Svpply 'gered' dankzij Kickstarter

Svpply 'gered' dankzij Kickstarter

Eind vorige maand liet eBay aan de gebruikers van zustersite Svpply.com weten dat het platform er mee zou ophouden. Nu heeft een project via Kickstarter voldoende geld opgeleverd om een nieuwe versie op te starten.

Very Goods

Svpply is een 'social shopping community' waar gebruikers hun favoriete producten kunnen tonen. Het is zo te vergelijken met Pinterest, maar dan enkel gericht op producten. Twee jaar geleden werd de website opgekocht door eBay, maar dat besloot vorige maand om de website te sluiten. De nieuwe heeft sinds kort immers zelf ook een optie om producten te pinnen op je profiel, te vergelijken met het systeem van Svpply.com, en wil gebruikers van Svpply laten overstappen.

 

Mede-oprichter van Svpply Ben Pieratt heeft nu echter een project gestart op Kickstarter om een nieuwe versie van Svpply op te richten, onder de naam Very Goods. Kickstarter is een website waar gebruikers op zoek kunnen gaan naar geld via crowdfunding. Het is vooral populair binnen de gamingwereld, waar veel onafhankelijke ontwikkelaars het systeem gebruiken om de kosten te drukken.

 

Met nog enkele dagen voor de boeg – de campagne loopt af op 21 juli – heeft Very Goods zijn doel van 50.000 dollar (ongeveer 37.000 euro) al overschreden en dus zal Very Goods er komen. Gebruikers van Svpply zullen al hun gegevens in de toekomst kunnen overbrengen naar Very Goods en de oprichters beloven plechtig dat ze Very Goods niet zullen verkopen aan een groot bedrijf eens ze succesvol zijn, zoals het geval was bij Svpply.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top