste nieuwkomer ging naar Torfs.be, de Mobile Award voor beste mobile webshop ging naar Vente-Exclusive.com (grote concurrent van Snapstore.be) en de Best Cross Border Webshop voor de website die resoluut Europees gaat, was weggelegd voor Bivolino.com.

 

"We waren aangenaam verrast door het aantal belangrijke 'cases' en vooral door het onovertroffen aantal van 41 inschrijvingen voor de Starter Award", aldus nog de voorzitter van de vakjury, Jan Kriekels. "Dit is meteen het bewijs dat e-commerce een belangrijke factor is voor onze economie en jobaanbod. Deze sector biedt ongetwijfeld jonge enthousiaste ondernemers de mogelijkheid om een webshop te ontwikkelen en te lanceren."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top