"Steeds meer klachten over Groupon" | RetailDetail

"Steeds meer klachten over Groupon"

"Steeds meer klachten over Groupon"

De Amerikaanse kortingensite Groupon komt meer en meer in negatief daglicht te staan. Ook bij consumentenorganisatie Test-Aankoop komen steeds vaker ontevreden klanten aankloppen. Dit jaar alleen al kwamen bij Test-Aankoop 379 klachten over het bedrijf binnen.

Foute aanbiedingen

Een aantal weken geleden nog kwam Groupon in opspraak nadat een restaurant in Diepenbreek overspoeld werd met mensen die allemaal een tafeltje wilden reserveren naar aanleiding van een kortingsactie voor het restaurant op de Grouponsite. Er was echter één probleem: het restaurant was helemaal geen samenwerking aangegaan voor een dergelijke actie.

 

De gedupeerden die reeds een kortingsbon hadden aangekocht, werden uiteindelijk terugbetaald door Groupon. Er bleek een samenwerkingscontract op naam van de broer te zijn opgemaakt, buiten de eigenlijke zaakvoerders om. Groupon zegt de zaak intern te zullen onderzoeken, maar ondertussen heeft de media-aandacht de bal wel aan het rollen gebracht: sinds het incident (amper drie weken geleden) heeft Test-Aankoop liefst 137 nieuwe klachten ontvangen.


Misleidende kortingen

Volgens een onderzoek van Test-Aankoop naar Groupon en gelijkaardige sites handelen de meeste klachten over de feitelijke realisering van de aanbieding, vooral over volgeboekte restaurants, codes die niet werken en misleidende kortingen. 

 

Andere problemen zouden zich stellen bij de levering van het product. Zo maakt Gazet van Antwerpen gewag van een klant die via Groupon een iPad bestelde, maar deze nooit heeft ontvangen. Bij navraag bleek dat er niet genoeg iPads in voorraad waren en dat de site niet happig was om de gedupeerde te vergoeden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.