Vente-privee.com lanceert zustersite voor voeding

Vente-privee.com lanceert zustersite voor voeding

Het Franse shoppingportaal vente-privee.com blijft volop diversifiëren: nu donderdag krijgt de site er met "Miam miam" een food-zusje bij. Via dat kanaal wil de Franse marktleider van de "flash sale" nu ook voeding van eigen bodem gaan verkopen.

"Jus de cassis" uit Bourgogne

Vente-privee.com is al lang niet meer dat besloten outletportaal waar je als lid enkel voor kleding en aanverwante producten terecht kunt: de site verkoopt intussen ook cd's, tickets voor concerten en theatervoorstellingen, reizen, hightech en zelfs wijn en champagne.

 

Het succes van die laatste - het bedrijf omschrijft zichzelf als "de grootse Franse wijnverkoper op het internet" - heeft de groep ertoe aangezet om nog een stap verder te gaan: donderdag lanceert vente-privee.com zustersite "Miam miam". Daar kunnen leden elke dag een nieuw voedingsproduct van eigen bodem kopen. Op de openingsdag zal dat "jus de cassis" zijn uit de Bourgogne.

 

Uitgroeien tot "enorm Zwitsers mes"

Het intussen twaalf jaar oude vente-privee.com telt zo'n dertien miljoen leden en verwelkomt elke dag 2,5 miljoen bezoekers op zijn site. De groep realiseerde in 2012 een omzet van 1,3 miljard euro (+22% tegenover 2011). Om dat ritme te kunnen aanhouden – de groep verwacht dit jaar een minder sterke groei (+16%, tot 1,5 miljard euro) – ziet vente-privee.com zich genoodzaakt volop te diversifiëren.

 

Zo nam de groep recent nog de Franse start-up PassVip over, die op basis van geolokalisatie advertenties verkoopt aan de retail en de horeca. Wie zich inschrijft voor de dienst, krijgt dan op geregelde tijden exclusieve aanbiedingen van deelnemende winkels in de buurt.

 

De aangesloten retailers betalen een maandabonnement voor de dienst. Zo'n 5.000 winkels maken al gebruik van Vente-privee Le Pass, de nieuwe naam waaronder de dienst vorige week werd gelanceerd. Onder hen klinkende namen als Vero Moda, Planet Sushi, Alinea of Maison de la Literie.

 

"De e-commerce zoals we die tot nog toe hebben gekend, is dood" zegt medestichter en CEO Jacques-Antoine Granjon. "Vandaag wil de klant de vrijheid hebben om nu eens online, dan weer in een boetiek te kopen. Vente-privee.com moet dan ook uitgroeien tot een enorm Zwitsers mes met steeds meer diensten en manieren om te consumeren."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top