Unilever ziet haar merken graag online | RetailDetail

Unilever ziet haar merken graag online

Unilever ziet haar merken graag online

Tijdens de IGD-conferentie van vorige week werd bekendgemaakt dat de omzet van online boodschappen in het Verenigd Koninkrijk in vijf jaar zal kunnen verdubbelen naar meer dan 10 miljard pond (11,5 miljard euro). Dat zou vooral komen door de verkoop van merkartikelen: shoppers zijn loyaler naar merken, ook als ze online kopen. De markt van online boodschappen in het Verenigd Koninkrijk groeide het afgelopen jaar al met 21,4%.

Unilever gelooft er wel in

Ook het van oorsprong Nederlandse Unilever gelooft in e-commerce. Al flink wat van de merken van de fabrikant worden in het Verenigd Koninkrijk via het internet verkocht en het bedrijf ziet voldoende kansen om dit verder te stimuleren. Andy Houghton, de e-commerce director van Unilever zei tijdens de conferentie: "Consumenten zijn trouwer aan merken als ze online shoppen, wat de merkproducenten de kans geeft om een graantje mee te pikken van de groei van e-commerce." Het bedrijf signaleert ook dat online kopers 15% loyaler naar merken zijn dan offline kopers, en gemiddeld meer besteden dan in de gewone supermarkt.

Tijdens de IGD-conferentie van vorige week werd bekendgemaakt dat de omzet van online boodschappen in het Verenigd Koninkrijk in vijf jaar zal kunnen verdubbelen naar meer dan 10 miljard pond (11,5 miljard euro). Dat zou vooral komen door de verkoop van merkartikelen: shoppers zijn loyaler naar merken, ook als ze online kopen. De markt van online boodschappen in het Verenigd Koninkrijk groeide het afgelopen jaar al met 21,4%.

Unilever gelooft er wel in

Ook het van oorsprong Nederlandse Unilever gelooft in e-commerce. Al flink wat van de merken van de fabrikant worden in het Verenigd Koninkrijk via het internet verkocht en het bedrijf ziet voldoende kansen om dit verder te stimuleren. Andy Houghton, de e-commerce director van Unilever zei tijdens de conferentie: "Consumenten zijn trouwer aan merken als ze online shoppen, wat de merkproducenten de kans geeft om een graantje mee te pikken van de groei van e-commerce." Het bedrijf signaleert ook dat online kopers 15% loyaler naar merken zijn dan offline kopers, en gemiddeld meer besteden dan in de gewone supermarkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Back to top