Starbucks laat smartphonegebruikers niet meer wachten | RetailDetail

Starbucks laat smartphonegebruikers niet meer wachten

Starbucks laat smartphonegebruikers niet meer wachten

Het Amerikaanse Starbucks werkt volop aan een nieuwe tool die de klant de mogelijkheid biedt om zijn bestelling al op voorhand door te geven: vanuit de wachtrij of, beter nog, al van onderweg naar de dichtstbijzijnde vestiging.

5 miljoen mobiele transacties per week

De nieuwe smartphone-applicatie wordt volgens chief digital officer Adam Brotman (foto) nog dit jaar in een aantal Amerikaanse vestigingen uitgetest en moet de bediening versnellen en de wachttijden inkorten. "Het is iets waar onze klanten al langer naar vragen, maar meer wil ik er vooralsnog niet over vertellen."

 

Brotman wist ook nog te vertellen dat Starbucks op 19 maart een update van zijn iPhone-app zal uitbrengen. Die zal onder meer de mogelijkheid bieden om de barista een fooi te geven en een 'shake-to-pay'-functie bevatten ('even schudden, zo betaald').

 

Volgens Brotman verwerkt Starbucks momenteel al 5 miljoen mobiele transacties per week en worden in de Amerikaanse vestigingen al 11% van de bestellingen betaald via de smartphone of tablet. Brotman maakt er geen geheim van dat hij dat cijfer nog dit jaar wil verdubbelen.

 

Howard Schultz zelf aan het stuur

Dat het de reus uit Seattle menens is met zijn digitale plannen, bewijst de 'wissel' aan de top die vorige maand plaatsvond. CEO Howard Schultz heeft dan de dagelijkse operationele leiding van het bedrijf overgedragen aan zijn COO Troy Alstead, om zich volop te kunnen toeleggen op "next generation retail, digitale en mobiele betalingen, het getrouwheidsprogramma en de e-commerce".

 

Volgens Brotman "werkt de CEO rechtstreeks mee aan alle mobiele plannen en de visie die we daarrond ontwikkelen. Hij is daar zeer sterk bij betrokken."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Back to top