Unizo, Roularta en KBC werken aan nationaal platform voor e-commerce

Unizo, Roularta en KBC werken aan nationaal platform voor e-commerce

Unizo, Roularta en KBC werken samen om een bestaand regionaal platform voor digitaal winkelen over te nemen en dit verder uit te bouwen zodat het begin volgend jaar nationaal kan worden uitgerold naar zo veel mogelijk lokale handelaars.

Inhaalbeweging mogelijk

De gemiddelde Belg besteedt momenteel al 9 procent van zijn shoppingbudget aan online aankopen, maar twee derde daarvan gaat naar het buitenland: slecht nieuws voor de drie initiatiefnemers. Toch zien Unizo, Roularta en KBC kansen voor het online winkelen in België: vandaag is nog maar één Belgische handelaar op de drie ermee bezig, dus is een inhaalbeweging mogelijk.

 

Lokale handelaars hebben immers heel wat voordelen hebben tegenover buitenlandse webshops, zo beweren de drie: hun fysieke winkel is dichtbij en heeft een erg betrouwbare uitstraling, en biedt bovendien de mogelijkheid tot persoonlijk contact voor zowel advies en dienst na verkoop.

 

Om de inhaal te ondersteunen, willen de drie een bestaand digitaal winkelplein dat nu vooral regionaal actief is overnemen en uitbouwen. Daarna kunnen de lokale handelaars en kmo’s erop worden aangesloten. Doordat de bekommernissen over de vormgeving, de marketing, de betaalfaciliteiten en de logistiek hen uit handen worden genomen, zullen ze snel op een professionele en betaalbare manier ook aan e-commerce kunnen doen, luidt het bij de initiatiefnemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top