Tesco start met click & collect bij scholen | RetailDetail

Tesco start met click & collect bij scholen

Tesco start met click & collect bij scholen

De Britse hypermarktgroep Tesco is gestart met 'click & collect' aan schoolpoorten. Voor ouders die elke dag hun kinderen naar school brengen, wordt dat tripje nu plots twee vliegen in één klap. Voorlopig is het pilootproject enkel in York van start gegaan, maar tegen Kerstmis moeten daar nog Londen en het Schotse Dingwall bijkomen.

Bibliotheken, scholen en sportcentra

Naast scholen gaat Tesco het afhalen van bestellingen ook mogelijk maken bij bibliotheken, scholen, sportcentra en andere openbare plaatsen. In een persbericht zegt Tesco dat het de eerste keer is dat ze de dienst buiten hun winkels zullen aanbieden en dat het de verbintenis om winkelen zo gemakkelijk mogelijk te maken nogmaals onderstreept.

 

Tesco was in 2010 de eerste supermarkt die drive-ins lanceerde in het Verenigd Koninkrijk en het heeft momenteel 200 Tesco's met zo'n afhaalpunt, een cijfer dat volgend jaar naar 300 zal stijgen.

 

"We denken dat klanten deze uitbreiding van de service echt goed gaan vinden, want het maakt alles nog eenvoudiger voor hen en het betekent dat ze hun boodschappen rond hun levensstijl kunnen inpassen", zei Simon Belsham, managing director van Tesco.com.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top