Vernieuwde iPods van Apple.

Vernieuwde iPods van Apple.

altApple introduceert de vernieuwde lijn iPods. Voor dezelfde prijzen zijn de verschillende types iPod nu uitgerust met nieuwe snufjes en een gemoderniseerd design. Er ligt echter alweer dreiging op de loer van Google. Samen met Philips brengt het een variant van de iPod Touch uit.


iPod Nano ondergaat de meeste verandering. De populairste van de groep krijgt een nieuwe interface mee, die opvallend veel weg heeft van een mini-iPhone. Nano ruilt daarbij zijn toetsen in voor een touchscreen. Bij de iPod Shuffle gebeurt net het omgekeerde. De enige iPod die aan de make-over ontsnapt, is de iPod Classic.


Zoals verwacht lijkt de iPod Touch meer en meer op grote broer iPhone. iPod Touch althad namelijk recht op een beter beeldscherm en een tweede camera. Die camera laat toe om videotelefoongesprekken te voeren met de applicatie FaceTime. Bellen kan hij dus nog altijd niet, maar het komt al aardig in de buurt.


De herboren iPods worden onmiddellijk aan een vuurdoop onderworpen. Ze zullen het moeten opnemen tegen nieuwe concurrenten. Als het gaat om Apple het leven zuur te maken, is Google de laatste tijd nooit ver weg.


Google heeft het dit maal op de iPod Touch gemunt. Het bedrijf slaat daartoe de handen in elkaar met Philips. In oktober komt hun gezamenlijke geesteskind GoGear Connect op de markt. Het toestel zal dezelfde functies hebben als de iPod Touch, zoals WiFi, camera, gps en mail. Maar het is natuurlijk verbonden met Google-diensten en diens Android-systeem.

 

Meer: Apple en Google brengen elk hun TV.

          Controverse bij Apple zet iPad in de schaduw.

          Apple wil meer Europese winkels.

          Case: Het fenomeen Steve Jobs : iMacDaddy.

altApple introduceert de vernieuwde lijn iPods. Voor dezelfde prijzen zijn de verschillende types iPod nu uitgerust met nieuwe snufjes en een gemoderniseerd design. Er ligt echter alweer dreiging op de loer van Google. Samen met Philips brengt het een variant van de iPod Touch uit.


iPod Nano ondergaat de meeste verandering. De populairste van de groep krijgt een nieuwe interface mee, die opvallend veel weg heeft van een mini-iPhone. Nano ruilt daarbij zijn toetsen in voor een touchscreen. Bij de iPod Shuffle gebeurt net het omgekeerde. De enige iPod die aan de make-over ontsnapt, is de iPod Classic.


Zoals verwacht lijkt de iPod Touch meer en meer op grote broer iPhone. iPod Touch althad namelijk recht op een beter beeldscherm en een tweede camera. Die camera laat toe om videotelefoongesprekken te voeren met de applicatie FaceTime. Bellen kan hij dus nog altijd niet, maar het komt al aardig in de buurt.


De herboren iPods worden onmiddellijk aan een vuurdoop onderworpen. Ze zullen het moeten opnemen tegen nieuwe concurrenten. Als het gaat om Apple het leven zuur te maken, is Google de laatste tijd nooit ver weg.


Google heeft het dit maal op de iPod Touch gemunt. Het bedrijf slaat daartoe de handen in elkaar met Philips. In oktober komt hun gezamenlijke geesteskind GoGear Connect op de markt. Het toestel zal dezelfde functies hebben als de iPod Touch, zoals WiFi, camera, gps en mail. Maar het is natuurlijk verbonden met Google-diensten en diens Android-systeem.

 

Meer: Apple en Google brengen elk hun TV.

          Controverse bij Apple zet iPad in de schaduw.

          Apple wil meer Europese winkels.

          Case: Het fenomeen Steve Jobs : iMacDaddy.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon lanceert fysieke betaaloplossing Amazon Pay Places

25/07/2017

Amazon heeft in een beperkt aantal locaties Amazon Pay Places gelanceerd. Daarmee kunnen gebruikers van de mobiele app van Amazon op fysieke locaties bestellingen plaatsen en meteen afrekenen.

 Blokker voegt witgoedleverancier AO.nl toe aan Blokker.nl

21/07/2017

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, start een strategische samenwerking met de Nederlandse tak van online witgoedspecialist AO.nl.

Alles aan 3 dollar bij webshop Brandless

19/07/2017

Twee Amerikaanse ondernemers zijn op de proppen gekomen met een interessant nieuw concept. In hun webshop Brandless wordt immers slechts één prijs gehanteerd: 3 dollar. Die lage prijs kan het vasthouden omdat er flink is gesneden in de kosten.

Beslist.nl start met uitrol nieuw bedrijfsmodel

11/07/2017

Beslist.nl heeft zijn eerste stappen gezet richting nieuw bedrijfsmodel. Daarin gaat de vergelijkingssite verder als een online marktplaats, in plaats van een pure prijsvergelijker.

Bpost toont interesse in Bubble Post

07/07/2017

Bpost wil volgens anonieme bronnen het Gentse koeriersbedrijf Bubble Post inlijven. Dat levert pakjes in het centrum van steden, waarbij het gebruik maakt van fietskoeriers. Bubble Post wil het nieuws niet bevestigen, maar zegt wel op zoek te zijn naar externe partners.

Ook Alibaba lanceert eigen intelligente speaker

05/07/2017

Na Amazon, Apple en Google ziet nu ook het Chinese Alibaba graten in de markt van de intelligente speakers. De speaker van Alibaba is bovendien een stuk goedkoper dan die van zijn concurrenten. Een beperkte groep mag het toestel alvast een maand uittesten.

Back to top