Starbucks laat smartphonegebruikers niet meer wachten

Starbucks laat smartphonegebruikers niet meer wachten

Het Amerikaanse Starbucks werkt volop aan een nieuwe tool die de klant de mogelijkheid biedt om zijn bestelling al op voorhand door te geven: vanuit de wachtrij of, beter nog, al van onderweg naar de dichtstbijzijnde vestiging.

5 miljoen mobiele transacties per week

De nieuwe smartphone-applicatie wordt volgens chief digital officer Adam Brotman (foto) nog dit jaar in een aantal Amerikaanse vestigingen uitgetest en moet de bediening versnellen en de wachttijden inkorten. "Het is iets waar onze klanten al langer naar vragen, maar meer wil ik er vooralsnog niet over vertellen."

 

Brotman wist ook nog te vertellen dat Starbucks op 19 maart een update van zijn iPhone-app zal uitbrengen. Die zal onder meer de mogelijkheid bieden om de barista een fooi te geven en een 'shake-to-pay'-functie bevatten ('even schudden, zo betaald').

 

Volgens Brotman verwerkt Starbucks momenteel al 5 miljoen mobiele transacties per week en worden in de Amerikaanse vestigingen al 11% van de bestellingen betaald via de smartphone of tablet. Brotman maakt er geen geheim van dat hij dat cijfer nog dit jaar wil verdubbelen.

 

Howard Schultz zelf aan het stuur

Dat het de reus uit Seattle menens is met zijn digitale plannen, bewijst de 'wissel' aan de top die vorige maand plaatsvond. CEO Howard Schultz heeft dan de dagelijkse operationele leiding van het bedrijf overgedragen aan zijn COO Troy Alstead, om zich volop te kunnen toeleggen op "next generation retail, digitale en mobiele betalingen, het getrouwheidsprogramma en de e-commerce".

 

Volgens Brotman "werkt de CEO rechtstreeks mee aan alle mobiele plannen en de visie die we daarrond ontwikkelen. Hij is daar zeer sterk bij betrokken."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top