Starbucks gaat je kopje koffie thuisleveren | RetailDetail

Starbucks gaat je kopje koffie thuisleveren

Starbucks gaat je kopje koffie thuisleveren

De Amerikaanse koffieketen Starbucks wil vanaf volgend jaar ook aan huis leveren in de Verenigde Staten. Het wil zo inspelen op de sterke groei van de online markt, die echter zorgt voor een tragere groei bij Starbucks.

Trafiek groeit te traag

Bij de bekendmaking van zijn laatste financiële cijfers werd duidelijk dat de trafiek bij vestigingen van Starbucks in de Verenigde Staten maar met één procent gegroeid was. Dat heeft te maken met het feit dat steeds meer consumenten online winkelen en ze dus minder vaak spontaan binnen springen bij Starbucks. "We zijn niet tevreden met de groei van één procent in Amerika en we nemen onmiddellijk stappen om de trafiek te laten groeien", laat Troy Alstead, COO van Starbucks, weten.


Daarom wil Starbucks het eenvoudiger maken voor klanten om altijd en overal een koffie van Starbucks te krijgen. Zo zal het vanaf december een test starten met Mobile Order and Pay, waarbij klanten op voorhand een bestelling kunnen plaatsen en die vervolgens ophalen in een Starbucks. Tegen het midden van 2015 wil het daar ook nog eens levering aan toevoegen. Zo denkt het aan consumenten die een vaste bestelling kunnen plaatsen, waarbij elke dag op hetzelfde uur een bestelling kan geleverd worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.