Uniqlo grote winnaar van Vrijgezellendag op Tmall

Uniqlo grote winnaar van Vrijgezellendag op Tmall

Uniqlo, het kledingmerk van het Japanse Fast Retailing, was tijdens 'Singles Day' (ofte Vrijgezellendag) op de marktplaats Tmall de grootste verkoper in de categorie kleding en de vierde grootste verkoper over alle categorieën heen.

Verdubbeling omzet

Het is al het tweede jaar op rij dat Uniqlo de macht grijpt in de categorie kleding. Vorig jaar stond het overall nog op een vijfde plaats. De totale verkoop van Uniqlo op Tmall tijdens Vrijgezellendag, dat op 11 november plaats vindt, kwam uit op meer dan 600 miljoen yuan (87,4 miljoen euro). Dat is zo maar even een verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder.


"Uniqlo haalde de nummer één positie in de categorie kleding en het nummer vier over alle categorieën heen dankzij onze vele loyale en dankbare klanten in China, en daar zijn wij echt dankbaar voor", zei Tadashi Yanai, CEO bij Fast Retailing, in een reactie op de cijfers. "We zullen de digitalisatie van ons bedrijf versnellen en we blijven onze e-commerce uitbouwen, niet enkel in China maar ook wereldwijd, om de producten van Uniqlo bij zoveel mogelijk klanten bekend te maken."


De top-drie van verkopers bij Tmall tijdens Vrijgezellendag bestond uit smartphoneverkopers Xiaomi en Huawei op de eerste twee plaatsen en Suning Appliances op de derde plek.

Tags: