Vanden Borre gaat Google Glass gebruiken voor klantenservice

Vanden Borre gaat Google Glass gebruiken voor klantenservice

Van 17 september tot 15 november krijgen klanten die bij Vanden Borre online op zoek zijn naar Samsung-producten live advies van verkopers, die daarbij gebruik maken van Google Glass.

Beter informeren

De bedoeling is dat klanten kunnen zien wat de verkoper in de winkel ziet, zodat ze de toestellen kunnen bekijken alsof ze zelf in de winkel staan. Ondertussen kunnen ze vragen stellen aan de verkoper, die meteen antwoord zal voorzien en indien nodig het toestel verder demonstreert.

 

"Deze test past perfect bij de omnichannelstrategie van Vanden Borre, die steeds opnieuw zoekt naar nieuwe diensten die de complementariteit van onze website en winkels verenigt. Het geeft de klant een bijkomende mogelijkheid om advies te vragen, en geeft ons de kans om de klant nóg beter te informeren", zegt CEO Charles-Henri de Maleissye.

 

Voorlopig is de dienst beperkt tot twee verkopers in de winkels van Turnhout en Brussel City II. Bezoekers van de website kunnen bij de deelnemende producten gewoon doorklikken naar de pagina voor live advies.

 

Ook bij Samsung zijn ze trouwens tevreden over het project: "Innovatie is één van de stokpaardjes van Samsung", aldus Bruno Tazzer, marketing manager TV bij Samsung België. "We zijn dan ook zeer tevreden om mee in dit project te stappen. Bovendien biedt dit een echte meerwaarde voor de online shopper die de vele features van onze toestellen zo beter kan ontdekken."

Tags: