Vierde kandidaat-overnemer voor La Redoute

Vierde kandidaat-overnemer voor La Redoute

De CEO van La Redoute en de CFO van Redcats (waartoe La Redoute behoort) hebben een gezamenlijk overnamebod op postorderbedrijf La Redoute ingediend bij moederconcern Kering. Dat brengt het aantal gegadigden op vier.

Bod uit eigen kringen

Nathalie Balla en Eric Courteille hebben tijdens een vergadering met de vakbonden in Roubaix bevestigd dat ze zaterdag een gezamenlijk bod hebben uitgebracht op La Redoute. Hoeveel het duo wil betalen voor de verlieslatende postordergigant hebben ze er niet bij verteld.

 

Tot nog toe hadden enkel investeringsfondsen HIG Capital en OpCapita en vastgoedgroep Altarea Cogedim interesse getoond voor La Redoute. "Naar we hebben begrepen zou het herstructureringsplan dat Nathalie Balla voorstelt minder dramatisch en meer sociaal verantwoord zijn dan dat van de andere overnamekandidaten", klonk het voorzichtig hoopvol bij de vakbonden na afloop van de vergadering.

 

Witte rook vóór de kerst?

Volgens diezelfde vakbonden zou Kering nog vóór de kerstvakantie de knoop doorhakken, al wil het Franse luxeconcern die timing vooralsnog niet bevestigen. Kering (ex-PPR) zette La Redoute een hele tijd geleden in de etalage, toen het concern besliste zich om te vormen tot een pure luxe- en sportmerkgroep (Gucci, Yves Saint-Laurent, Puma e.a.). Daarbij verkocht het één na één al zijn retailketens.

 

De verkoop van de laatste 'winkeldochter' sleept echter al een hele tijd aan, niet in het minst omdat La Redoute verlieslatend is. Kering zou volgens insider sinds 2008 al 400 miljoen euro hebben gepompt in het bedrijf uit Roubaix en er zou nog ongeveer 300 miljoen nodig zijn om de verliezen te dekken en de reorganisatie te bekostigen. Eind oktober kondigde La Redoute nog aan dat 700 van de 3.300 medewerkers moeten afvloeien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top