Wal-Mart gaat 1,3 miljard investeren in e-commerce

Wal-Mart gaat 1,3 miljard investeren in e-commerce

De Amerikaanse winkelketen Wal-Mart wil in 2015 maar liefst 1,5 miljard dollar (1,3 miljard euro) investeren in het uitbouwen van zijn e-commerceactiviteiten. In het vierde kwartaal steeg de online omzet nog met 18 procent.

70 procent via mobiel

Voor het volledige financiële jaar steeg online omzet met bijna 22% naar 12,2 miljard dollar (10,8 miljard euro). De totale omzet steeg met 1,9% naar 482,22 miljard dollar (425 miljard euro) en de nettowinst steeg met 2,1% naar 16,36 miljard dollar (14,5 miljard euro). Opvallend: driekwart van de bezoekers op de webshop kwam tijdens de feestdagen via tablet of smartphone.

 

Met de investeringen in e-commerce wil Wal-Mart zijn online infrastructuur verbeteren en het heeft als doel om het aantal producten in die in de webwinkel verkocht worden dit jaar te verdubbelen. Aankopen doen op de website moet ook stukken sneller gaan.

 

Ook buiten de Verenigde Staten wil Wal-Mart blijven investeren in e-commerce. Binnenkort opent Wal-Mart tevens vier nieuwe distributiecentra.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon denkt aan fysieke winkels in Duitsland

18/12/2017

De topman van de Duitse tak van Amazon heeft in een interview gezegd dat fysieke winkels van de online retailer in Duitsland enkel een kwestie van tijd zijn. Volgens hem is dat noodzakelijk, omdat de klant dat wil.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top