Vente-privee.com lanceert zustersite voor voeding

Vente-privee.com lanceert zustersite voor voeding

Het Franse shoppingportaal vente-privee.com blijft volop diversifiëren: nu donderdag krijgt de site er met "Miam miam" een food-zusje bij. Via dat kanaal wil de Franse marktleider van de "flash sale" nu ook voeding van eigen bodem gaan verkopen.

"Jus de cassis" uit Bourgogne

Vente-privee.com is al lang niet meer dat besloten outletportaal waar je als lid enkel voor kleding en aanverwante producten terecht kunt: de site verkoopt intussen ook cd's, tickets voor concerten en theatervoorstellingen, reizen, hightech en zelfs wijn en champagne.

 

Het succes van die laatste - het bedrijf omschrijft zichzelf als "de grootse Franse wijnverkoper op het internet" - heeft de groep ertoe aangezet om nog een stap verder te gaan: donderdag lanceert vente-privee.com zustersite "Miam miam". Daar kunnen leden elke dag een nieuw voedingsproduct van eigen bodem kopen. Op de openingsdag zal dat "jus de cassis" zijn uit de Bourgogne.

 

Uitgroeien tot "enorm Zwitsers mes"

Het intussen twaalf jaar oude vente-privee.com telt zo'n dertien miljoen leden en verwelkomt elke dag 2,5 miljoen bezoekers op zijn site. De groep realiseerde in 2012 een omzet van 1,3 miljard euro (+22% tegenover 2011). Om dat ritme te kunnen aanhouden – de groep verwacht dit jaar een minder sterke groei (+16%, tot 1,5 miljard euro) – ziet vente-privee.com zich genoodzaakt volop te diversifiëren.

 

Zo nam de groep recent nog de Franse start-up PassVip over, die op basis van geolokalisatie advertenties verkoopt aan de retail en de horeca. Wie zich inschrijft voor de dienst, krijgt dan op geregelde tijden exclusieve aanbiedingen van deelnemende winkels in de buurt.

 

De aangesloten retailers betalen een maandabonnement voor de dienst. Zo'n 5.000 winkels maken al gebruik van Vente-privee Le Pass, de nieuwe naam waaronder de dienst vorige week werd gelanceerd. Onder hen klinkende namen als Vero Moda, Planet Sushi, Alinea of Maison de la Literie.

 

"De e-commerce zoals we die tot nog toe hebben gekend, is dood" zegt medestichter en CEO Jacques-Antoine Granjon. "Vandaag wil de klant de vrijheid hebben om nu eens online, dan weer in een boetiek te kopen. Vente-privee.com moet dan ook uitgroeien tot een enorm Zwitsers mes met steeds meer diensten en manieren om te consumeren."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top