Vakbeurs E-shop Expo speelt in op sterke groei e-commerce

Vakbeurs E-shop Expo speelt in op sterke groei e-commerce

De Belgische e-commerce doet het uitstekend. Het aantal online transacties is in 2010 wederom gestegen. Volgens recente cijfers van online betaalspecialist Ogone zijn er in het voorbije jaar 903 miljoen euro aan online betalingen gerealiseerd. Dat is een stijging van 28,1 procent tegenover 2009.


Hieruit blijkt weer dat het belang van internet als marketing-, verkoop- en servicekanaal de laatste jaren enorm is gegroeid. Hier liggen nog grote kansen voor Belgische ondernemers. Zij kunnen immers niet meer zonder online strategie. De vakbeurs E-shop Expo helpt bedrijven en online ondernemers bij het optimaliseren van hun online strategie.

 

Op 30 en 31 maart vindt de vierde editie van de E-shop Expo plaats in Tour & Taxis te Brussel, tegelijkertijd met de beurs Ondernemen. De E-shop Expo is een vakbeurs met een praktijkgericht congres waar informatie, interactie en innovatie centraal staan. Het is het enige evenement in België dat zich specifiek richt op het gehele e-commerce proces. Voor ondernemingen die actief zijn op het internet, hun activiteiten uit willen breiden naar het internet of willen starten met een webwinkel biedt de beurs een overzicht van producten en diensten. Bezoekers worden geïnformeerd over onderwerpen als online betaling, webshop software, logistiek & distributie, webdesign, online marketing en de juridische aspecten van het thuiswinkelen.

 

Bezoek aan de beurs is gratis na voorregistratie op www.eshopexpo.eu

De Belgische e-commerce doet het uitstekend. Het aantal online transacties is in 2010 wederom gestegen. Volgens recente cijfers van online betaalspecialist Ogone zijn er in het voorbije jaar 903 miljoen euro aan online betalingen gerealiseerd. Dat is een stijging van 28,1 procent tegenover 2009.


Hieruit blijkt weer dat het belang van internet als marketing-, verkoop- en servicekanaal de laatste jaren enorm is gegroeid. Hier liggen nog grote kansen voor Belgische ondernemers. Zij kunnen immers niet meer zonder online strategie. De vakbeurs E-shop Expo helpt bedrijven en online ondernemers bij het optimaliseren van hun online strategie.

 

Op 30 en 31 maart vindt de vierde editie van de E-shop Expo plaats in Tour & Taxis te Brussel, tegelijkertijd met de beurs Ondernemen. De E-shop Expo is een vakbeurs met een praktijkgericht congres waar informatie, interactie en innovatie centraal staan. Het is het enige evenement in België dat zich specifiek richt op het gehele e-commerce proces. Voor ondernemingen die actief zijn op het internet, hun activiteiten uit willen breiden naar het internet of willen starten met een webwinkel biedt de beurs een overzicht van producten en diensten. Bezoekers worden geïnformeerd over onderwerpen als online betaling, webshop software, logistiek & distributie, webdesign, online marketing en de juridische aspecten van het thuiswinkelen.

 

Bezoek aan de beurs is gratis na voorregistratie op www.eshopexpo.eu

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heftige strijd om de laatste mijl in thuisbezorgen

16/05/2017

De strijd om de laagste bezorgkosten richting consument - met name tussen Amazon en Walmart - staat hoog op de agenda in de VS. “Standaardisatie van pakketlabels is in de VS ook een thema. Wel is men daar nog niet zo ver als in Europa.”

Zalando haalt nu ook ‘retours’ op in Hasselt

11/05/2017

Na de Gentenaars krijgen ook de inwoners van Hasselt de mogelijkheid om retourzendingen door Zalando te laten afhalen. De internetwinkel werkt daarvoor ook nu weer samen met bpost-dochter CityDepot.

Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt

11/05/2017

Jet.com, dat onderdeel is van de groep rond de Amerikaanse warenhuisketen Walmart, heeft in New York een pop-upwinkel geopend voor dagelijkse boodschappen bij conceptwinkel Story.

LVMH lanceert eigen multimerkenwebshop

11/05/2017

Het Franse luxeconcern LVMH start een webshop voor zijn eigen luxemerken, maar het zal ook andere merken verkopen op 24Sevres.com.

Cara Pils sinds kort te vinden op Alibaba

10/05/2017

Cara Pils en enkele andere huismerken van Colruyt zijn sinds enkele maanden te vinden op de platformen van de Chinese e-commercegigant Alibaba. Voorlopig verkoopt Colruyt wel enkel aan professionele klanten.

Samenwerking met Walmart stuwt JD.com

10/05/2017

Het Chinese JD.com is in het eerste kwartaal met meer dan 40% gegroeid en moet daarvoor Walmart bedanken. De Amerikanen hebben 11% van de aandelen van het Chinese e-commercebedrijf in handen.

Back to top