TNT Post laat Belgische consumenten bestellingen online volgen | RetailDetail

TNT Post laat Belgische consumenten bestellingen online volgen

TNT Post laat Belgische consumenten bestellingen online volgen

TNT Post Pakketservice heeft in België 230 van zijn chauffeurs uitgerust met handterminals. Op die manier kunnen consumenten vanaf nu op ieder moment online volgen waar hun pakketje zich bevindt. PostNL ziet het als een belangrijke stap in zijn dienstverlening naar Belgische klanten toe.

Realtime track en trace

In Nederland bestond het ‘track en trace’-systeem met handterminals al langer: chauffeurs scannen de pakketten die ze transporteren, dat wordt dan doorgegeven aan een centrale computer en zo kunnen klanten thuis de status van hun zending volgen. De zet maakt dan ook deel uit van de uniformisering tussen de TNT-dienstverlening in België en Nederland.

 

Gerrit Mastenbroek, algemeen directeur Pakketten, verklaart dat PostNL met de handhelds zelfs het fundament heeft gelegd voor de toekomst in België: “Onze klanten zullen volledig inzicht krijgen waar hun verzendingen zich bevinden, ongeacht of het pakketje besteld is in België of Nederland. Bovendien zullen wij de komende jaren gefaseerd diensten uitrollen waarmee consumenten steeds meer zelf kunnen bepalen waar en wanneer de zendingen geleverd moeten worden, zoals CheckOut of MijnPakket.”

 

PostNL profiteert van Belgische online groei

PostNL is al een tijdje vastberaden mee te profiteren van de groei van de Belgische onlinemarkt, die volgens Ogone in 2011 al meer dan 1 miljard euro bedroeg. Betalingsdienst Ogone berekende dat de online consumentenbestedingen in 2011 met 24 procent zijn gestegen naar 1,12 miljard euro. Interessant voor PostNL is ook dat het aantal online bestellingen van Belgische consumenten bij Nederlandse webshops significant toeneemt.

 

Het postbedrijf wil zich in België vooral onderscheiden met extra diensten, zoals bezorging op zaterdag, volledige track and trace en een online ontvangstbewijs. “In België en Nederland biedt PostNL Pakketten een ongeëvenaard serviceniveau van meer dan 98% levering binnen 24 uur”, klinkt het bij het moederbedrijf van TNT Post, dat in 2011 een totale omzet van bijna 4,3 miljard euro realiseerde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.