Vente-Privee stort zich op verkoop nieuwigheden

Vente-Privee stort zich op verkoop nieuwigheden

De Franse webshop Vente-Privee wil zijn leden via de dienst Kooroo de kans geven om in te schrijven op nieuwe producten. De deelnemende merken kunnen zo meteen zien hoe de consument reageert op hun nieuwe aanbiedingen.

Diversificatie voor Vente-Privee

Vente-Privee is vooral bekend voor de verkoop gedurende korte periodes – vaak drie tot vijf dagen - van merkartikelen tegen kortingen die 50% tot 70% kunnen belopen. Het bedrijf werkt daarvoor samen met meer dan 2.500 fabrikanten uit onder meer de mode, huisinrichting, speelgoed, sportartikelen, reizen en gastronomie. Vaak gaat het om einde reeksen of overstocks.

 

Met Kooroo doet het bedrijf aan diversificatie: hier zullen gedurende korte periodes een beperkte hoeveelheid aan nieuwe producten worden aangeboden, maar wel tegen de volle prijs. Ze zullen bovenaan de lijst staan van klassieke aanbiedingen die Vente-Privee doet aan zijn leden.

 

Het Franse cosmeticamerk L’Occitane maakte als eerste gebruik van de nieuwe mogelijkheid om producten voor lichaamsverzorging uit de lijn Aromachologie te lanceren. De volgende aanbieding volgt op 29 september, met het aanbod van de nieuwe parfum die voor de voetbalclub Paris Saint-Germain werd ontwikkeld door St. Dupont.

 

Volgens Vente-Privee sluit de nieuwe activiteit aan bij zijn DNA : de aangesloten leden een voordeel bieden. De online verkoper telt er 22 miljoen, van wie 15 miljoen in Frankrijk. Tegelijk biedt Kooroo volgens de online verkoper een belangrijk voordeel voor de merkenfabrikanten, want 48% van de leden van Vente-Privee zegt ook producten via de distributiekanalen van de merken te kopen nadat ze er via de online verkoper mee kennis hebben gemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top