Vakbeurs E-shop Expo speelt in op sterke groei e-commerce

Vakbeurs E-shop Expo speelt in op sterke groei e-commerce

De Belgische e-commerce doet het uitstekend. Het aantal online transacties is in 2010 wederom gestegen. Volgens recente cijfers van online betaalspecialist Ogone zijn er in het voorbije jaar 903 miljoen euro aan online betalingen gerealiseerd. Dat is een stijging van 28,1 procent tegenover 2009.


Hieruit blijkt weer dat het belang van internet als marketing-, verkoop- en servicekanaal de laatste jaren enorm is gegroeid. Hier liggen nog grote kansen voor Belgische ondernemers. Zij kunnen immers niet meer zonder online strategie. De vakbeurs E-shop Expo helpt bedrijven en online ondernemers bij het optimaliseren van hun online strategie.

 

Op 30 en 31 maart vindt de vierde editie van de E-shop Expo plaats in Tour & Taxis te Brussel, tegelijkertijd met de beurs Ondernemen. De E-shop Expo is een vakbeurs met een praktijkgericht congres waar informatie, interactie en innovatie centraal staan. Het is het enige evenement in België dat zich specifiek richt op het gehele e-commerce proces. Voor ondernemingen die actief zijn op het internet, hun activiteiten uit willen breiden naar het internet of willen starten met een webwinkel biedt de beurs een overzicht van producten en diensten. Bezoekers worden geïnformeerd over onderwerpen als online betaling, webshop software, logistiek & distributie, webdesign, online marketing en de juridische aspecten van het thuiswinkelen.

 

Bezoek aan de beurs is gratis na voorregistratie op www.eshopexpo.eu

De Belgische e-commerce doet het uitstekend. Het aantal online transacties is in 2010 wederom gestegen. Volgens recente cijfers van online betaalspecialist Ogone zijn er in het voorbije jaar 903 miljoen euro aan online betalingen gerealiseerd. Dat is een stijging van 28,1 procent tegenover 2009.


Hieruit blijkt weer dat het belang van internet als marketing-, verkoop- en servicekanaal de laatste jaren enorm is gegroeid. Hier liggen nog grote kansen voor Belgische ondernemers. Zij kunnen immers niet meer zonder online strategie. De vakbeurs E-shop Expo helpt bedrijven en online ondernemers bij het optimaliseren van hun online strategie.

 

Op 30 en 31 maart vindt de vierde editie van de E-shop Expo plaats in Tour & Taxis te Brussel, tegelijkertijd met de beurs Ondernemen. De E-shop Expo is een vakbeurs met een praktijkgericht congres waar informatie, interactie en innovatie centraal staan. Het is het enige evenement in België dat zich specifiek richt op het gehele e-commerce proces. Voor ondernemingen die actief zijn op het internet, hun activiteiten uit willen breiden naar het internet of willen starten met een webwinkel biedt de beurs een overzicht van producten en diensten. Bezoekers worden geïnformeerd over onderwerpen als online betaling, webshop software, logistiek & distributie, webdesign, online marketing en de juridische aspecten van het thuiswinkelen.

 

Bezoek aan de beurs is gratis na voorregistratie op www.eshopexpo.eu

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top