Val Saint Lambert opent webshop | RetailDetail

Val Saint Lambert opent webshop

Val Saint Lambert opent webshop

Kristalfabrikant Val Saint Lambert, dat in 2008 nog failliet ging, timmert aardig aan de weg terug. Het bedrijf, dat ouder is dan België (want gesticht in 1826), springt nu zelfs op de e-commercetrein met een heuse webshop. Val Saint Lambert ging voor die internetwinkel in zee met eShopinvest uit Roeselare.

Meteen naar 17 landen

De webshop van de koninklijke hofleverancier oogt zowel sober als chic en richt zich meteen tot klanten in 17 landen in alle uithoeken van de wereld. De handgeblazen producten zijn netjes opgesplitst in negen categorieën, gaande van dierenfiguurtjes tot kristallen glazen en barbenodigdheden. Uiteraard ontbreken ook de geschenkideeën niet, zowel voor hem als voor haar, voor huwelijken en voor bedrijven. 

 

Voor de levering werkt het bedrijf samen met FedEx, UPS, DHL en TNT. Elke verzending is standaard verzekerd en de portkosten bedragen doorgaans 9 euro, meer dan schappelijk voor een vaak "kostbare" lading. De hele verzending is trouwens via de "Track Your Order"-optie te volgen.

Flagshipstore in Brussel

Sinds de Hasseltse wijnfamilie Onclin aan het roer kwam, staat Val Saint Lambert er langzaam maar zeker weer. De nieuwe eigenaars kozen ervoor om eerst in de groeilanden - lees: daar waar het geld zit - nieuwe verkooppunten te openen, alvorens de focus dit jaar weer op België te leggen. Deze zomer nog opende Val Saint Lambert een eigen flagshipstore in de Brusselse Koningsgalerij. Het kristal uit Luik is inmiddels verkrijgbaar in meer dan 40 landen.

 

Het bedrijf maakt van zijn webshop alleszins handig gebruik om het eigen vakmanschap in de kijker te zetten op een manier waarop de flagshipstore dat niet kan: alleen al voor de videofilmpjes achter de schermen loont de shop een ommetje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.