Vanden Borre gaat Google Glass gebruiken voor klantenservice

Vanden Borre gaat Google Glass gebruiken voor klantenservice

Van 17 september tot 15 november krijgen klanten die bij Vanden Borre online op zoek zijn naar Samsung-producten live advies van verkopers, die daarbij gebruik maken van Google Glass.

Beter informeren

De bedoeling is dat klanten kunnen zien wat de verkoper in de winkel ziet, zodat ze de toestellen kunnen bekijken alsof ze zelf in de winkel staan. Ondertussen kunnen ze vragen stellen aan de verkoper, die meteen antwoord zal voorzien en indien nodig het toestel verder demonstreert.

 

"Deze test past perfect bij de omnichannelstrategie van Vanden Borre, die steeds opnieuw zoekt naar nieuwe diensten die de complementariteit van onze website en winkels verenigt. Het geeft de klant een bijkomende mogelijkheid om advies te vragen, en geeft ons de kans om de klant nóg beter te informeren", zegt CEO Charles-Henri de Maleissye.

 

Voorlopig is de dienst beperkt tot twee verkopers in de winkels van Turnhout en Brussel City II. Bezoekers van de website kunnen bij de deelnemende producten gewoon doorklikken naar de pagina voor live advies.

 

Ook bij Samsung zijn ze trouwens tevreden over het project: "Innovatie is één van de stokpaardjes van Samsung", aldus Bruno Tazzer, marketing manager TV bij Samsung België. "We zijn dan ook zeer tevreden om mee in dit project te stappen. Bovendien biedt dit een echte meerwaarde voor de online shopper die de vele features van onze toestellen zo beter kan ontdekken."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top