Spartoo opent marktplaats en denkt aan fysieke winkels

Spartoo opent marktplaats en denkt aan fysieke winkels

De Franse online schoenenverkoper Spartoo heeft zijn Europese marktplaats geopend. Intussen zou Spartoo plannen hebben om in en rond Parijs heuse fysieke winkels te openen op basis van de online klantengegevens waarover het internetbedrijf beschikt.

Marktplaatsen almaar populairder

"Vandaag is al bijna een derde van alle internethandelaars actief via marktplaatsen", zegt Boris Saragaglia, topman en mede-oprichter van Spartoo. "Bovendien stijgt het aantal verkopen via marktplaatsen doorlopend. Het is dan ook bijna vanzelfsprekend dat ook wij aanwezig wilden zijn in dit veelbelovende kanaal van de markt. Deze nieuwe ontwikkeling biedt ons de mogelijkheid onze klanten nog meer keuze te bieden en hen dus nog meer voldoening te schenken."

 

In één klap stijgt het aanbod zo van 30.000 modellen van 750 merken naar 70.000 modellen van ruim 1.000 merken. Half maart had Spartoo zijn aanbod ook al verruimd met een kledingaanbod voor hem en haar, goed voor zowat 6.000 modellen van een honderdtal merken.

 

Fysieke winkels met "slim" aanbod

Intussen menen de Franse collega's van LSA te weten dat Spartoo er serieus aan denkt om een twintigtal fysieke winkels te openen, in eerste instantie in en rond Parijs. De plannen blijken al ver gevorderd. Zo zou het gaan om boetieks van ongeveer 200 m², met een selectie van telkens een duizendtal schoenen. De keuze van beschikbare modellen zou Spartoo baseren op de online klantengegevens waarover de groep beschikt, zoals welke klanten binnen de perimeter van de winkel wonen, hoe de verhouding mannen-vrouwen-kinderen is of nog welke modellen zij vooral bestellen.

 

Spartoo werd in 2006 in Grenoble opgericht en is intussen al actief in 20 Europese landen, waaronder België en Nederland. De groep, die onder meer het Belgische Sofina als aandeelhouder heeft, realiseerde in 2013 een omzet van 130 miljoen euro en verwelkomt maandelijks 14 miljoen bezoekers op zijn site.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top