Taobao start met click-and-collect

Taobao start met click-and-collect

Online marktplaats Taobao, een onderdeel van Alibaba, start in Hongkong met eigen afhaalpunten. Het is de eerste keer dat Taobao zijn klanten de mogelijkheid geeft om geplaatste bestellingen ook op te halen.

7-Eleven

De tweehonderd ophaalpunten van Taobao zullen te vinden zijn bij verschillende postkantoren in Hongkong en filialen van het Amerikaanse 7-Eleven. Klanten die kiezen voor de afhaaloptie zullen minder moeten betalen bij de afrekening van hun bestelling.

 

Taobao zegt te starten met de afhaaldienst omdat klanten in Hongkong een druk leven leiden en ze zo meer flexibel willen zijn. Voor 7-Eleven is het niet de eerste keer dat ze samenwerken met Alibaba: klanten kunnen er ook al kaarten van Alipay kopen, waarmee ze online kunnen betalen op platformen van Alibaba.

 

Uitbreiding in toekomst

Alibaba sluit niet uit dat er in de toekomst nog meer afhaalpunten komen, als er geschikte partners worden gevonden. "We zullen niet blind nieuwe locaties openen. We zullen wel meegaan in de stroom van de behoeften van de klant", zegt Teddy Lui, hoofd van de Hongkongse afdeling van Taobao.


Tmall.com, die andere online marktplaats van Alibaba, startte enkele jaren geleden al met click-and-collect.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top