Unilever ziet haar merken graag online | RetailDetail

Unilever ziet haar merken graag online

Unilever ziet haar merken graag online

Tijdens de IGD-conferentie van vorige week werd bekendgemaakt dat de omzet van online boodschappen in het Verenigd Koninkrijk in vijf jaar zal kunnen verdubbelen naar meer dan 10 miljard pond (11,5 miljard euro). Dat zou vooral komen door de verkoop van merkartikelen: shoppers zijn loyaler naar merken, ook als ze online kopen. De markt van online boodschappen in het Verenigd Koninkrijk groeide het afgelopen jaar al met 21,4%.

Unilever gelooft er wel in

Ook het van oorsprong Nederlandse Unilever gelooft in e-commerce. Al flink wat van de merken van de fabrikant worden in het Verenigd Koninkrijk via het internet verkocht en het bedrijf ziet voldoende kansen om dit verder te stimuleren. Andy Houghton, de e-commerce director van Unilever zei tijdens de conferentie: "Consumenten zijn trouwer aan merken als ze online shoppen, wat de merkproducenten de kans geeft om een graantje mee te pikken van de groei van e-commerce." Het bedrijf signaleert ook dat online kopers 15% loyaler naar merken zijn dan offline kopers, en gemiddeld meer besteden dan in de gewone supermarkt.

Tijdens de IGD-conferentie van vorige week werd bekendgemaakt dat de omzet van online boodschappen in het Verenigd Koninkrijk in vijf jaar zal kunnen verdubbelen naar meer dan 10 miljard pond (11,5 miljard euro). Dat zou vooral komen door de verkoop van merkartikelen: shoppers zijn loyaler naar merken, ook als ze online kopen. De markt van online boodschappen in het Verenigd Koninkrijk groeide het afgelopen jaar al met 21,4%.

Unilever gelooft er wel in

Ook het van oorsprong Nederlandse Unilever gelooft in e-commerce. Al flink wat van de merken van de fabrikant worden in het Verenigd Koninkrijk via het internet verkocht en het bedrijf ziet voldoende kansen om dit verder te stimuleren. Andy Houghton, de e-commerce director van Unilever zei tijdens de conferentie: "Consumenten zijn trouwer aan merken als ze online shoppen, wat de merkproducenten de kans geeft om een graantje mee te pikken van de groei van e-commerce." Het bedrijf signaleert ook dat online kopers 15% loyaler naar merken zijn dan offline kopers, en gemiddeld meer besteden dan in de gewone supermarkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.