UPS onderschat online aankopen, pakjes te laat voor Kerstmis

UPS onderschat online aankopen, pakjes te laat voor Kerstmis

De Amerikaanse pakjesdienst UPS heeft de hoeveelheid cadeaus die dit jaar online werden besteld en die via de logistieke dienstverlener bij de gelukkige ontvanger moesten geraken schromelijk onderschat. Daardoor werd een deel van de pakjes niet op tijd voor Kerstmis geleverd. Amazon, dat samenwerkt met UPS, heeft haar klanten al waardebonnen en gratis verzending beloofd om tegemoet te komen aan de laattijdige levering.

132 miljoen pakjes

UPS had eerder al bekendgemaakt dat het rekende op ongeveer 132 miljoen pakjes in de week voor Kerstmis. Toch kwam UPS  uiteindelijk capaciteit tekort om aan die vraag te voldoen. Er was vooral te weinig luchtcapaciteit. Hoewel ze bij concurrent FedEx lieten weten geen last te hebben van vertragingen, hadden ook andere bedrijven, zoals Wal-Mart, te kampen met vertragingen. Amazon zegt alvast dat het de prestaties van UPS zelf zal onderzoeken.


Analisten hadden voorspeld dat de waarde van online aankopen tijdens de feestdagen dit jaar zou toenemen met 15 procent tot bijna zestig miljard euro. Toch werden veel winkeliers nog verrast door de forse stijging van het aantal online aankopen in de paar dagen voor Kerstmis.


Toen lagen de verkopen maar liefst 37 procent hoger dan in 2012. Het mag duidelijk zijn dat steeds minder mensen schroom hebben om hun kerstcadeaus online te bestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top