Unilever gaat samenwerken met Alibaba | RetailDetail

Unilever gaat samenwerken met Alibaba

Unilever gaat samenwerken met Alibaba

Voedings- en wasmiddelenproducent Unilever gaat nauwer samenwerken met het Chinese Alibaba. Unilever verkoopt al jaren op Tmall.com, maar de nieuwe stap moet de verkopen op het Chinese platteland stuwen.

Teruglopende verkoop

Unilever heeft al sinds 2011 een eigen winkel op het platform Tmall.com, maar de verkopen liepen er de laatste tijd terug en vooral op het Chinese platteland heeft Unilever het moeilijk om zijn producten aan de man te brengen.

 

Dankzij de samenwerking met Alibaba krijgt Unilever onder andere toegang tot de online marketingafdeling van de Chinese gigant. Zo moet Unilever zijn online reclame beter kunnen afstemmen op zijn publiek. Alibaba moet Unilever ook helpen in de strijd tegen namaak en het moet zorgen voor een betere distributie van de producten.

 

Meer dan de helft van de omzet van Unilever is afkomstig van opkomende markten, waaronder China. Daar viel de verkoop de laatste drie maanden van 2014 echter met 20 procent terug, te wijten aan een vertraagde groei van de economie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.