Vakbeurs E-shop Expo speelt in op sterke groei e-commerce

Vakbeurs E-shop Expo speelt in op sterke groei e-commerce

De Belgische e-commerce doet het uitstekend. Het aantal online transacties is in 2010 wederom gestegen. Volgens recente cijfers van online betaalspecialist Ogone zijn er in het voorbije jaar 903 miljoen euro aan online betalingen gerealiseerd. Dat is een stijging van 28,1 procent tegenover 2009.


Hieruit blijkt weer dat het belang van internet als marketing-, verkoop- en servicekanaal de laatste jaren enorm is gegroeid. Hier liggen nog grote kansen voor Belgische ondernemers. Zij kunnen immers niet meer zonder online strategie. De vakbeurs E-shop Expo helpt bedrijven en online ondernemers bij het optimaliseren van hun online strategie.

 

Op 30 en 31 maart vindt de vierde editie van de E-shop Expo plaats in Tour & Taxis te Brussel, tegelijkertijd met de beurs Ondernemen. De E-shop Expo is een vakbeurs met een praktijkgericht congres waar informatie, interactie en innovatie centraal staan. Het is het enige evenement in België dat zich specifiek richt op het gehele e-commerce proces. Voor ondernemingen die actief zijn op het internet, hun activiteiten uit willen breiden naar het internet of willen starten met een webwinkel biedt de beurs een overzicht van producten en diensten. Bezoekers worden geïnformeerd over onderwerpen als online betaling, webshop software, logistiek & distributie, webdesign, online marketing en de juridische aspecten van het thuiswinkelen.

 

Bezoek aan de beurs is gratis na voorregistratie op www.eshopexpo.eu

De Belgische e-commerce doet het uitstekend. Het aantal online transacties is in 2010 wederom gestegen. Volgens recente cijfers van online betaalspecialist Ogone zijn er in het voorbije jaar 903 miljoen euro aan online betalingen gerealiseerd. Dat is een stijging van 28,1 procent tegenover 2009.


Hieruit blijkt weer dat het belang van internet als marketing-, verkoop- en servicekanaal de laatste jaren enorm is gegroeid. Hier liggen nog grote kansen voor Belgische ondernemers. Zij kunnen immers niet meer zonder online strategie. De vakbeurs E-shop Expo helpt bedrijven en online ondernemers bij het optimaliseren van hun online strategie.

 

Op 30 en 31 maart vindt de vierde editie van de E-shop Expo plaats in Tour & Taxis te Brussel, tegelijkertijd met de beurs Ondernemen. De E-shop Expo is een vakbeurs met een praktijkgericht congres waar informatie, interactie en innovatie centraal staan. Het is het enige evenement in België dat zich specifiek richt op het gehele e-commerce proces. Voor ondernemingen die actief zijn op het internet, hun activiteiten uit willen breiden naar het internet of willen starten met een webwinkel biedt de beurs een overzicht van producten en diensten. Bezoekers worden geïnformeerd over onderwerpen als online betaling, webshop software, logistiek & distributie, webdesign, online marketing en de juridische aspecten van het thuiswinkelen.

 

Bezoek aan de beurs is gratis na voorregistratie op www.eshopexpo.eu

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Markt gaat samenwerken met Parcify

22/06/2017

Media Markt heeft een samenwerking afgesloten met de startup Parcify, waardoor klanten voortaan meer vrijheid krijgen om te bepalen wanneer hun online bestellingen aan huis worden geleverd. Ook Bol.com en Zalando werken al samen met Parcify.

Ikea lanceert winkel op Amazon

19/06/2017

Slechts een week nadat Ikea aankondigde te denken aan de verkoop via derde partijen, komt de Zweedse woonketen op de proppen met een eigen winkel op Amazon. Daar wordt een uitgebreid aantal producten van Ikea aangeboden.

CFO van Alibaba voorspelt forse omzetgroei

08/06/2017

De Chinese internetreus Alibaba verwacht dat zijn omzet in het lopende boekjaar met 45 tot 49% zal stijgen. Dat heeft financieel directeur Maggie Wu gezegd tijdens een investeerdersconferentie in het Chinese Hangzhou.

Google krijgt mogelijk fikse boete van Europese Commissie

07/06/2017

Google mag zich aan een fikse boete verwachten van de Europese Commissie, na een onderzoek dat ongeveer zeven jaar aan de gang is geweest. De internetgigant zou binnen zoekresultaten Google Shopping bevoordeeld hebben.

Online verkoop FMCG fors gestegen in 2016

06/06/2017

In 2016 is de online verkoop van 'fast moving consumer goods', producten met een korte levensduur, gegroeid met 26%. De online omzet is nu goed voor 35% van de totale omzetgroei wereldwijd.

E-commerce blijft in opmars in België

06/06/2017

De online verkoop blijft ook in het eerste kwartaal van 2017 verder groeien in België. In totaal groeide de omzet met 6%; voor het eerst was er in Wallonië een grotere groei dan in Vlaanderen.

Back to top