Val Saint Lambert opent webshop

Val Saint Lambert opent webshop

Kristalfabrikant Val Saint Lambert, dat in 2008 nog failliet ging, timmert aardig aan de weg terug. Het bedrijf, dat ouder is dan België (want gesticht in 1826), springt nu zelfs op de e-commercetrein met een heuse webshop. Val Saint Lambert ging voor die internetwinkel in zee met eShopinvest uit Roeselare.

Meteen naar 17 landen

De webshop van de koninklijke hofleverancier oogt zowel sober als chic en richt zich meteen tot klanten in 17 landen in alle uithoeken van de wereld. De handgeblazen producten zijn netjes opgesplitst in negen categorieën, gaande van dierenfiguurtjes tot kristallen glazen en barbenodigdheden. Uiteraard ontbreken ook de geschenkideeën niet, zowel voor hem als voor haar, voor huwelijken en voor bedrijven. 

 

Voor de levering werkt het bedrijf samen met FedEx, UPS, DHL en TNT. Elke verzending is standaard verzekerd en de portkosten bedragen doorgaans 9 euro, meer dan schappelijk voor een vaak "kostbare" lading. De hele verzending is trouwens via de "Track Your Order"-optie te volgen.

Flagshipstore in Brussel

Sinds de Hasseltse wijnfamilie Onclin aan het roer kwam, staat Val Saint Lambert er langzaam maar zeker weer. De nieuwe eigenaars kozen ervoor om eerst in de groeilanden - lees: daar waar het geld zit - nieuwe verkooppunten te openen, alvorens de focus dit jaar weer op België te leggen. Deze zomer nog opende Val Saint Lambert een eigen flagshipstore in de Brusselse Koningsgalerij. Het kristal uit Luik is inmiddels verkrijgbaar in meer dan 40 landen.

 

Het bedrijf maakt van zijn webshop alleszins handig gebruik om het eigen vakmanschap in de kijker te zetten op een manier waarop de flagshipstore dat niet kan: alleen al voor de videofilmpjes achter de schermen loont de shop een ommetje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba onthult zijn hightech winkel van de toekomst

24/11/2017

De geautomatiseerde supermarkten van Amazon Go zijn er nog niet of Alibaba heeft er al een antwoord op klaar. Alibaba presenteert Tmall Supermart, een supermarkt boordevol technologie: van virtuele paskamers tot gezichtsherkenning.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top