Supermarkt maakt koelbox vast aan uw voordeur | RetailDetail

Supermarkt maakt koelbox vast aan uw voordeur

Supermarkt maakt koelbox vast aan uw voordeur

Vergeet alle hoogtechnologische oplossingen voor het leveren van boodschappen aan huis wanneer de klant niet thuis is: een stalen 'deuranker', een 'fietsketting' en een hangslot klaren de klus even goed!

Getest in Wenen en Graz

Een Duitse firma denkt dé oplossing gevonden te hebben om dagelijkse boodschappen aan huis te leveren zonder dat de internetklant thuis moet zijn om zijn bestelling in ontvangst te nemen. En voor één keer gaat het niet om een hoogtechnologische oplossing, wel integendeel.

 

Lockbox, zo heet het bedrijfje, bedacht een al even simpel als geniaal systeem: een stalen 'deuranker' dat de klant gewoon onder de voordeur schuift bij het verlaten van de woning (niets hameren, boren of vastschroeven dus!). Aan dat anker maakt de koerier van de supermarkt een koelbox vast met een soort van fietsketting en een hangslot.

 

Bij een volgende bestelling maakt de klant de lege box vast aan het deuranker, waarop de koerier de lege box inruilt voor een nieuwe met de bestelling. Poepsimpel, dus. De boxen bestaan in twee formaten (groot en klein) en zijn stapelbaar, zodat er dus meerdere tegelijk kunnen worden afgeleverd zonder dat de voorbijgangers erover struikelen.

 

Te gek voor woorden? Toch niet, want Lockbox wist alvast de grootste supermarktketen van Oostenrijk, Billa, warm te krijgen voor een proefproject. De keten test de nieuwe optie momenteel uit in Wenen en Graz en wil die later mogelijk uitrollen over heel Oostenrijk. En dan ligt de weg open naar de zusterketens van het grote Duitse Rewe-concern, hoopt Lockbox-oprichter Thomas Kraker von Schwarzenfeld stiekem. Eentje om in de gaten te houden...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.