Vente-privee.com lanceert zustersite voor voeding

Vente-privee.com lanceert zustersite voor voeding

Het Franse shoppingportaal vente-privee.com blijft volop diversifiëren: nu donderdag krijgt de site er met "Miam miam" een food-zusje bij. Via dat kanaal wil de Franse marktleider van de "flash sale" nu ook voeding van eigen bodem gaan verkopen.

"Jus de cassis" uit Bourgogne

Vente-privee.com is al lang niet meer dat besloten outletportaal waar je als lid enkel voor kleding en aanverwante producten terecht kunt: de site verkoopt intussen ook cd's, tickets voor concerten en theatervoorstellingen, reizen, hightech en zelfs wijn en champagne.

 

Het succes van die laatste - het bedrijf omschrijft zichzelf als "de grootse Franse wijnverkoper op het internet" - heeft de groep ertoe aangezet om nog een stap verder te gaan: donderdag lanceert vente-privee.com zustersite "Miam miam". Daar kunnen leden elke dag een nieuw voedingsproduct van eigen bodem kopen. Op de openingsdag zal dat "jus de cassis" zijn uit de Bourgogne.

 

Uitgroeien tot "enorm Zwitsers mes"

Het intussen twaalf jaar oude vente-privee.com telt zo'n dertien miljoen leden en verwelkomt elke dag 2,5 miljoen bezoekers op zijn site. De groep realiseerde in 2012 een omzet van 1,3 miljard euro (+22% tegenover 2011). Om dat ritme te kunnen aanhouden – de groep verwacht dit jaar een minder sterke groei (+16%, tot 1,5 miljard euro) – ziet vente-privee.com zich genoodzaakt volop te diversifiëren.

 

Zo nam de groep recent nog de Franse start-up PassVip over, die op basis van geolokalisatie advertenties verkoopt aan de retail en de horeca. Wie zich inschrijft voor de dienst, krijgt dan op geregelde tijden exclusieve aanbiedingen van deelnemende winkels in de buurt.

 

De aangesloten retailers betalen een maandabonnement voor de dienst. Zo'n 5.000 winkels maken al gebruik van Vente-privee Le Pass, de nieuwe naam waaronder de dienst vorige week werd gelanceerd. Onder hen klinkende namen als Vero Moda, Planet Sushi, Alinea of Maison de la Literie.

 

"De e-commerce zoals we die tot nog toe hebben gekend, is dood" zegt medestichter en CEO Jacques-Antoine Granjon. "Vandaag wil de klant de vrijheid hebben om nu eens online, dan weer in een boetiek te kopen. Vente-privee.com moet dan ook uitgroeien tot een enorm Zwitsers mes met steeds meer diensten en manieren om te consumeren."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top