Val Saint Lambert opent webshop

Val Saint Lambert opent webshop

Kristalfabrikant Val Saint Lambert, dat in 2008 nog failliet ging, timmert aardig aan de weg terug. Het bedrijf, dat ouder is dan België (want gesticht in 1826), springt nu zelfs op de e-commercetrein met een heuse webshop. Val Saint Lambert ging voor die internetwinkel in zee met eShopinvest uit Roeselare.

Meteen naar 17 landen

De webshop van de koninklijke hofleverancier oogt zowel sober als chic en richt zich meteen tot klanten in 17 landen in alle uithoeken van de wereld. De handgeblazen producten zijn netjes opgesplitst in negen categorieën, gaande van dierenfiguurtjes tot kristallen glazen en barbenodigdheden. Uiteraard ontbreken ook de geschenkideeën niet, zowel voor hem als voor haar, voor huwelijken en voor bedrijven. 

 

Voor de levering werkt het bedrijf samen met FedEx, UPS, DHL en TNT. Elke verzending is standaard verzekerd en de portkosten bedragen doorgaans 9 euro, meer dan schappelijk voor een vaak "kostbare" lading. De hele verzending is trouwens via de "Track Your Order"-optie te volgen.

Flagshipstore in Brussel

Sinds de Hasseltse wijnfamilie Onclin aan het roer kwam, staat Val Saint Lambert er langzaam maar zeker weer. De nieuwe eigenaars kozen ervoor om eerst in de groeilanden - lees: daar waar het geld zit - nieuwe verkooppunten te openen, alvorens de focus dit jaar weer op België te leggen. Deze zomer nog opende Val Saint Lambert een eigen flagshipstore in de Brusselse Koningsgalerij. Het kristal uit Luik is inmiddels verkrijgbaar in meer dan 40 landen.

 

Het bedrijf maakt van zijn webshop alleszins handig gebruik om het eigen vakmanschap in de kijker te zetten op een manier waarop de flagshipstore dat niet kan: alleen al voor de videofilmpjes achter de schermen loont de shop een ommetje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top