Unilever ziet haar merken graag online

Unilever ziet haar merken graag online

Tijdens de IGD-conferentie van vorige week werd bekendgemaakt dat de omzet van online boodschappen in het Verenigd Koninkrijk in vijf jaar zal kunnen verdubbelen naar meer dan 10 miljard pond (11,5 miljard euro). Dat zou vooral komen door de verkoop van merkartikelen: shoppers zijn loyaler naar merken, ook als ze online kopen. De markt van online boodschappen in het Verenigd Koninkrijk groeide het afgelopen jaar al met 21,4%.

Unilever gelooft er wel in

Ook het van oorsprong Nederlandse Unilever gelooft in e-commerce. Al flink wat van de merken van de fabrikant worden in het Verenigd Koninkrijk via het internet verkocht en het bedrijf ziet voldoende kansen om dit verder te stimuleren. Andy Houghton, de e-commerce director van Unilever zei tijdens de conferentie: "Consumenten zijn trouwer aan merken als ze online shoppen, wat de merkproducenten de kans geeft om een graantje mee te pikken van de groei van e-commerce." Het bedrijf signaleert ook dat online kopers 15% loyaler naar merken zijn dan offline kopers, en gemiddeld meer besteden dan in de gewone supermarkt.

Tijdens de IGD-conferentie van vorige week werd bekendgemaakt dat de omzet van online boodschappen in het Verenigd Koninkrijk in vijf jaar zal kunnen verdubbelen naar meer dan 10 miljard pond (11,5 miljard euro). Dat zou vooral komen door de verkoop van merkartikelen: shoppers zijn loyaler naar merken, ook als ze online kopen. De markt van online boodschappen in het Verenigd Koninkrijk groeide het afgelopen jaar al met 21,4%.

Unilever gelooft er wel in

Ook het van oorsprong Nederlandse Unilever gelooft in e-commerce. Al flink wat van de merken van de fabrikant worden in het Verenigd Koninkrijk via het internet verkocht en het bedrijf ziet voldoende kansen om dit verder te stimuleren. Andy Houghton, de e-commerce director van Unilever zei tijdens de conferentie: "Consumenten zijn trouwer aan merken als ze online shoppen, wat de merkproducenten de kans geeft om een graantje mee te pikken van de groei van e-commerce." Het bedrijf signaleert ook dat online kopers 15% loyaler naar merken zijn dan offline kopers, en gemiddeld meer besteden dan in de gewone supermarkt.

Tags: