Wal-Mart komt met nieuwe prijsvergelijker

Wal-Mart komt met nieuwe prijsvergelijker

De Amerikaanse supermarktreus Wal-Mart heeft vorige maand stilletjes een nieuwe prijsvergelijker gelanceerd op een beperkt aantal markten in de Verenigde Staten. De nieuwe applicatie kreeg de naam Savings Catcher mee.

Volledige kassabon bekeken

De nieuwe prijsvergelijker is niet helemaal vernieuwend, want die vergelijkt nog steeds de prijzen van Wal-Mart met de prijzen bij andere retailers. Vindt die elders een lagere prijs, krijgen klanten het verschil terugbetaald. Het grootste verschil is echter dat de applicatie het werk nu doet voor de klant, daar waar de klant vroeger zelf op zoek moest gaan. De stap om aan prijsvergelijking te doen wordt zo een stap kleiner.

 

Wanneer een consument gebruik wil maken van Savings Catcher, moet hij enkel het transactienummer van de kassabon invoeren. Het programma gaat dan zelf op zoek naar prijzen bij concurrenten en geeft aan waar de klant geld terug moet krijgen van Wal-Mart. Zo wordt dus niet slechts één product bekeken, maar meteen de hele aankoop van een klant.

 

Klant 'verplicht' te kopen bij Wal-Mart

Het slimme aan deze tool is dat gebruikers sowieso eerst iets moeten kopen bij Wal-Mart, want voor de aankoop op onderzoek gaan is onmogelijk. Zelfs als Wal-Mart een verschil moet terugbetalen zijn ze dus zeker van de aankoop, waardoor deze prijsvergelijker een handige manier wordt om klanten te lokken. Daarnaast moet je ook inloggen op de applicatie en kan Wal-Mart dus je winkelgewoontes nog beter opvolgen.

 

Voorlopig wordt Savings Catcher nog maar bij zeven winkels van Wal-Mart gebruikt, onder andere in Dallas, Huntsville, Minneapolis en San Diego. Wal-Mart heeft nog niet gezegd of het nog zal uitbreiden in de nabije toekomst. Het systeem kan niettemin ook voor andere retailers een inspiratiebron vormen om 'showroomers' te slim af te zijn...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top