Vente-Privee stort zich op verkoop nieuwigheden | RetailDetail

Vente-Privee stort zich op verkoop nieuwigheden

Vente-Privee stort zich op verkoop nieuwigheden

De Franse webshop Vente-Privee wil zijn leden via de dienst Kooroo de kans geven om in te schrijven op nieuwe producten. De deelnemende merken kunnen zo meteen zien hoe de consument reageert op hun nieuwe aanbiedingen.

Diversificatie voor Vente-Privee

Vente-Privee is vooral bekend voor de verkoop gedurende korte periodes – vaak drie tot vijf dagen - van merkartikelen tegen kortingen die 50% tot 70% kunnen belopen. Het bedrijf werkt daarvoor samen met meer dan 2.500 fabrikanten uit onder meer de mode, huisinrichting, speelgoed, sportartikelen, reizen en gastronomie. Vaak gaat het om einde reeksen of overstocks.

 

Met Kooroo doet het bedrijf aan diversificatie: hier zullen gedurende korte periodes een beperkte hoeveelheid aan nieuwe producten worden aangeboden, maar wel tegen de volle prijs. Ze zullen bovenaan de lijst staan van klassieke aanbiedingen die Vente-Privee doet aan zijn leden.

 

Het Franse cosmeticamerk L’Occitane maakte als eerste gebruik van de nieuwe mogelijkheid om producten voor lichaamsverzorging uit de lijn Aromachologie te lanceren. De volgende aanbieding volgt op 29 september, met het aanbod van de nieuwe parfum die voor de voetbalclub Paris Saint-Germain werd ontwikkeld door St. Dupont.

 

Volgens Vente-Privee sluit de nieuwe activiteit aan bij zijn DNA : de aangesloten leden een voordeel bieden. De online verkoper telt er 22 miljoen, van wie 15 miljoen in Frankrijk. Tegelijk biedt Kooroo volgens de online verkoper een belangrijk voordeel voor de merkenfabrikanten, want 48% van de leden van Vente-Privee zegt ook producten via de distributiekanalen van de merken te kopen nadat ze er via de online verkoper mee kennis hebben gemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.