Val Saint Lambert opent webshop

Val Saint Lambert opent webshop

Kristalfabrikant Val Saint Lambert, dat in 2008 nog failliet ging, timmert aardig aan de weg terug. Het bedrijf, dat ouder is dan België (want gesticht in 1826), springt nu zelfs op de e-commercetrein met een heuse webshop. Val Saint Lambert ging voor die internetwinkel in zee met eShopinvest uit Roeselare.

Meteen naar 17 landen

De webshop van de koninklijke hofleverancier oogt zowel sober als chic en richt zich meteen tot klanten in 17 landen in alle uithoeken van de wereld. De handgeblazen producten zijn netjes opgesplitst in negen categorieën, gaande van dierenfiguurtjes tot kristallen glazen en barbenodigdheden. Uiteraard ontbreken ook de geschenkideeën niet, zowel voor hem als voor haar, voor huwelijken en voor bedrijven. 

 

Voor de levering werkt het bedrijf samen met FedEx, UPS, DHL en TNT. Elke verzending is standaard verzekerd en de portkosten bedragen doorgaans 9 euro, meer dan schappelijk voor een vaak "kostbare" lading. De hele verzending is trouwens via de "Track Your Order"-optie te volgen.

Flagshipstore in Brussel

Sinds de Hasseltse wijnfamilie Onclin aan het roer kwam, staat Val Saint Lambert er langzaam maar zeker weer. De nieuwe eigenaars kozen ervoor om eerst in de groeilanden - lees: daar waar het geld zit - nieuwe verkooppunten te openen, alvorens de focus dit jaar weer op België te leggen. Deze zomer nog opende Val Saint Lambert een eigen flagshipstore in de Brusselse Koningsgalerij. Het kristal uit Luik is inmiddels verkrijgbaar in meer dan 40 landen.

 

Het bedrijf maakt van zijn webshop alleszins handig gebruik om het eigen vakmanschap in de kijker te zetten op een manier waarop de flagshipstore dat niet kan: alleen al voor de videofilmpjes achter de schermen loont de shop een ommetje.

Tags: