Starbucks gaat je kopje koffie thuisleveren

Starbucks gaat je kopje koffie thuisleveren

De Amerikaanse koffieketen Starbucks wil vanaf volgend jaar ook aan huis leveren in de Verenigde Staten. Het wil zo inspelen op de sterke groei van de online markt, die echter zorgt voor een tragere groei bij Starbucks.

Trafiek groeit te traag

Bij de bekendmaking van zijn laatste financiële cijfers werd duidelijk dat de trafiek bij vestigingen van Starbucks in de Verenigde Staten maar met één procent gegroeid was. Dat heeft te maken met het feit dat steeds meer consumenten online winkelen en ze dus minder vaak spontaan binnen springen bij Starbucks. "We zijn niet tevreden met de groei van één procent in Amerika en we nemen onmiddellijk stappen om de trafiek te laten groeien", laat Troy Alstead, COO van Starbucks, weten.


Daarom wil Starbucks het eenvoudiger maken voor klanten om altijd en overal een koffie van Starbucks te krijgen. Zo zal het vanaf december een test starten met Mobile Order and Pay, waarbij klanten op voorhand een bestelling kunnen plaatsen en die vervolgens ophalen in een Starbucks. Tegen het midden van 2015 wil het daar ook nog eens levering aan toevoegen. Zo denkt het aan consumenten die een vaste bestelling kunnen plaatsen, waarbij elke dag op hetzelfde uur een bestelling kan geleverd worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top