Verkoop via smartphones en tablets verdrievoudigd in 2012

Verkoop via smartphones en tablets verdrievoudigd in 2012

De markt van de mobile retail is vorig jaar verdriedubbeld ten opzichte van een jaar eerder, zo toont een studie van BeCommerce bij zo'n 500 aangesloten verkopers aan. De omzet van m-tail steeg van 56 miljoen euro naar 168 miljoen euro.

Mode en beauty op kop

Vooral kleding, schoonheidsproducten, interieurproducten en speelgoed doen het erg goed, zo blijkt uit de studie van BeCommerce. Daarnaast worden ook diensten zoals tickets en verzekeringen vaak via smartphones en tablets verhandeld.

 

Drie op de vier handelaars was tevreden over de resultaten van hun mobiele handel, een stijging met 18% tegenover een jaar eerder.

 

Gros via 'mobiele webshop'

"Het gebruik van smartphones is vandaag zodanig ingeburgerd - 59% van de Europese internetgebruikers heeft een smartphone, 25% een tablet - dat het aankoopbeslissingen van consumenten kan beïnvloeden", zegt Nicolo Galante, directeur bij McKinsey.

 

"Er gebeurt nu al veel onderzoek naar, maar als bedrijf is het erg belangrijk dat je de rol van het mobiele kanaal ten volle begrijpt, dat je weet welk voordeel het met zich brengt voor je klanten en hoe je kan streven naar de perfecte user experience."

 

Van de 500 bevraagde bedrijven beschikken negen op de tien over een mobiele webshop, die dus specifiek is afgestemd op mobiele toestellen. Het aantal bedrijven met een eigen app ligt lager (38%), al is ook dat een stijging met 10% tegenover 2011. Opvallend: in 2012 ontwikkelde 75% van de handelaren de applicatietechnologieën intern, een stijging met liefst 32%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top