Sterk eerste half jaar voor Zalando

Sterk eerste half jaar voor Zalando

De Duitse online retailer Zalando heeft een sterk eerste zes maanden van 2014 achter de rug. De omzet steeg met bijna dertig procent en het bedrijf haalde een positieve EBIT voor de periode, wat wordt aanzien als een groot succes.

"Groot succes"

De totale halfjaaromzet van Zalando bedroeg 1,047 miljard euro, een stijging van 29,5% ten opzichte van de 809 miljoen euro in 2013. 546 miljoen euro daarvan werd behaald in het tweede kwartaal van dit jaar: een stuk meer dan in 2013, toen de omzet in het tweede kwartaal 437 miljoen euro bedroeg.

 

Bovendien haalde Zalando een positieve EBIT van 12 miljoen euro in de eerste zes maanden van 2014. In het tweede kwartaal alleen bedroeg de EBIT zelfs 35 miljoen euro. "Een positieve EBIT bereiken in het eerste half jaar is een groot succes voor Zalando. Traditioneel was de prestatie in de eerste helft van het financieel jaar zwakker dan in de tweede helft", zegt Rubin Ritter, lid van de raad van bestuur.

 

In de eerste helft van het jaar werd de nieuwe mobiele app uitgerold naar alle internationale markten, waardoor in het tweede kwartaal 41 procent van de bezoekers op de website via mobiel kwamen. In het tweede kwartaal werd de website van Zalando 323 miljoen keer bezocht en waren er 13,7 miljoen actieve gebruikers. Een jaar eerder waren dat er slechts 11,6 miljoen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba onthult zijn hightech winkel van de toekomst

24/11/2017

De geautomatiseerde supermarkten van Amazon Go zijn er nog niet of Alibaba heeft er al een antwoord op klaar. Alibaba presenteert Tmall Supermart, een supermarkt boordevol technologie: van virtuele paskamers tot gezichtsherkenning.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top