Verkoop via smartphones en tablets verdrievoudigd in 2012 | RetailDetail

Verkoop via smartphones en tablets verdrievoudigd in 2012

Verkoop via smartphones en tablets verdrievoudigd in 2012

De markt van de mobile retail is vorig jaar verdriedubbeld ten opzichte van een jaar eerder, zo toont een studie van BeCommerce bij zo'n 500 aangesloten verkopers aan. De omzet van m-tail steeg van 56 miljoen euro naar 168 miljoen euro.

Mode en beauty op kop

Vooral kleding, schoonheidsproducten, interieurproducten en speelgoed doen het erg goed, zo blijkt uit de studie van BeCommerce. Daarnaast worden ook diensten zoals tickets en verzekeringen vaak via smartphones en tablets verhandeld.

 

Drie op de vier handelaars was tevreden over de resultaten van hun mobiele handel, een stijging met 18% tegenover een jaar eerder.

 

Gros via 'mobiele webshop'

"Het gebruik van smartphones is vandaag zodanig ingeburgerd - 59% van de Europese internetgebruikers heeft een smartphone, 25% een tablet - dat het aankoopbeslissingen van consumenten kan beïnvloeden", zegt Nicolo Galante, directeur bij McKinsey.

 

"Er gebeurt nu al veel onderzoek naar, maar als bedrijf is het erg belangrijk dat je de rol van het mobiele kanaal ten volle begrijpt, dat je weet welk voordeel het met zich brengt voor je klanten en hoe je kan streven naar de perfecte user experience."

 

Van de 500 bevraagde bedrijven beschikken negen op de tien over een mobiele webshop, die dus specifiek is afgestemd op mobiele toestellen. Het aantal bedrijven met een eigen app ligt lager (38%), al is ook dat een stijging met 10% tegenover 2011. Opvallend: in 2012 ontwikkelde 75% van de handelaren de applicatietechnologieën intern, een stijging met liefst 32%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Back to top