Uber gaat ook boodschappen leveren | RetailDetail

Uber gaat ook boodschappen leveren

Uber gaat ook boodschappen leveren

Uber heeft in Washington het nieuwe concept Corner Store gelanceerd, waarmee de chauffeurs van Uber ook boodschappen aan huis kunnen leveren. Voorlopig is het concept nog in een testfase.

Beperkt aantal gebruikers

Uber zegt met Corner Store de buurtwinkel tot aan de voordeur te willen brengen. Een beperkt aantal gebruikers kan nu al iets meer dan honderd producten bestellen en die aan huis laten leveren. De test zou maar enkele weken lopen en werkt momenteel via de auto-app van Uber.

 

Klanten krijgen de melding wanneer een chauffeur beschikbaar is en welke producten ze kunnen kopen. Als een klant iets wil kopen, dan wordt hij gebeld door de chauffeur die zijn bestelling zal opnemen. De rekening wordt betaald via het Uber-profiel van de klant.

 

In de Verenigde Staten zijn al verschillende bedrijven die dit soort dienst aanbieden. Vooral in steden als San Francisco en New York zijn ze vrij populair. Uber kiest dan ook voor Washington DC als eerste test, omdat daar nog ruimte is. In tegenstelling tot de concurrentie kiest Uber er voor om bestellingen met de auto te leveren. Veel andere bedrijven kiezen voor fietskoeriers. Ook op dat vlak is Washington DC geen vreemde keuze: daar is nog iets meer ruimte voor de auto.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.