Vente-Exclusive.com verdubbelt omzet in 2011

Vente-Exclusive.com verdubbelt omzet in 2011
Vente-Exclusive.com, in de Benelux marktleider in online privéverkopen van mode- en lifestyleartikelen, heeft er alweer een prima jaar opzitten. In 2011 gingen liefst één miljoen producten over de virtuele toonbank, terwijl het aantal leden aangroeide tot 1,5 miljoen.

30 miljoen euro met 400 merken

Ondanks (of dankzij) de crisis zag de besloten webshop zijn omzet vorig jaar verdubbelen tot een slordige 30 miljoen euro. "We organiseren nu dubbel zo veel verkopen en ontvangen dubbel zo veel bezoekers als begin 2011", verklaart CEO Peter Grypdonck het sterke resultaat. "We streven ernaar om zo veel mogelijk mensen te bereiken en voor elk wat wils aan te bieden. Elke ochtend serveren we een nieuwe cocktail van een aantal topmerken met grote kortingen tot 70%, en die combinatie vinden veel mensen erg aantrekkelijk."

 

De online privéverkoper, opgestart in 2006, werkt ondertussen al samen met een 400-tal merken, waaronder grote kleppers als Desigual, Nike, The Body Shop en Esprit. Daardoor bereikt Vente-Exclusive.com een steeds groter én breder publiek.

 

Investeren in chat en m-tail

Vente Exclusive investeert ook volop in zijn dienstverlening: in 2011 startte de privéverkoper bijvoorbeeld met een nieuwe chatfunctie, die naar eigen zeggen "erg wordt geapprecieerd door de leden". Vorig jaar lanceerde de site ook een iPhone-app. "Die telt nu al ruim 30.000 gebruikers en is erg populair," aldus Peter Grypdonck. Een flinke groei sinds eind oktober, toen de site bekendmaakte de kaap van de 20.000 gebruikers te hebben overschreden. 

 

"In totaal komt vandaag ongeveer 20% van alle bezoekers via een mobile device naar de verkopen kijken", vervolgt de CEO. De site is dit jaar dan ook meer dan ooit van plan de kaart van de m-tail te trekken: "We zullen heel binnenkort ook een Android-app lanceren, zodat we een nog groter publiek kunnen aanspreken."

 

"Nieuwe uitbreiding"

2012 wordt niet alleen het jaar van de m-tail voor Vente-Exclusive.com: "We hebben plannen voor een nieuwe uitbreiding, maar daar kan ik voorlopig nog niet te veel over verklappen", klinkt het ietwat geheimzinnig.

 

Begin december vorig jaar kondigde grote concurrent Cameleon (de groep boven Snapstore.be en ShopVIP.com) aan begin dit jaar het eerste Belgische online warenhuis voor nieuwe collecties te openen. Dat nieuws maakte de groep bekend bij de opening van een gloednieuw logistiek centrum in de Brusselse kanaalzone. Of de "nieuwe uitbreiding" waarover de CEO van Vente Exclusive het heeft, daar een antwoord op is, zal later blijken...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top