Unilever gaat samenwerken met Alibaba

Unilever gaat samenwerken met Alibaba

Voedings- en wasmiddelenproducent Unilever gaat nauwer samenwerken met het Chinese Alibaba. Unilever verkoopt al jaren op Tmall.com, maar de nieuwe stap moet de verkopen op het Chinese platteland stuwen.

Teruglopende verkoop

Unilever heeft al sinds 2011 een eigen winkel op het platform Tmall.com, maar de verkopen liepen er de laatste tijd terug en vooral op het Chinese platteland heeft Unilever het moeilijk om zijn producten aan de man te brengen.

 

Dankzij de samenwerking met Alibaba krijgt Unilever onder andere toegang tot de online marketingafdeling van de Chinese gigant. Zo moet Unilever zijn online reclame beter kunnen afstemmen op zijn publiek. Alibaba moet Unilever ook helpen in de strijd tegen namaak en het moet zorgen voor een betere distributie van de producten.

 

Meer dan de helft van de omzet van Unilever is afkomstig van opkomende markten, waaronder China. Daar viel de verkoop de laatste drie maanden van 2014 echter met 20 procent terug, te wijten aan een vertraagde groei van de economie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top