Snelheid van app of mobiele site crucialer dan ooit

Snelheid van app of mobiele site crucialer dan ooit

Bijna de helft van de 18- tot 34-jarigen verwacht dat een app of mobiele site binnen de drie seconden geladen is op hun smartphone of tablet. Duurt het toch langer, dan gaan ze meteen bij de concurrentie kijken.

'De ongeduldige generatie'

De 18- tot 34-jarigen - de zogeheten 'millennials' - hebben hun reputatie van 'ongeduldige generatie' nog maar eens alle eer aangedaan, dit keer in een online enquête van onderzoeksbureau Harris Poll bij ruim 5.000 volwassen smartphone- en/of tabletgebruikers in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en Australië.

 

Bijna één op de twee van de 18- tot 34-jarigen (49%) geeft een app of website amper drie seconden om te laden op hun smartphone of tablet. Vier op de vijf (81%) gebruikers van een smartphone of tablet zeggen dat ze een mobiele site of app verlaten als die traag is of crasht. Bijna zeven op de tien (68%) proberen die site of app nog één keer als het de eerste maal niet lukte, maar van 32% van de shoppers krijgt de site of app zelfs geen tweede kans.

 

Alsof dat nog niet volstaat, is 51% van deze mensen geneigd om over de trage app of mobiele site te klagen op sociale media. Voor een reputatie kan zoiets dodelijk zijn...

 

Zes op de tien 'millennials' shoppen mobiel

Liefst 60% van deze millenniumgeneratie is van plan om zijn smartphone of tablet te gebruiken om meer eindejaarsaankopen te doen dan vorig jaar. Bij die 18- tot 34-jarigen zegt de helft dat ze meer zullen kopen met hun mobiele toestel dan in winkels. Daarnaast zegt 62% dat ze ook in de winkels hun smartphone of tablet zullen gebruiken om prijzen te vergelijken en productreviews te lezen. Bijna vier op de tien (37%) zullen met hun toestel zelfs cadeaus kopen wanneer ze in een winkel zijn.

 

"Shoppen met smartphones en tablets zit in de lift en onlinewinkels betalen een prijs voor trage apps of mobiele websites", zegt Erwan Paccard van Dynatrace, het digital performance softwarebedrijf dat de enquête liet uitvoeren. "Handelaars moeten binnen de winkelmuren maar ook in hun online shop een goede service leveren. Anders lopen klanten weg en klagen ze niet meer alleen tegen hun familie, vrienden en collega's, maar ook via de sociale media."

 

Tot slot nog dit: als ze de keuze hebben, verkiest ruim de helft (54%) van de 18- tot 34-jarigen een app boven een mobiele website. De reden ligt voor de hand: 62% vindt de snelheid en het gebruiksgemak van applicaties beter dan die van websites.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top