Vente-Exclusive.com neemt Snapstore over

Vente-Exclusive.com neemt Snapstore over

Vente-Exclusive.com neemt Snapstore.be en .nl, de online activiteiten van de groep Famous Clothes, over. Voormalig eigenaar Famous Clothes gaat zich voortaan concentreren op zijn Cameleon-outletwinkels in Woluwe en Genval.

Cameleon-eigenaar stoot webactiviteiten af

Met de overname kunnen de teams van Cameleon Famous Clothes zich voortaan gaan focussen op het verder uitbouwen van hun fysieke outletactiviteiten, zoals vandaag de outlet-winkels in Woluwe en Genval, verklaart Serge Vilain, voorzitter van de groep SRIB en van de raad van bestuur van Cameleon. "We zullen ons concentreren op het organiseren van stockverkopen voor onze Cameleon-leden", klinkt het. De modegroep is momenteel met een forse reorganisatie bezig om een nakend faillissement af te wenden.

 

Peter Grypdonck, CEO van Vente-Exclusive.com, benadrukt het belang van de overname in een persbericht: “Dit is een belangrijke mijlpaal voor Vente-Exclusive.com. Dankzij deze uitbreiding kunnen we onze huidige en nieuwe leden laten genieten van een nog betere service en ruimer aanbod van merken. Anderzijds kunnen we de fashion- en lifestyle-merken, onze belangrijkste partners, een nog groter publiek laten bereiken.”

 

Naast de overname is er een overeenkomst tussen beide partijen om in de toekomst verder samen te werken, onder andere door het delen van expertise en contacten in de mode- en lifestylesector. De webshop van Snapstore blijft voorlopig actief onder dezelfde naam en voor de huidige klanten verandert er voorlopig niets. Ook de lopende bestellingen worden gewoon afgehandeld, beloven beide bedrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top