Vente-Privee stort zich op verkoop nieuwigheden

Vente-Privee stort zich op verkoop nieuwigheden

De Franse webshop Vente-Privee wil zijn leden via de dienst Kooroo de kans geven om in te schrijven op nieuwe producten. De deelnemende merken kunnen zo meteen zien hoe de consument reageert op hun nieuwe aanbiedingen.

Diversificatie voor Vente-Privee

Vente-Privee is vooral bekend voor de verkoop gedurende korte periodes – vaak drie tot vijf dagen - van merkartikelen tegen kortingen die 50% tot 70% kunnen belopen. Het bedrijf werkt daarvoor samen met meer dan 2.500 fabrikanten uit onder meer de mode, huisinrichting, speelgoed, sportartikelen, reizen en gastronomie. Vaak gaat het om einde reeksen of overstocks.

 

Met Kooroo doet het bedrijf aan diversificatie: hier zullen gedurende korte periodes een beperkte hoeveelheid aan nieuwe producten worden aangeboden, maar wel tegen de volle prijs. Ze zullen bovenaan de lijst staan van klassieke aanbiedingen die Vente-Privee doet aan zijn leden.

 

Het Franse cosmeticamerk L’Occitane maakte als eerste gebruik van de nieuwe mogelijkheid om producten voor lichaamsverzorging uit de lijn Aromachologie te lanceren. De volgende aanbieding volgt op 29 september, met het aanbod van de nieuwe parfum die voor de voetbalclub Paris Saint-Germain werd ontwikkeld door St. Dupont.

 

Volgens Vente-Privee sluit de nieuwe activiteit aan bij zijn DNA : de aangesloten leden een voordeel bieden. De online verkoper telt er 22 miljoen, van wie 15 miljoen in Frankrijk. Tegelijk biedt Kooroo volgens de online verkoper een belangrijk voordeel voor de merkenfabrikanten, want 48% van de leden van Vente-Privee zegt ook producten via de distributiekanalen van de merken te kopen nadat ze er via de online verkoper mee kennis hebben gemaakt.

Tags: