Vanden Borre gaat Google Glass gebruiken voor klantenservice

Vanden Borre gaat Google Glass gebruiken voor klantenservice

Van 17 september tot 15 november krijgen klanten die bij Vanden Borre online op zoek zijn naar Samsung-producten live advies van verkopers, die daarbij gebruik maken van Google Glass.

Beter informeren

De bedoeling is dat klanten kunnen zien wat de verkoper in de winkel ziet, zodat ze de toestellen kunnen bekijken alsof ze zelf in de winkel staan. Ondertussen kunnen ze vragen stellen aan de verkoper, die meteen antwoord zal voorzien en indien nodig het toestel verder demonstreert.

 

"Deze test past perfect bij de omnichannelstrategie van Vanden Borre, die steeds opnieuw zoekt naar nieuwe diensten die de complementariteit van onze website en winkels verenigt. Het geeft de klant een bijkomende mogelijkheid om advies te vragen, en geeft ons de kans om de klant nóg beter te informeren", zegt CEO Charles-Henri de Maleissye.

 

Voorlopig is de dienst beperkt tot twee verkopers in de winkels van Turnhout en Brussel City II. Bezoekers van de website kunnen bij de deelnemende producten gewoon doorklikken naar de pagina voor live advies.

 

Ook bij Samsung zijn ze trouwens tevreden over het project: "Innovatie is één van de stokpaardjes van Samsung", aldus Bruno Tazzer, marketing manager TV bij Samsung België. "We zijn dan ook zeer tevreden om mee in dit project te stappen. Bovendien biedt dit een echte meerwaarde voor de online shopper die de vele features van onze toestellen zo beter kan ontdekken."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top