Tmall grootste retailer van China | RetailDetail

Tmall grootste retailer van China

Tmall grootste retailer van China

Alibaba-dochter Tmall.com is de grootste retailer in China geworden. De online marktplaats neemt de koppositie in de lijst van 100 grootste retailers over van Suning Appliance, de leidende traditionele retailer van China met winkels in meer dan 700 steden.

Eerste keer op kop

Tmall had in 2013 een omzet van 347 miljard Chinese yuan (ongeveer 41 miljard euro). Naast Tmall staan acht andere pure online retailers in de lijst, eentje meer dan vorig jaar. Samen halen ze een omzet van 573,3 miljard Chinese yuan (ongeveer 68 miljard euro). Dat is 20,7 procent van de totale omzet van de hele top 100 en 6,2 procent meer dan in 2012.

 

De omzet van de online retailers steeg in 2013 gemiddeld met 76,2 procent, een fikse daling ten opzichte van het gemiddelde van 134,1 procent een jaar eerder. Bij traditionele retailers lag de groei echter 'maar' op gemiddeld 10,6 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top