Wal-Mart komt met nieuwe prijsvergelijker

Wal-Mart komt met nieuwe prijsvergelijker

De Amerikaanse supermarktreus Wal-Mart heeft vorige maand stilletjes een nieuwe prijsvergelijker gelanceerd op een beperkt aantal markten in de Verenigde Staten. De nieuwe applicatie kreeg de naam Savings Catcher mee.

Volledige kassabon bekeken

De nieuwe prijsvergelijker is niet helemaal vernieuwend, want die vergelijkt nog steeds de prijzen van Wal-Mart met de prijzen bij andere retailers. Vindt die elders een lagere prijs, krijgen klanten het verschil terugbetaald. Het grootste verschil is echter dat de applicatie het werk nu doet voor de klant, daar waar de klant vroeger zelf op zoek moest gaan. De stap om aan prijsvergelijking te doen wordt zo een stap kleiner.

 

Wanneer een consument gebruik wil maken van Savings Catcher, moet hij enkel het transactienummer van de kassabon invoeren. Het programma gaat dan zelf op zoek naar prijzen bij concurrenten en geeft aan waar de klant geld terug moet krijgen van Wal-Mart. Zo wordt dus niet slechts één product bekeken, maar meteen de hele aankoop van een klant.

 

Klant 'verplicht' te kopen bij Wal-Mart

Het slimme aan deze tool is dat gebruikers sowieso eerst iets moeten kopen bij Wal-Mart, want voor de aankoop op onderzoek gaan is onmogelijk. Zelfs als Wal-Mart een verschil moet terugbetalen zijn ze dus zeker van de aankoop, waardoor deze prijsvergelijker een handige manier wordt om klanten te lokken. Daarnaast moet je ook inloggen op de applicatie en kan Wal-Mart dus je winkelgewoontes nog beter opvolgen.

 

Voorlopig wordt Savings Catcher nog maar bij zeven winkels van Wal-Mart gebruikt, onder andere in Dallas, Huntsville, Minneapolis en San Diego. Wal-Mart heeft nog niet gezegd of het nog zal uitbreiden in de nabije toekomst. Het systeem kan niettemin ook voor andere retailers een inspiratiebron vormen om 'showroomers' te slim af te zijn...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top