TNT Post laat Belgische consumenten bestellingen online volgen

TNT Post laat Belgische consumenten bestellingen online volgen

TNT Post Pakketservice heeft in België 230 van zijn chauffeurs uitgerust met handterminals. Op die manier kunnen consumenten vanaf nu op ieder moment online volgen waar hun pakketje zich bevindt. PostNL ziet het als een belangrijke stap in zijn dienstverlening naar Belgische klanten toe.

Realtime track en trace

In Nederland bestond het ‘track en trace’-systeem met handterminals al langer: chauffeurs scannen de pakketten die ze transporteren, dat wordt dan doorgegeven aan een centrale computer en zo kunnen klanten thuis de status van hun zending volgen. De zet maakt dan ook deel uit van de uniformisering tussen de TNT-dienstverlening in België en Nederland.

 

Gerrit Mastenbroek, algemeen directeur Pakketten, verklaart dat PostNL met de handhelds zelfs het fundament heeft gelegd voor de toekomst in België: “Onze klanten zullen volledig inzicht krijgen waar hun verzendingen zich bevinden, ongeacht of het pakketje besteld is in België of Nederland. Bovendien zullen wij de komende jaren gefaseerd diensten uitrollen waarmee consumenten steeds meer zelf kunnen bepalen waar en wanneer de zendingen geleverd moeten worden, zoals CheckOut of MijnPakket.”

 

PostNL profiteert van Belgische online groei

PostNL is al een tijdje vastberaden mee te profiteren van de groei van de Belgische onlinemarkt, die volgens Ogone in 2011 al meer dan 1 miljard euro bedroeg. Betalingsdienst Ogone berekende dat de online consumentenbestedingen in 2011 met 24 procent zijn gestegen naar 1,12 miljard euro. Interessant voor PostNL is ook dat het aantal online bestellingen van Belgische consumenten bij Nederlandse webshops significant toeneemt.

 

Het postbedrijf wil zich in België vooral onderscheiden met extra diensten, zoals bezorging op zaterdag, volledige track and trace en een online ontvangstbewijs. “In België en Nederland biedt PostNL Pakketten een ongeëvenaard serviceniveau van meer dan 98% levering binnen 24 uur”, klinkt het bij het moederbedrijf van TNT Post, dat in 2011 een totale omzet van bijna 4,3 miljard euro realiseerde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba onthult zijn hightech winkel van de toekomst

24/11/2017

De geautomatiseerde supermarkten van Amazon Go zijn er nog niet of Alibaba heeft er al een antwoord op klaar. Alibaba presenteert Tmall Supermart, een supermarkt boordevol technologie: van virtuele paskamers tot gezichtsherkenning.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top