"Steeds meer klachten over Groupon" | RetailDetail

"Steeds meer klachten over Groupon"

"Steeds meer klachten over Groupon"

De Amerikaanse kortingensite Groupon komt meer en meer in negatief daglicht te staan. Ook bij consumentenorganisatie Test-Aankoop komen steeds vaker ontevreden klanten aankloppen. Dit jaar alleen al kwamen bij Test-Aankoop 379 klachten over het bedrijf binnen.

Foute aanbiedingen

Een aantal weken geleden nog kwam Groupon in opspraak nadat een restaurant in Diepenbreek overspoeld werd met mensen die allemaal een tafeltje wilden reserveren naar aanleiding van een kortingsactie voor het restaurant op de Grouponsite. Er was echter één probleem: het restaurant was helemaal geen samenwerking aangegaan voor een dergelijke actie.

 

De gedupeerden die reeds een kortingsbon hadden aangekocht, werden uiteindelijk terugbetaald door Groupon. Er bleek een samenwerkingscontract op naam van de broer te zijn opgemaakt, buiten de eigenlijke zaakvoerders om. Groupon zegt de zaak intern te zullen onderzoeken, maar ondertussen heeft de media-aandacht de bal wel aan het rollen gebracht: sinds het incident (amper drie weken geleden) heeft Test-Aankoop liefst 137 nieuwe klachten ontvangen.


Misleidende kortingen

Volgens een onderzoek van Test-Aankoop naar Groupon en gelijkaardige sites handelen de meeste klachten over de feitelijke realisering van de aanbieding, vooral over volgeboekte restaurants, codes die niet werken en misleidende kortingen. 

 

Andere problemen zouden zich stellen bij de levering van het product. Zo maakt Gazet van Antwerpen gewag van een klant die via Groupon een iPad bestelde, maar deze nooit heeft ontvangen. Bij navraag bleek dat er niet genoeg iPads in voorraad waren en dat de site niet happig was om de gedupeerde te vergoeden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top