Vente-Exclusive.com verdubbelt omzet in 2011

Vente-Exclusive.com verdubbelt omzet in 2011
Vente-Exclusive.com, in de Benelux marktleider in online privéverkopen van mode- en lifestyleartikelen, heeft er alweer een prima jaar opzitten. In 2011 gingen liefst één miljoen producten over de virtuele toonbank, terwijl het aantal leden aangroeide tot 1,5 miljoen.

30 miljoen euro met 400 merken

Ondanks (of dankzij) de crisis zag de besloten webshop zijn omzet vorig jaar verdubbelen tot een slordige 30 miljoen euro. "We organiseren nu dubbel zo veel verkopen en ontvangen dubbel zo veel bezoekers als begin 2011", verklaart CEO Peter Grypdonck het sterke resultaat. "We streven ernaar om zo veel mogelijk mensen te bereiken en voor elk wat wils aan te bieden. Elke ochtend serveren we een nieuwe cocktail van een aantal topmerken met grote kortingen tot 70%, en die combinatie vinden veel mensen erg aantrekkelijk."

 

De online privéverkoper, opgestart in 2006, werkt ondertussen al samen met een 400-tal merken, waaronder grote kleppers als Desigual, Nike, The Body Shop en Esprit. Daardoor bereikt Vente-Exclusive.com een steeds groter én breder publiek.

 

Investeren in chat en m-tail

Vente Exclusive investeert ook volop in zijn dienstverlening: in 2011 startte de privéverkoper bijvoorbeeld met een nieuwe chatfunctie, die naar eigen zeggen "erg wordt geapprecieerd door de leden". Vorig jaar lanceerde de site ook een iPhone-app. "Die telt nu al ruim 30.000 gebruikers en is erg populair," aldus Peter Grypdonck. Een flinke groei sinds eind oktober, toen de site bekendmaakte de kaap van de 20.000 gebruikers te hebben overschreden. 

 

"In totaal komt vandaag ongeveer 20% van alle bezoekers via een mobile device naar de verkopen kijken", vervolgt de CEO. De site is dit jaar dan ook meer dan ooit van plan de kaart van de m-tail te trekken: "We zullen heel binnenkort ook een Android-app lanceren, zodat we een nog groter publiek kunnen aanspreken."

 

"Nieuwe uitbreiding"

2012 wordt niet alleen het jaar van de m-tail voor Vente-Exclusive.com: "We hebben plannen voor een nieuwe uitbreiding, maar daar kan ik voorlopig nog niet te veel over verklappen", klinkt het ietwat geheimzinnig.

 

Begin december vorig jaar kondigde grote concurrent Cameleon (de groep boven Snapstore.be en ShopVIP.com) aan begin dit jaar het eerste Belgische online warenhuis voor nieuwe collecties te openen. Dat nieuws maakte de groep bekend bij de opening van een gloednieuw logistiek centrum in de Brusselse kanaalzone. Of de "nieuwe uitbreiding" waarover de CEO van Vente Exclusive het heeft, daar een antwoord op is, zal later blijken...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top