Supermarktklanten bepalen zelf prijs door Facebook check-in

Supermarktklanten bepalen zelf prijs door Facebook check-in

Het toonaangevende Noord-Europese retailbedrijf ICA gebruikt geolocatietechnologie van Facebook om supermarktklanten kortingen te laten bepalen. In de pilot store in Stockholm biedt ICA de bezoeker de mogelijkheid om de actuele prijs van een specifiek artikel te verlagen door met hun smartphone 'in te checken' bij de winkel. Op een tv-monitor in die winkel kan de klant direct de actuele prijs met korting lezen - en hoe hij dit product kan verkrijgen.

QR-code

De klant kan een verkort webadres of een QR-code gebruiken om aan de Facebook 'check-in' actie mee te doen. Elke korting of actieprijs is geldig voor één week, waardoor de korting kan oplopen wanneer meerdere klanten aan deze actie meedoen.


Het toonaangevende Noord-Europese retailbedrijf ICA gebruikt geolocatietechnologie van Facebook om supermarktklanten kortingen te laten bepalen. In de pilot store in Stockholm biedt ICA de bezoeker de mogelijkheid om de actuele prijs van een specifiek artikel te verlagen door met hun smartphone 'in te checken' bij de winkel. Op een tv-monitor in die winkel kan de klant direct de actuele prijs met korting lezen - en hoe hij dit product kan verkrijgen.

QR-code

De klant kan een verkort webadres of een QR-code gebruiken om aan de Facebook 'check-in' actie mee te doen. Elke korting of actieprijs is geldig voor één week, waardoor de korting kan oplopen wanneer meerdere klanten aan deze actie meedoen.


Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top