Supermarktklanten bepalen zelf prijs door Facebook check-in | RetailDetail

Supermarktklanten bepalen zelf prijs door Facebook check-in

Supermarktklanten bepalen zelf prijs door Facebook check-in

Het toonaangevende Noord-Europese retailbedrijf ICA gebruikt geolocatietechnologie van Facebook om supermarktklanten kortingen te laten bepalen. In de pilot store in Stockholm biedt ICA de bezoeker de mogelijkheid om de actuele prijs van een specifiek artikel te verlagen door met hun smartphone 'in te checken' bij de winkel. Op een tv-monitor in die winkel kan de klant direct de actuele prijs met korting lezen - en hoe hij dit product kan verkrijgen.

QR-code

De klant kan een verkort webadres of een QR-code gebruiken om aan de Facebook 'check-in' actie mee te doen. Elke korting of actieprijs is geldig voor één week, waardoor de korting kan oplopen wanneer meerdere klanten aan deze actie meedoen.


Het toonaangevende Noord-Europese retailbedrijf ICA gebruikt geolocatietechnologie van Facebook om supermarktklanten kortingen te laten bepalen. In de pilot store in Stockholm biedt ICA de bezoeker de mogelijkheid om de actuele prijs van een specifiek artikel te verlagen door met hun smartphone 'in te checken' bij de winkel. Op een tv-monitor in die winkel kan de klant direct de actuele prijs met korting lezen - en hoe hij dit product kan verkrijgen.

QR-code

De klant kan een verkort webadres of een QR-code gebruiken om aan de Facebook 'check-in' actie mee te doen. Elke korting of actieprijs is geldig voor één week, waardoor de korting kan oplopen wanneer meerdere klanten aan deze actie meedoen.


Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.