Taobao start met click-and-collect | RetailDetail

Taobao start met click-and-collect

Taobao start met click-and-collect

Online marktplaats Taobao, een onderdeel van Alibaba, start in Hongkong met eigen afhaalpunten. Het is de eerste keer dat Taobao zijn klanten de mogelijkheid geeft om geplaatste bestellingen ook op te halen.

7-Eleven

De tweehonderd ophaalpunten van Taobao zullen te vinden zijn bij verschillende postkantoren in Hongkong en filialen van het Amerikaanse 7-Eleven. Klanten die kiezen voor de afhaaloptie zullen minder moeten betalen bij de afrekening van hun bestelling.

 

Taobao zegt te starten met de afhaaldienst omdat klanten in Hongkong een druk leven leiden en ze zo meer flexibel willen zijn. Voor 7-Eleven is het niet de eerste keer dat ze samenwerken met Alibaba: klanten kunnen er ook al kaarten van Alipay kopen, waarmee ze online kunnen betalen op platformen van Alibaba.

 

Uitbreiding in toekomst

Alibaba sluit niet uit dat er in de toekomst nog meer afhaalpunten komen, als er geschikte partners worden gevonden. "We zullen niet blind nieuwe locaties openen. We zullen wel meegaan in de stroom van de behoeften van de klant", zegt Teddy Lui, hoofd van de Hongkongse afdeling van Taobao.


Tmall.com, die andere online marktplaats van Alibaba, startte enkele jaren geleden al met click-and-collect.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.