Tesco gaat concurrentie met Apple en co aan met eigen tablet | RetailDetail

Tesco gaat concurrentie met Apple en co aan met eigen tablet

Tesco gaat concurrentie met Apple en co aan met eigen tablet

De Britse supermarktketen Tesco gaat de concurrentie met Apple en Amazon aan met de lancering van een eigen tablet. Die zal waarschijnlijk te koop zijn vanaf de kersperiode en bij aankoop zullen er al films, boeken en muziek op staan, alsook enkele applicaties van Tesco zelf.

Kwaliteit van Kindle Fire

De Britse krant The Sunday Times meent te weten dat de kwaliteit van de tablet te vergelijken zal zijn met de Kindle Fire van Amazon, die wordt verkocht voor 130 pond (of 160 euro). Voorlopig is het echter nog stil rond de prijs van de tablet van Tesco.

 

Apple en Amazon hebben de laatste jaren een ravage aangericht in de verkoop van dvd's, boeken en muziek bij Tesco. De tablet moet nu de perfecte tegenzet vormen, daarom zal de tablet ook applicaties bevatten zoals Blinkbox, de digitale muziek- en filmdienst van Tesco. De tablet zou ook passen in de vernieuwde strategie van Tesco, die onlangs al in de verf werd gezet met de opening van de Tesco Extra Store in Watford.

 

Helemaal uniek is de zet van Tesco echter niet: in 2011 bracht een andere Britse keten, Asda, ook al een eigen tablet uit, voor de prijs van 99 pond (ongeveer 115 euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.