Twitter bezig met koopknop in tweets

Twitter bezig met koopknop in tweets

Sociaalnetwerksite Twitter zou een 'Buy Now'-knop in tweets aan het testen zijn. Dat zou betekenen dat retailers binnenkort hun producten rechtstreeks kunnen laten kopen vanuit tweets.

Ontdekt via Fancy.com

Het is de website Re/code die de koopknop per ongeluk ontdekte in tweets van Fancy.com in de mobiele applicatie van Twitter. Volgens Re/code had de knop geen enkele functie, al beweren sommige gebruikers dat hij eerder wel leidde naar een pagina waar de aankoop kon afgerond worden. Voorlopig weigeren Twitter en Fancy te reageren op de vraag of er al dan niet een 'Buy Now' mogelijkheid komt in tweets.

 

Re/code stootte in januari ook al op documenten die in dezelfde richting wezen. Die hadden het over een nieuw onderdeel van Twitter met de naam Twitter Commerce en er waren ook al afbeeldingen waarop een koopknop zichtbaar was. Toen werd nog gezegd dat het enkel ging om een voorstel dat Fancy.com had gedaan aan Twitter in verband met dergelijke functionaliteiten.

 

Een tijdje geleden werd het ook al mogelijk om producten van Amazon via Twitter in je winkelwagentje te leggen, maar het zou de eerste keer zijn dat producten rechtstreeks in Twitter afgerekend kunnen worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top