TNT Post laat Belgische consumenten bestellingen online volgen

TNT Post laat Belgische consumenten bestellingen online volgen

TNT Post Pakketservice heeft in België 230 van zijn chauffeurs uitgerust met handterminals. Op die manier kunnen consumenten vanaf nu op ieder moment online volgen waar hun pakketje zich bevindt. PostNL ziet het als een belangrijke stap in zijn dienstverlening naar Belgische klanten toe.

Realtime track en trace

In Nederland bestond het ‘track en trace’-systeem met handterminals al langer: chauffeurs scannen de pakketten die ze transporteren, dat wordt dan doorgegeven aan een centrale computer en zo kunnen klanten thuis de status van hun zending volgen. De zet maakt dan ook deel uit van de uniformisering tussen de TNT-dienstverlening in België en Nederland.

 

Gerrit Mastenbroek, algemeen directeur Pakketten, verklaart dat PostNL met de handhelds zelfs het fundament heeft gelegd voor de toekomst in België: “Onze klanten zullen volledig inzicht krijgen waar hun verzendingen zich bevinden, ongeacht of het pakketje besteld is in België of Nederland. Bovendien zullen wij de komende jaren gefaseerd diensten uitrollen waarmee consumenten steeds meer zelf kunnen bepalen waar en wanneer de zendingen geleverd moeten worden, zoals CheckOut of MijnPakket.”

 

PostNL profiteert van Belgische online groei

PostNL is al een tijdje vastberaden mee te profiteren van de groei van de Belgische onlinemarkt, die volgens Ogone in 2011 al meer dan 1 miljard euro bedroeg. Betalingsdienst Ogone berekende dat de online consumentenbestedingen in 2011 met 24 procent zijn gestegen naar 1,12 miljard euro. Interessant voor PostNL is ook dat het aantal online bestellingen van Belgische consumenten bij Nederlandse webshops significant toeneemt.

 

Het postbedrijf wil zich in België vooral onderscheiden met extra diensten, zoals bezorging op zaterdag, volledige track and trace en een online ontvangstbewijs. “In België en Nederland biedt PostNL Pakketten een ongeëvenaard serviceniveau van meer dan 98% levering binnen 24 uur”, klinkt het bij het moederbedrijf van TNT Post, dat in 2011 een totale omzet van bijna 4,3 miljard euro realiseerde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top