"Steeds meer klachten over Groupon" | RetailDetail

"Steeds meer klachten over Groupon"

"Steeds meer klachten over Groupon"

De Amerikaanse kortingensite Groupon komt meer en meer in negatief daglicht te staan. Ook bij consumentenorganisatie Test-Aankoop komen steeds vaker ontevreden klanten aankloppen. Dit jaar alleen al kwamen bij Test-Aankoop 379 klachten over het bedrijf binnen.

Foute aanbiedingen

Een aantal weken geleden nog kwam Groupon in opspraak nadat een restaurant in Diepenbreek overspoeld werd met mensen die allemaal een tafeltje wilden reserveren naar aanleiding van een kortingsactie voor het restaurant op de Grouponsite. Er was echter één probleem: het restaurant was helemaal geen samenwerking aangegaan voor een dergelijke actie.

 

De gedupeerden die reeds een kortingsbon hadden aangekocht, werden uiteindelijk terugbetaald door Groupon. Er bleek een samenwerkingscontract op naam van de broer te zijn opgemaakt, buiten de eigenlijke zaakvoerders om. Groupon zegt de zaak intern te zullen onderzoeken, maar ondertussen heeft de media-aandacht de bal wel aan het rollen gebracht: sinds het incident (amper drie weken geleden) heeft Test-Aankoop liefst 137 nieuwe klachten ontvangen.


Misleidende kortingen

Volgens een onderzoek van Test-Aankoop naar Groupon en gelijkaardige sites handelen de meeste klachten over de feitelijke realisering van de aanbieding, vooral over volgeboekte restaurants, codes die niet werken en misleidende kortingen. 

 

Andere problemen zouden zich stellen bij de levering van het product. Zo maakt Gazet van Antwerpen gewag van een klant die via Groupon een iPad bestelde, maar deze nooit heeft ontvangen. Bij navraag bleek dat er niet genoeg iPads in voorraad waren en dat de site niet happig was om de gedupeerde te vergoeden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.