Verkoop via smartphones en tablets verdrievoudigd in 2012

Verkoop via smartphones en tablets verdrievoudigd in 2012

De markt van de mobile retail is vorig jaar verdriedubbeld ten opzichte van een jaar eerder, zo toont een studie van BeCommerce bij zo'n 500 aangesloten verkopers aan. De omzet van m-tail steeg van 56 miljoen euro naar 168 miljoen euro.

Mode en beauty op kop

Vooral kleding, schoonheidsproducten, interieurproducten en speelgoed doen het erg goed, zo blijkt uit de studie van BeCommerce. Daarnaast worden ook diensten zoals tickets en verzekeringen vaak via smartphones en tablets verhandeld.

 

Drie op de vier handelaars was tevreden over de resultaten van hun mobiele handel, een stijging met 18% tegenover een jaar eerder.

 

Gros via 'mobiele webshop'

"Het gebruik van smartphones is vandaag zodanig ingeburgerd - 59% van de Europese internetgebruikers heeft een smartphone, 25% een tablet - dat het aankoopbeslissingen van consumenten kan beïnvloeden", zegt Nicolo Galante, directeur bij McKinsey.

 

"Er gebeurt nu al veel onderzoek naar, maar als bedrijf is het erg belangrijk dat je de rol van het mobiele kanaal ten volle begrijpt, dat je weet welk voordeel het met zich brengt voor je klanten en hoe je kan streven naar de perfecte user experience."

 

Van de 500 bevraagde bedrijven beschikken negen op de tien over een mobiele webshop, die dus specifiek is afgestemd op mobiele toestellen. Het aantal bedrijven met een eigen app ligt lager (38%), al is ook dat een stijging met 10% tegenover 2011. Opvallend: in 2012 ontwikkelde 75% van de handelaren de applicatietechnologieën intern, een stijging met liefst 32%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top