Spectaculaire toename mobiele retail zoekopdrachten

Spectaculaire toename mobiele retail zoekopdrachten

Het aantal online zoekopdrachten over retail in het Verenigd Koninkrijk op mobiele telefoons is tijdens het derde kwartaal 2011 35% gestegen ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Volgens de laatste cijfers van de BRC-Google Online Retail Monitor is de toename ver een heel jaar zelfs maar liefst 168%. Een op de tien zoekopdrachten naar retail wordt vandaag gedaan vanaf een mobiele telefoon. 

 

Het is weinig verrassend dat  Londen de meeste retail-opzoekers kent: 35% van het totaal. Het aantal buitenlandse consumenten op zoek naar Britse retailers steeg met 34% ten opzichte van 2010 in dezelfde periode, vooral in Rusland, Pakistan en Mexico. De BRC-Monitor zegt dat de Britse retailers zich in toenemende mate richten op de groeiende internationale verkoop in opkomende markten. De sterke toename van de zoekopdrachten uit het buitenland bevestigt de groeimogelijkheden. 

 

Het aantal Britse consumenten op zoek naar buitenlandse retailers groeide met 78%. Algemeen directeur Stephen Robertson van de BRC: "De toenemende druk op de huishoudbudgetten zal voor meer retail-zoekopdrachten zorgen. Consumenten zullen meer en meer prijzen vergelijken en daardoor invloed uitoefenen op de marktwaarde. In vergelijking met traditionele verkoopkanalen groeit online verkoop veel sneller. We zien ook een verschuiving naar verkoop via smartphones en tablets."

 

Recepten behoorden tot de meest gezochte onderwerpen tussen juli en september. De anderen waren bedden, jurken, bloemen, HP Touchpad, iPad, iPhone 5, Lego, trouwjurken en Xbox.

Het aantal online zoekopdrachten over retail in het Verenigd Koninkrijk op mobiele telefoons is tijdens het derde kwartaal 2011 35% gestegen ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Volgens de laatste cijfers van de BRC-Google Online Retail Monitor is de toename ver een heel jaar zelfs maar liefst 168%. Een op de tien zoekopdrachten naar retail wordt vandaag gedaan vanaf een mobiele telefoon. 

 

Het is weinig verrassend dat  Londen de meeste retail-opzoekers kent: 35% van het totaal. Het aantal buitenlandse consumenten op zoek naar Britse retailers steeg met 34% ten opzichte van 2010 in dezelfde periode, vooral in Rusland, Pakistan en Mexico. De BRC-Monitor zegt dat de Britse retailers zich in toenemende mate richten op de groeiende internationale verkoop in opkomende markten. De sterke toename van de zoekopdrachten uit het buitenland bevestigt de groeimogelijkheden. 

 

Het aantal Britse consumenten op zoek naar buitenlandse retailers groeide met 78%. Algemeen directeur Stephen Robertson van de BRC: "De toenemende druk op de huishoudbudgetten zal voor meer retail-zoekopdrachten zorgen. Consumenten zullen meer en meer prijzen vergelijken en daardoor invloed uitoefenen op de marktwaarde. In vergelijking met traditionele verkoopkanalen groeit online verkoop veel sneller. We zien ook een verschuiving naar verkoop via smartphones en tablets."

 

Recepten behoorden tot de meest gezochte onderwerpen tussen juli en september. De anderen waren bedden, jurken, bloemen, HP Touchpad, iPad, iPhone 5, Lego, trouwjurken en Xbox.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top