Wal-Mart komt met nieuwe prijsvergelijker

Wal-Mart komt met nieuwe prijsvergelijker

De Amerikaanse supermarktreus Wal-Mart heeft vorige maand stilletjes een nieuwe prijsvergelijker gelanceerd op een beperkt aantal markten in de Verenigde Staten. De nieuwe applicatie kreeg de naam Savings Catcher mee.

Volledige kassabon bekeken

De nieuwe prijsvergelijker is niet helemaal vernieuwend, want die vergelijkt nog steeds de prijzen van Wal-Mart met de prijzen bij andere retailers. Vindt die elders een lagere prijs, krijgen klanten het verschil terugbetaald. Het grootste verschil is echter dat de applicatie het werk nu doet voor de klant, daar waar de klant vroeger zelf op zoek moest gaan. De stap om aan prijsvergelijking te doen wordt zo een stap kleiner.

 

Wanneer een consument gebruik wil maken van Savings Catcher, moet hij enkel het transactienummer van de kassabon invoeren. Het programma gaat dan zelf op zoek naar prijzen bij concurrenten en geeft aan waar de klant geld terug moet krijgen van Wal-Mart. Zo wordt dus niet slechts één product bekeken, maar meteen de hele aankoop van een klant.

 

Klant 'verplicht' te kopen bij Wal-Mart

Het slimme aan deze tool is dat gebruikers sowieso eerst iets moeten kopen bij Wal-Mart, want voor de aankoop op onderzoek gaan is onmogelijk. Zelfs als Wal-Mart een verschil moet terugbetalen zijn ze dus zeker van de aankoop, waardoor deze prijsvergelijker een handige manier wordt om klanten te lokken. Daarnaast moet je ook inloggen op de applicatie en kan Wal-Mart dus je winkelgewoontes nog beter opvolgen.

 

Voorlopig wordt Savings Catcher nog maar bij zeven winkels van Wal-Mart gebruikt, onder andere in Dallas, Huntsville, Minneapolis en San Diego. Wal-Mart heeft nog niet gezegd of het nog zal uitbreiden in de nabije toekomst. Het systeem kan niettemin ook voor andere retailers een inspiratiebron vormen om 'showroomers' te slim af te zijn...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top