Vanden Borre gaat Google Glass gebruiken voor klantenservice | RetailDetail

Vanden Borre gaat Google Glass gebruiken voor klantenservice

Vanden Borre gaat Google Glass gebruiken voor klantenservice

Van 17 september tot 15 november krijgen klanten die bij Vanden Borre online op zoek zijn naar Samsung-producten live advies van verkopers, die daarbij gebruik maken van Google Glass.

Beter informeren

De bedoeling is dat klanten kunnen zien wat de verkoper in de winkel ziet, zodat ze de toestellen kunnen bekijken alsof ze zelf in de winkel staan. Ondertussen kunnen ze vragen stellen aan de verkoper, die meteen antwoord zal voorzien en indien nodig het toestel verder demonstreert.

 

"Deze test past perfect bij de omnichannelstrategie van Vanden Borre, die steeds opnieuw zoekt naar nieuwe diensten die de complementariteit van onze website en winkels verenigt. Het geeft de klant een bijkomende mogelijkheid om advies te vragen, en geeft ons de kans om de klant nóg beter te informeren", zegt CEO Charles-Henri de Maleissye.

 

Voorlopig is de dienst beperkt tot twee verkopers in de winkels van Turnhout en Brussel City II. Bezoekers van de website kunnen bij de deelnemende producten gewoon doorklikken naar de pagina voor live advies.

 

Ook bij Samsung zijn ze trouwens tevreden over het project: "Innovatie is één van de stokpaardjes van Samsung", aldus Bruno Tazzer, marketing manager TV bij Samsung België. "We zijn dan ook zeer tevreden om mee in dit project te stappen. Bovendien biedt dit een echte meerwaarde voor de online shopper die de vele features van onze toestellen zo beter kan ontdekken."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.