Vente-Exclusive.com verdubbelt omzet in 2011

Vente-Exclusive.com verdubbelt omzet in 2011
Vente-Exclusive.com, in de Benelux marktleider in online privéverkopen van mode- en lifestyleartikelen, heeft er alweer een prima jaar opzitten. In 2011 gingen liefst één miljoen producten over de virtuele toonbank, terwijl het aantal leden aangroeide tot 1,5 miljoen.

30 miljoen euro met 400 merken

Ondanks (of dankzij) de crisis zag de besloten webshop zijn omzet vorig jaar verdubbelen tot een slordige 30 miljoen euro. "We organiseren nu dubbel zo veel verkopen en ontvangen dubbel zo veel bezoekers als begin 2011", verklaart CEO Peter Grypdonck het sterke resultaat. "We streven ernaar om zo veel mogelijk mensen te bereiken en voor elk wat wils aan te bieden. Elke ochtend serveren we een nieuwe cocktail van een aantal topmerken met grote kortingen tot 70%, en die combinatie vinden veel mensen erg aantrekkelijk."

 

De online privéverkoper, opgestart in 2006, werkt ondertussen al samen met een 400-tal merken, waaronder grote kleppers als Desigual, Nike, The Body Shop en Esprit. Daardoor bereikt Vente-Exclusive.com een steeds groter én breder publiek.

 

Investeren in chat en m-tail

Vente Exclusive investeert ook volop in zijn dienstverlening: in 2011 startte de privéverkoper bijvoorbeeld met een nieuwe chatfunctie, die naar eigen zeggen "erg wordt geapprecieerd door de leden". Vorig jaar lanceerde de site ook een iPhone-app. "Die telt nu al ruim 30.000 gebruikers en is erg populair," aldus Peter Grypdonck. Een flinke groei sinds eind oktober, toen de site bekendmaakte de kaap van de 20.000 gebruikers te hebben overschreden. 

 

"In totaal komt vandaag ongeveer 20% van alle bezoekers via een mobile device naar de verkopen kijken", vervolgt de CEO. De site is dit jaar dan ook meer dan ooit van plan de kaart van de m-tail te trekken: "We zullen heel binnenkort ook een Android-app lanceren, zodat we een nog groter publiek kunnen aanspreken."

 

"Nieuwe uitbreiding"

2012 wordt niet alleen het jaar van de m-tail voor Vente-Exclusive.com: "We hebben plannen voor een nieuwe uitbreiding, maar daar kan ik voorlopig nog niet te veel over verklappen", klinkt het ietwat geheimzinnig.

 

Begin december vorig jaar kondigde grote concurrent Cameleon (de groep boven Snapstore.be en ShopVIP.com) aan begin dit jaar het eerste Belgische online warenhuis voor nieuwe collecties te openen. Dat nieuws maakte de groep bekend bij de opening van een gloednieuw logistiek centrum in de Brusselse kanaalzone. Of de "nieuwe uitbreiding" waarover de CEO van Vente Exclusive het heeft, daar een antwoord op is, zal later blijken...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top