Vakbeurs E-shop Expo speelt in op sterke groei e-commerce

Vakbeurs E-shop Expo speelt in op sterke groei e-commerce

De Belgische e-commerce doet het uitstekend. Het aantal online transacties is in 2010 wederom gestegen. Volgens recente cijfers van online betaalspecialist Ogone zijn er in het voorbije jaar 903 miljoen euro aan online betalingen gerealiseerd. Dat is een stijging van 28,1 procent tegenover 2009.


Hieruit blijkt weer dat het belang van internet als marketing-, verkoop- en servicekanaal de laatste jaren enorm is gegroeid. Hier liggen nog grote kansen voor Belgische ondernemers. Zij kunnen immers niet meer zonder online strategie. De vakbeurs E-shop Expo helpt bedrijven en online ondernemers bij het optimaliseren van hun online strategie.

 

Op 30 en 31 maart vindt de vierde editie van de E-shop Expo plaats in Tour & Taxis te Brussel, tegelijkertijd met de beurs Ondernemen. De E-shop Expo is een vakbeurs met een praktijkgericht congres waar informatie, interactie en innovatie centraal staan. Het is het enige evenement in België dat zich specifiek richt op het gehele e-commerce proces. Voor ondernemingen die actief zijn op het internet, hun activiteiten uit willen breiden naar het internet of willen starten met een webwinkel biedt de beurs een overzicht van producten en diensten. Bezoekers worden geïnformeerd over onderwerpen als online betaling, webshop software, logistiek & distributie, webdesign, online marketing en de juridische aspecten van het thuiswinkelen.

 

Bezoek aan de beurs is gratis na voorregistratie op www.eshopexpo.eu

De Belgische e-commerce doet het uitstekend. Het aantal online transacties is in 2010 wederom gestegen. Volgens recente cijfers van online betaalspecialist Ogone zijn er in het voorbije jaar 903 miljoen euro aan online betalingen gerealiseerd. Dat is een stijging van 28,1 procent tegenover 2009.


Hieruit blijkt weer dat het belang van internet als marketing-, verkoop- en servicekanaal de laatste jaren enorm is gegroeid. Hier liggen nog grote kansen voor Belgische ondernemers. Zij kunnen immers niet meer zonder online strategie. De vakbeurs E-shop Expo helpt bedrijven en online ondernemers bij het optimaliseren van hun online strategie.

 

Op 30 en 31 maart vindt de vierde editie van de E-shop Expo plaats in Tour & Taxis te Brussel, tegelijkertijd met de beurs Ondernemen. De E-shop Expo is een vakbeurs met een praktijkgericht congres waar informatie, interactie en innovatie centraal staan. Het is het enige evenement in België dat zich specifiek richt op het gehele e-commerce proces. Voor ondernemingen die actief zijn op het internet, hun activiteiten uit willen breiden naar het internet of willen starten met een webwinkel biedt de beurs een overzicht van producten en diensten. Bezoekers worden geïnformeerd over onderwerpen als online betaling, webshop software, logistiek & distributie, webdesign, online marketing en de juridische aspecten van het thuiswinkelen.

 

Bezoek aan de beurs is gratis na voorregistratie op www.eshopexpo.eu

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon lanceert fysieke betaaloplossing Amazon Pay Places

25/07/2017

Amazon heeft in een beperkt aantal locaties Amazon Pay Places gelanceerd. Daarmee kunnen gebruikers van de mobiele app van Amazon op fysieke locaties bestellingen plaatsen en meteen afrekenen.

 Blokker voegt witgoedleverancier AO.nl toe aan Blokker.nl

21/07/2017

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, start een strategische samenwerking met de Nederlandse tak van online witgoedspecialist AO.nl.

Alles aan 3 dollar bij webshop Brandless

19/07/2017

Twee Amerikaanse ondernemers zijn op de proppen gekomen met een interessant nieuw concept. In hun webshop Brandless wordt immers slechts één prijs gehanteerd: 3 dollar. Die lage prijs kan het vasthouden omdat er flink is gesneden in de kosten.

Beslist.nl start met uitrol nieuw bedrijfsmodel

11/07/2017

Beslist.nl heeft zijn eerste stappen gezet richting nieuw bedrijfsmodel. Daarin gaat de vergelijkingssite verder als een online marktplaats, in plaats van een pure prijsvergelijker.

Bpost toont interesse in Bubble Post

07/07/2017

Bpost wil volgens anonieme bronnen het Gentse koeriersbedrijf Bubble Post inlijven. Dat levert pakjes in het centrum van steden, waarbij het gebruik maakt van fietskoeriers. Bubble Post wil het nieuws niet bevestigen, maar zegt wel op zoek te zijn naar externe partners.

Ook Alibaba lanceert eigen intelligente speaker

05/07/2017

Na Amazon, Apple en Google ziet nu ook het Chinese Alibaba graten in de markt van de intelligente speakers. De speaker van Alibaba is bovendien een stuk goedkoper dan die van zijn concurrenten. Een beperkte groep mag het toestel alvast een maand uittesten.

Back to top