Snelheid van app of mobiele site crucialer dan ooit

Snelheid van app of mobiele site crucialer dan ooit

Bijna de helft van de 18- tot 34-jarigen verwacht dat een app of mobiele site binnen de drie seconden geladen is op hun smartphone of tablet. Duurt het toch langer, dan gaan ze meteen bij de concurrentie kijken.

'De ongeduldige generatie'

De 18- tot 34-jarigen - de zogeheten 'millennials' - hebben hun reputatie van 'ongeduldige generatie' nog maar eens alle eer aangedaan, dit keer in een online enquête van onderzoeksbureau Harris Poll bij ruim 5.000 volwassen smartphone- en/of tabletgebruikers in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en Australië.

 

Bijna één op de twee van de 18- tot 34-jarigen (49%) geeft een app of website amper drie seconden om te laden op hun smartphone of tablet. Vier op de vijf (81%) gebruikers van een smartphone of tablet zeggen dat ze een mobiele site of app verlaten als die traag is of crasht. Bijna zeven op de tien (68%) proberen die site of app nog één keer als het de eerste maal niet lukte, maar van 32% van de shoppers krijgt de site of app zelfs geen tweede kans.

 

Alsof dat nog niet volstaat, is 51% van deze mensen geneigd om over de trage app of mobiele site te klagen op sociale media. Voor een reputatie kan zoiets dodelijk zijn...

 

Zes op de tien 'millennials' shoppen mobiel

Liefst 60% van deze millenniumgeneratie is van plan om zijn smartphone of tablet te gebruiken om meer eindejaarsaankopen te doen dan vorig jaar. Bij die 18- tot 34-jarigen zegt de helft dat ze meer zullen kopen met hun mobiele toestel dan in winkels. Daarnaast zegt 62% dat ze ook in de winkels hun smartphone of tablet zullen gebruiken om prijzen te vergelijken en productreviews te lezen. Bijna vier op de tien (37%) zullen met hun toestel zelfs cadeaus kopen wanneer ze in een winkel zijn.

 

"Shoppen met smartphones en tablets zit in de lift en onlinewinkels betalen een prijs voor trage apps of mobiele websites", zegt Erwan Paccard van Dynatrace, het digital performance softwarebedrijf dat de enquête liet uitvoeren. "Handelaars moeten binnen de winkelmuren maar ook in hun online shop een goede service leveren. Anders lopen klanten weg en klagen ze niet meer alleen tegen hun familie, vrienden en collega's, maar ook via de sociale media."

 

Tot slot nog dit: als ze de keuze hebben, verkiest ruim de helft (54%) van de 18- tot 34-jarigen een app boven een mobiele website. De reden ligt voor de hand: 62% vindt de snelheid en het gebruiksgemak van applicaties beter dan die van websites.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top