Vente-Exclusive.com neemt Snapstore over | RetailDetail

Vente-Exclusive.com neemt Snapstore over

Vente-Exclusive.com neemt Snapstore over

Vente-Exclusive.com neemt Snapstore.be en .nl, de online activiteiten van de groep Famous Clothes, over. Voormalig eigenaar Famous Clothes gaat zich voortaan concentreren op zijn Cameleon-outletwinkels in Woluwe en Genval.

Cameleon-eigenaar stoot webactiviteiten af

Met de overname kunnen de teams van Cameleon Famous Clothes zich voortaan gaan focussen op het verder uitbouwen van hun fysieke outletactiviteiten, zoals vandaag de outlet-winkels in Woluwe en Genval, verklaart Serge Vilain, voorzitter van de groep SRIB en van de raad van bestuur van Cameleon. "We zullen ons concentreren op het organiseren van stockverkopen voor onze Cameleon-leden", klinkt het. De modegroep is momenteel met een forse reorganisatie bezig om een nakend faillissement af te wenden.

 

Peter Grypdonck, CEO van Vente-Exclusive.com, benadrukt het belang van de overname in een persbericht: “Dit is een belangrijke mijlpaal voor Vente-Exclusive.com. Dankzij deze uitbreiding kunnen we onze huidige en nieuwe leden laten genieten van een nog betere service en ruimer aanbod van merken. Anderzijds kunnen we de fashion- en lifestyle-merken, onze belangrijkste partners, een nog groter publiek laten bereiken.”

 

Naast de overname is er een overeenkomst tussen beide partijen om in de toekomst verder samen te werken, onder andere door het delen van expertise en contacten in de mode- en lifestylesector. De webshop van Snapstore blijft voorlopig actief onder dezelfde naam en voor de huidige klanten verandert er voorlopig niets. Ook de lopende bestellingen worden gewoon afgehandeld, beloven beide bedrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Back to top