Twitter bezig met koopknop in tweets | RetailDetail

Twitter bezig met koopknop in tweets

Twitter bezig met koopknop in tweets

Sociaalnetwerksite Twitter zou een 'Buy Now'-knop in tweets aan het testen zijn. Dat zou betekenen dat retailers binnenkort hun producten rechtstreeks kunnen laten kopen vanuit tweets.

Ontdekt via Fancy.com

Het is de website Re/code die de koopknop per ongeluk ontdekte in tweets van Fancy.com in de mobiele applicatie van Twitter. Volgens Re/code had de knop geen enkele functie, al beweren sommige gebruikers dat hij eerder wel leidde naar een pagina waar de aankoop kon afgerond worden. Voorlopig weigeren Twitter en Fancy te reageren op de vraag of er al dan niet een 'Buy Now' mogelijkheid komt in tweets.

 

Re/code stootte in januari ook al op documenten die in dezelfde richting wezen. Die hadden het over een nieuw onderdeel van Twitter met de naam Twitter Commerce en er waren ook al afbeeldingen waarop een koopknop zichtbaar was. Toen werd nog gezegd dat het enkel ging om een voorstel dat Fancy.com had gedaan aan Twitter in verband met dergelijke functionaliteiten.

 

Een tijdje geleden werd het ook al mogelijk om producten van Amazon via Twitter in je winkelwagentje te leggen, maar het zou de eerste keer zijn dat producten rechtstreeks in Twitter afgerekend kunnen worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.