Unizo, Roularta en KBC werken aan nationaal platform voor e-commerce

Unizo, Roularta en KBC werken aan nationaal platform voor e-commerce

Unizo, Roularta en KBC werken samen om een bestaand regionaal platform voor digitaal winkelen over te nemen en dit verder uit te bouwen zodat het begin volgend jaar nationaal kan worden uitgerold naar zo veel mogelijk lokale handelaars.

Inhaalbeweging mogelijk

De gemiddelde Belg besteedt momenteel al 9 procent van zijn shoppingbudget aan online aankopen, maar twee derde daarvan gaat naar het buitenland: slecht nieuws voor de drie initiatiefnemers. Toch zien Unizo, Roularta en KBC kansen voor het online winkelen in België: vandaag is nog maar één Belgische handelaar op de drie ermee bezig, dus is een inhaalbeweging mogelijk.

 

Lokale handelaars hebben immers heel wat voordelen hebben tegenover buitenlandse webshops, zo beweren de drie: hun fysieke winkel is dichtbij en heeft een erg betrouwbare uitstraling, en biedt bovendien de mogelijkheid tot persoonlijk contact voor zowel advies en dienst na verkoop.

 

Om de inhaal te ondersteunen, willen de drie een bestaand digitaal winkelplein dat nu vooral regionaal actief is overnemen en uitbouwen. Daarna kunnen de lokale handelaars en kmo’s erop worden aangesloten. Doordat de bekommernissen over de vormgeving, de marketing, de betaalfaciliteiten en de logistiek hen uit handen worden genomen, zullen ze snel op een professionele en betaalbare manier ook aan e-commerce kunnen doen, luidt het bij de initiatiefnemers.

Tags: