Vente-Privee stort zich op verkoop nieuwigheden

Vente-Privee stort zich op verkoop nieuwigheden

De Franse webshop Vente-Privee wil zijn leden via de dienst Kooroo de kans geven om in te schrijven op nieuwe producten. De deelnemende merken kunnen zo meteen zien hoe de consument reageert op hun nieuwe aanbiedingen.

Diversificatie voor Vente-Privee

Vente-Privee is vooral bekend voor de verkoop gedurende korte periodes – vaak drie tot vijf dagen - van merkartikelen tegen kortingen die 50% tot 70% kunnen belopen. Het bedrijf werkt daarvoor samen met meer dan 2.500 fabrikanten uit onder meer de mode, huisinrichting, speelgoed, sportartikelen, reizen en gastronomie. Vaak gaat het om einde reeksen of overstocks.

 

Met Kooroo doet het bedrijf aan diversificatie: hier zullen gedurende korte periodes een beperkte hoeveelheid aan nieuwe producten worden aangeboden, maar wel tegen de volle prijs. Ze zullen bovenaan de lijst staan van klassieke aanbiedingen die Vente-Privee doet aan zijn leden.

 

Het Franse cosmeticamerk L’Occitane maakte als eerste gebruik van de nieuwe mogelijkheid om producten voor lichaamsverzorging uit de lijn Aromachologie te lanceren. De volgende aanbieding volgt op 29 september, met het aanbod van de nieuwe parfum die voor de voetbalclub Paris Saint-Germain werd ontwikkeld door St. Dupont.

 

Volgens Vente-Privee sluit de nieuwe activiteit aan bij zijn DNA : de aangesloten leden een voordeel bieden. De online verkoper telt er 22 miljoen, van wie 15 miljoen in Frankrijk. Tegelijk biedt Kooroo volgens de online verkoper een belangrijk voordeel voor de merkenfabrikanten, want 48% van de leden van Vente-Privee zegt ook producten via de distributiekanalen van de merken te kopen nadat ze er via de online verkoper mee kennis hebben gemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top