Software zorgde voor uitzonderlijke koopjes Amazon | RetailDetail

Software zorgde voor uitzonderlijke koopjes Amazon

Software zorgde voor uitzonderlijke koopjes Amazon

Door een fout in de software werden een heleboel producten op de Britse website van Amazon verkocht tegen de lage prijs van 1 cent. Een pak Britse verkopers hebben hierdoor heel wat geld verloren.

"20.000 pond verloren op één dag"

De fout was te vinden in de software Repricer Express, die ervoor zorgt dat de prijzen van externe verkopers op Amazon automatisch worden aangepast, om zo steeds de laagste prijs te garanderen. Vrijdag werd dat voornemen echter wel heel serieus genomen, toen een uur lang een pak artikels te koop waren voor één schamele cent.

 

Niet alleen werden producten tegen een heel lage prijs verkocht, Amazon bleef ondertussen ook zijn vergoeding vragen voor elk verkocht product. Daardoor moesten verkopers bij een verkoop meer geld aan Amazon dan ze effectief binnen kregen.

 

Eén van de verkopers zegt dat de kans bestaat dat ze haar zaak mag opdoeken. "Ik verloor ongeveer 20.000 pond (ongeveer 25.000 euro) in één nacht. Nadat ik Amazon vroeg om alle bestellingen te annuleren bleven ze die toch uitsturen, terwijl ze me hoge kosten bleven aanrekenen", zegt verkoopster Judith Blackford aan Sky News.

 

Amazon zegt dat het de meeste verkopen toch heeft kunnen tegenhouden en dat het alles in het werk stelt om verkopers te helpen met verkopen die toch zijn doorgegaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.