Uber gaat ook boodschappen leveren

Uber gaat ook boodschappen leveren

Uber heeft in Washington het nieuwe concept Corner Store gelanceerd, waarmee de chauffeurs van Uber ook boodschappen aan huis kunnen leveren. Voorlopig is het concept nog in een testfase.

Beperkt aantal gebruikers

Uber zegt met Corner Store de buurtwinkel tot aan de voordeur te willen brengen. Een beperkt aantal gebruikers kan nu al iets meer dan honderd producten bestellen en die aan huis laten leveren. De test zou maar enkele weken lopen en werkt momenteel via de auto-app van Uber.

 

Klanten krijgen de melding wanneer een chauffeur beschikbaar is en welke producten ze kunnen kopen. Als een klant iets wil kopen, dan wordt hij gebeld door de chauffeur die zijn bestelling zal opnemen. De rekening wordt betaald via het Uber-profiel van de klant.

 

In de Verenigde Staten zijn al verschillende bedrijven die dit soort dienst aanbieden. Vooral in steden als San Francisco en New York zijn ze vrij populair. Uber kiest dan ook voor Washington DC als eerste test, omdat daar nog ruimte is. In tegenstelling tot de concurrentie kiest Uber er voor om bestellingen met de auto te leveren. Veel andere bedrijven kiezen voor fietskoeriers. Ook op dat vlak is Washington DC geen vreemde keuze: daar is nog iets meer ruimte voor de auto.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top