Vente-Privee stort zich op verkoop nieuwigheden

Vente-Privee stort zich op verkoop nieuwigheden

De Franse webshop Vente-Privee wil zijn leden via de dienst Kooroo de kans geven om in te schrijven op nieuwe producten. De deelnemende merken kunnen zo meteen zien hoe de consument reageert op hun nieuwe aanbiedingen.

Diversificatie voor Vente-Privee

Vente-Privee is vooral bekend voor de verkoop gedurende korte periodes – vaak drie tot vijf dagen - van merkartikelen tegen kortingen die 50% tot 70% kunnen belopen. Het bedrijf werkt daarvoor samen met meer dan 2.500 fabrikanten uit onder meer de mode, huisinrichting, speelgoed, sportartikelen, reizen en gastronomie. Vaak gaat het om einde reeksen of overstocks.

 

Met Kooroo doet het bedrijf aan diversificatie: hier zullen gedurende korte periodes een beperkte hoeveelheid aan nieuwe producten worden aangeboden, maar wel tegen de volle prijs. Ze zullen bovenaan de lijst staan van klassieke aanbiedingen die Vente-Privee doet aan zijn leden.

 

Het Franse cosmeticamerk L’Occitane maakte als eerste gebruik van de nieuwe mogelijkheid om producten voor lichaamsverzorging uit de lijn Aromachologie te lanceren. De volgende aanbieding volgt op 29 september, met het aanbod van de nieuwe parfum die voor de voetbalclub Paris Saint-Germain werd ontwikkeld door St. Dupont.

 

Volgens Vente-Privee sluit de nieuwe activiteit aan bij zijn DNA : de aangesloten leden een voordeel bieden. De online verkoper telt er 22 miljoen, van wie 15 miljoen in Frankrijk. Tegelijk biedt Kooroo volgens de online verkoper een belangrijk voordeel voor de merkenfabrikanten, want 48% van de leden van Vente-Privee zegt ook producten via de distributiekanalen van de merken te kopen nadat ze er via de online verkoper mee kennis hebben gemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top