TNT Post laat Belgische consumenten bestellingen online volgen

TNT Post laat Belgische consumenten bestellingen online volgen

TNT Post Pakketservice heeft in België 230 van zijn chauffeurs uitgerust met handterminals. Op die manier kunnen consumenten vanaf nu op ieder moment online volgen waar hun pakketje zich bevindt. PostNL ziet het als een belangrijke stap in zijn dienstverlening naar Belgische klanten toe.

Realtime track en trace

In Nederland bestond het ‘track en trace’-systeem met handterminals al langer: chauffeurs scannen de pakketten die ze transporteren, dat wordt dan doorgegeven aan een centrale computer en zo kunnen klanten thuis de status van hun zending volgen. De zet maakt dan ook deel uit van de uniformisering tussen de TNT-dienstverlening in België en Nederland.

 

Gerrit Mastenbroek, algemeen directeur Pakketten, verklaart dat PostNL met de handhelds zelfs het fundament heeft gelegd voor de toekomst in België: “Onze klanten zullen volledig inzicht krijgen waar hun verzendingen zich bevinden, ongeacht of het pakketje besteld is in België of Nederland. Bovendien zullen wij de komende jaren gefaseerd diensten uitrollen waarmee consumenten steeds meer zelf kunnen bepalen waar en wanneer de zendingen geleverd moeten worden, zoals CheckOut of MijnPakket.”

 

PostNL profiteert van Belgische online groei

PostNL is al een tijdje vastberaden mee te profiteren van de groei van de Belgische onlinemarkt, die volgens Ogone in 2011 al meer dan 1 miljard euro bedroeg. Betalingsdienst Ogone berekende dat de online consumentenbestedingen in 2011 met 24 procent zijn gestegen naar 1,12 miljard euro. Interessant voor PostNL is ook dat het aantal online bestellingen van Belgische consumenten bij Nederlandse webshops significant toeneemt.

 

Het postbedrijf wil zich in België vooral onderscheiden met extra diensten, zoals bezorging op zaterdag, volledige track and trace en een online ontvangstbewijs. “In België en Nederland biedt PostNL Pakketten een ongeëvenaard serviceniveau van meer dan 98% levering binnen 24 uur”, klinkt het bij het moederbedrijf van TNT Post, dat in 2011 een totale omzet van bijna 4,3 miljard euro realiseerde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top