Vakbeurs E-shop Expo speelt in op sterke groei e-commerce | RetailDetail

Vakbeurs E-shop Expo speelt in op sterke groei e-commerce

Vakbeurs E-shop Expo speelt in op sterke groei e-commerce

De Belgische e-commerce doet het uitstekend. Het aantal online transacties is in 2010 wederom gestegen. Volgens recente cijfers van online betaalspecialist Ogone zijn er in het voorbije jaar 903 miljoen euro aan online betalingen gerealiseerd. Dat is een stijging van 28,1 procent tegenover 2009.


Hieruit blijkt weer dat het belang van internet als marketing-, verkoop- en servicekanaal de laatste jaren enorm is gegroeid. Hier liggen nog grote kansen voor Belgische ondernemers. Zij kunnen immers niet meer zonder online strategie. De vakbeurs E-shop Expo helpt bedrijven en online ondernemers bij het optimaliseren van hun online strategie.

 

Op 30 en 31 maart vindt de vierde editie van de E-shop Expo plaats in Tour & Taxis te Brussel, tegelijkertijd met de beurs Ondernemen. De E-shop Expo is een vakbeurs met een praktijkgericht congres waar informatie, interactie en innovatie centraal staan. Het is het enige evenement in België dat zich specifiek richt op het gehele e-commerce proces. Voor ondernemingen die actief zijn op het internet, hun activiteiten uit willen breiden naar het internet of willen starten met een webwinkel biedt de beurs een overzicht van producten en diensten. Bezoekers worden geïnformeerd over onderwerpen als online betaling, webshop software, logistiek & distributie, webdesign, online marketing en de juridische aspecten van het thuiswinkelen.

 

Bezoek aan de beurs is gratis na voorregistratie op www.eshopexpo.eu

De Belgische e-commerce doet het uitstekend. Het aantal online transacties is in 2010 wederom gestegen. Volgens recente cijfers van online betaalspecialist Ogone zijn er in het voorbije jaar 903 miljoen euro aan online betalingen gerealiseerd. Dat is een stijging van 28,1 procent tegenover 2009.


Hieruit blijkt weer dat het belang van internet als marketing-, verkoop- en servicekanaal de laatste jaren enorm is gegroeid. Hier liggen nog grote kansen voor Belgische ondernemers. Zij kunnen immers niet meer zonder online strategie. De vakbeurs E-shop Expo helpt bedrijven en online ondernemers bij het optimaliseren van hun online strategie.

 

Op 30 en 31 maart vindt de vierde editie van de E-shop Expo plaats in Tour & Taxis te Brussel, tegelijkertijd met de beurs Ondernemen. De E-shop Expo is een vakbeurs met een praktijkgericht congres waar informatie, interactie en innovatie centraal staan. Het is het enige evenement in België dat zich specifiek richt op het gehele e-commerce proces. Voor ondernemingen die actief zijn op het internet, hun activiteiten uit willen breiden naar het internet of willen starten met een webwinkel biedt de beurs een overzicht van producten en diensten. Bezoekers worden geïnformeerd over onderwerpen als online betaling, webshop software, logistiek & distributie, webdesign, online marketing en de juridische aspecten van het thuiswinkelen.

 

Bezoek aan de beurs is gratis na voorregistratie op www.eshopexpo.eu

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.