Spartoo opent marktplaats en denkt aan fysieke winkels

Spartoo opent marktplaats en denkt aan fysieke winkels

De Franse online schoenenverkoper Spartoo heeft zijn Europese marktplaats geopend. Intussen zou Spartoo plannen hebben om in en rond Parijs heuse fysieke winkels te openen op basis van de online klantengegevens waarover het internetbedrijf beschikt.

Marktplaatsen almaar populairder

"Vandaag is al bijna een derde van alle internethandelaars actief via marktplaatsen", zegt Boris Saragaglia, topman en mede-oprichter van Spartoo. "Bovendien stijgt het aantal verkopen via marktplaatsen doorlopend. Het is dan ook bijna vanzelfsprekend dat ook wij aanwezig wilden zijn in dit veelbelovende kanaal van de markt. Deze nieuwe ontwikkeling biedt ons de mogelijkheid onze klanten nog meer keuze te bieden en hen dus nog meer voldoening te schenken."

 

In één klap stijgt het aanbod zo van 30.000 modellen van 750 merken naar 70.000 modellen van ruim 1.000 merken. Half maart had Spartoo zijn aanbod ook al verruimd met een kledingaanbod voor hem en haar, goed voor zowat 6.000 modellen van een honderdtal merken.

 

Fysieke winkels met "slim" aanbod

Intussen menen de Franse collega's van LSA te weten dat Spartoo er serieus aan denkt om een twintigtal fysieke winkels te openen, in eerste instantie in en rond Parijs. De plannen blijken al ver gevorderd. Zo zou het gaan om boetieks van ongeveer 200 m², met een selectie van telkens een duizendtal schoenen. De keuze van beschikbare modellen zou Spartoo baseren op de online klantengegevens waarover de groep beschikt, zoals welke klanten binnen de perimeter van de winkel wonen, hoe de verhouding mannen-vrouwen-kinderen is of nog welke modellen zij vooral bestellen.

 

Spartoo werd in 2006 in Grenoble opgericht en is intussen al actief in 20 Europese landen, waaronder België en Nederland. De groep, die onder meer het Belgische Sofina als aandeelhouder heeft, realiseerde in 2013 een omzet van 130 miljoen euro en verwelkomt maandelijks 14 miljoen bezoekers op zijn site.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top