Vente-privee.com lanceert zustersite voor voeding | RetailDetail

Vente-privee.com lanceert zustersite voor voeding

Vente-privee.com lanceert zustersite voor voeding

Het Franse shoppingportaal vente-privee.com blijft volop diversifiëren: nu donderdag krijgt de site er met "Miam miam" een food-zusje bij. Via dat kanaal wil de Franse marktleider van de "flash sale" nu ook voeding van eigen bodem gaan verkopen.

"Jus de cassis" uit Bourgogne

Vente-privee.com is al lang niet meer dat besloten outletportaal waar je als lid enkel voor kleding en aanverwante producten terecht kunt: de site verkoopt intussen ook cd's, tickets voor concerten en theatervoorstellingen, reizen, hightech en zelfs wijn en champagne.

 

Het succes van die laatste - het bedrijf omschrijft zichzelf als "de grootse Franse wijnverkoper op het internet" - heeft de groep ertoe aangezet om nog een stap verder te gaan: donderdag lanceert vente-privee.com zustersite "Miam miam". Daar kunnen leden elke dag een nieuw voedingsproduct van eigen bodem kopen. Op de openingsdag zal dat "jus de cassis" zijn uit de Bourgogne.

 

Uitgroeien tot "enorm Zwitsers mes"

Het intussen twaalf jaar oude vente-privee.com telt zo'n dertien miljoen leden en verwelkomt elke dag 2,5 miljoen bezoekers op zijn site. De groep realiseerde in 2012 een omzet van 1,3 miljard euro (+22% tegenover 2011). Om dat ritme te kunnen aanhouden – de groep verwacht dit jaar een minder sterke groei (+16%, tot 1,5 miljard euro) – ziet vente-privee.com zich genoodzaakt volop te diversifiëren.

 

Zo nam de groep recent nog de Franse start-up PassVip over, die op basis van geolokalisatie advertenties verkoopt aan de retail en de horeca. Wie zich inschrijft voor de dienst, krijgt dan op geregelde tijden exclusieve aanbiedingen van deelnemende winkels in de buurt.

 

De aangesloten retailers betalen een maandabonnement voor de dienst. Zo'n 5.000 winkels maken al gebruik van Vente-privee Le Pass, de nieuwe naam waaronder de dienst vorige week werd gelanceerd. Onder hen klinkende namen als Vero Moda, Planet Sushi, Alinea of Maison de la Literie.

 

"De e-commerce zoals we die tot nog toe hebben gekend, is dood" zegt medestichter en CEO Jacques-Antoine Granjon. "Vandaag wil de klant de vrijheid hebben om nu eens online, dan weer in een boetiek te kopen. Vente-privee.com moet dan ook uitgroeien tot een enorm Zwitsers mes met steeds meer diensten en manieren om te consumeren."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.