Target past webwinkel aan voor internationale verkoop

Target past webwinkel aan voor internationale verkoop

De Amerikaanse warenhuisketen Target heeft zijn webwinkel aangepast voor internationale klanten. Die zien voortaan producten in hun eigen munteenheid en Target berekent ook meteen alle bijkomende kosten.

Grote investeringen in e-commerce

Buitenlandse klanten die surfen naar target.com worden voortaan doorgestuurd naar de internationale website, waarna ze een boodschap krijgen in de eigen taal, die hen vertelt dat de prijzen zijn omgerekend naar lokale valuta en dat ook alle belastingen en invoerkosten meteen worden berekend. Daarna komt de bezoeker terecht op een volledig Engelstalige website.


De verandering is een onderdeel van de zware investeringen die Target wil doen op vlak van e-commerce. Zo liet het eerder al verstaan dat het één miljard dollar wil investeren in de online verkoop. Momenteel is de webshop nog maar goed voor enkele procenten van de totale omzet, maar Target wil volledig omnichannel gaan werken om dat aandeel stevig op te drijven.


Daarnaast heeft Target ook wel bekend gemaakt dat het zich gaat terugtrekken uit Canada. Het maakte slechts twee jaar geleden de stap naar de noorderburen van de Verenigde Staten en het heeft er meer dan 130 winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top