Spartoo opent marktplaats en denkt aan fysieke winkels

Spartoo opent marktplaats en denkt aan fysieke winkels

De Franse online schoenenverkoper Spartoo heeft zijn Europese marktplaats geopend. Intussen zou Spartoo plannen hebben om in en rond Parijs heuse fysieke winkels te openen op basis van de online klantengegevens waarover het internetbedrijf beschikt.

Marktplaatsen almaar populairder

"Vandaag is al bijna een derde van alle internethandelaars actief via marktplaatsen", zegt Boris Saragaglia, topman en mede-oprichter van Spartoo. "Bovendien stijgt het aantal verkopen via marktplaatsen doorlopend. Het is dan ook bijna vanzelfsprekend dat ook wij aanwezig wilden zijn in dit veelbelovende kanaal van de markt. Deze nieuwe ontwikkeling biedt ons de mogelijkheid onze klanten nog meer keuze te bieden en hen dus nog meer voldoening te schenken."

 

In één klap stijgt het aanbod zo van 30.000 modellen van 750 merken naar 70.000 modellen van ruim 1.000 merken. Half maart had Spartoo zijn aanbod ook al verruimd met een kledingaanbod voor hem en haar, goed voor zowat 6.000 modellen van een honderdtal merken.

 

Fysieke winkels met "slim" aanbod

Intussen menen de Franse collega's van LSA te weten dat Spartoo er serieus aan denkt om een twintigtal fysieke winkels te openen, in eerste instantie in en rond Parijs. De plannen blijken al ver gevorderd. Zo zou het gaan om boetieks van ongeveer 200 m², met een selectie van telkens een duizendtal schoenen. De keuze van beschikbare modellen zou Spartoo baseren op de online klantengegevens waarover de groep beschikt, zoals welke klanten binnen de perimeter van de winkel wonen, hoe de verhouding mannen-vrouwen-kinderen is of nog welke modellen zij vooral bestellen.

 

Spartoo werd in 2006 in Grenoble opgericht en is intussen al actief in 20 Europese landen, waaronder België en Nederland. De groep, die onder meer het Belgische Sofina als aandeelhouder heeft, realiseerde in 2013 een omzet van 130 miljoen euro en verwelkomt maandelijks 14 miljoen bezoekers op zijn site.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top