Vernieuwde iPods van Apple.

Vernieuwde iPods van Apple.

altApple introduceert de vernieuwde lijn iPods. Voor dezelfde prijzen zijn de verschillende types iPod nu uitgerust met nieuwe snufjes en een gemoderniseerd design. Er ligt echter alweer dreiging op de loer van Google. Samen met Philips brengt het een variant van de iPod Touch uit.


iPod Nano ondergaat de meeste verandering. De populairste van de groep krijgt een nieuwe interface mee, die opvallend veel weg heeft van een mini-iPhone. Nano ruilt daarbij zijn toetsen in voor een touchscreen. Bij de iPod Shuffle gebeurt net het omgekeerde. De enige iPod die aan de make-over ontsnapt, is de iPod Classic.


Zoals verwacht lijkt de iPod Touch meer en meer op grote broer iPhone. iPod Touch althad namelijk recht op een beter beeldscherm en een tweede camera. Die camera laat toe om videotelefoongesprekken te voeren met de applicatie FaceTime. Bellen kan hij dus nog altijd niet, maar het komt al aardig in de buurt.


De herboren iPods worden onmiddellijk aan een vuurdoop onderworpen. Ze zullen het moeten opnemen tegen nieuwe concurrenten. Als het gaat om Apple het leven zuur te maken, is Google de laatste tijd nooit ver weg.


Google heeft het dit maal op de iPod Touch gemunt. Het bedrijf slaat daartoe de handen in elkaar met Philips. In oktober komt hun gezamenlijke geesteskind GoGear Connect op de markt. Het toestel zal dezelfde functies hebben als de iPod Touch, zoals WiFi, camera, gps en mail. Maar het is natuurlijk verbonden met Google-diensten en diens Android-systeem.

 

Meer: Apple en Google brengen elk hun TV.

          Controverse bij Apple zet iPad in de schaduw.

          Apple wil meer Europese winkels.

          Case: Het fenomeen Steve Jobs : iMacDaddy.

altApple introduceert de vernieuwde lijn iPods. Voor dezelfde prijzen zijn de verschillende types iPod nu uitgerust met nieuwe snufjes en een gemoderniseerd design. Er ligt echter alweer dreiging op de loer van Google. Samen met Philips brengt het een variant van de iPod Touch uit.


iPod Nano ondergaat de meeste verandering. De populairste van de groep krijgt een nieuwe interface mee, die opvallend veel weg heeft van een mini-iPhone. Nano ruilt daarbij zijn toetsen in voor een touchscreen. Bij de iPod Shuffle gebeurt net het omgekeerde. De enige iPod die aan de make-over ontsnapt, is de iPod Classic.


Zoals verwacht lijkt de iPod Touch meer en meer op grote broer iPhone. iPod Touch althad namelijk recht op een beter beeldscherm en een tweede camera. Die camera laat toe om videotelefoongesprekken te voeren met de applicatie FaceTime. Bellen kan hij dus nog altijd niet, maar het komt al aardig in de buurt.


De herboren iPods worden onmiddellijk aan een vuurdoop onderworpen. Ze zullen het moeten opnemen tegen nieuwe concurrenten. Als het gaat om Apple het leven zuur te maken, is Google de laatste tijd nooit ver weg.


Google heeft het dit maal op de iPod Touch gemunt. Het bedrijf slaat daartoe de handen in elkaar met Philips. In oktober komt hun gezamenlijke geesteskind GoGear Connect op de markt. Het toestel zal dezelfde functies hebben als de iPod Touch, zoals WiFi, camera, gps en mail. Maar het is natuurlijk verbonden met Google-diensten en diens Android-systeem.

 

Meer: Apple en Google brengen elk hun TV.

          Controverse bij Apple zet iPad in de schaduw.

          Apple wil meer Europese winkels.

          Case: Het fenomeen Steve Jobs : iMacDaddy.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top