Target past webwinkel aan voor internationale verkoop

Target past webwinkel aan voor internationale verkoop

De Amerikaanse warenhuisketen Target heeft zijn webwinkel aangepast voor internationale klanten. Die zien voortaan producten in hun eigen munteenheid en Target berekent ook meteen alle bijkomende kosten.

Grote investeringen in e-commerce

Buitenlandse klanten die surfen naar target.com worden voortaan doorgestuurd naar de internationale website, waarna ze een boodschap krijgen in de eigen taal, die hen vertelt dat de prijzen zijn omgerekend naar lokale valuta en dat ook alle belastingen en invoerkosten meteen worden berekend. Daarna komt de bezoeker terecht op een volledig Engelstalige website.


De verandering is een onderdeel van de zware investeringen die Target wil doen op vlak van e-commerce. Zo liet het eerder al verstaan dat het één miljard dollar wil investeren in de online verkoop. Momenteel is de webshop nog maar goed voor enkele procenten van de totale omzet, maar Target wil volledig omnichannel gaan werken om dat aandeel stevig op te drijven.


Daarnaast heeft Target ook wel bekend gemaakt dat het zich gaat terugtrekken uit Canada. Het maakte slechts twee jaar geleden de stap naar de noorderburen van de Verenigde Staten en het heeft er meer dan 130 winkels.

Tags: