Walmart opent nieuw distributiecentrum in strijd tegen Amazon | RetailDetail

Walmart opent nieuw distributiecentrum in strijd tegen Amazon

Walmart opent nieuw distributiecentrum in strijd tegen Amazon

Walmart heeft in Pennsylvania een nieuw distributiecentrum geopend, dat de retailer dichter bij zijn doel moet laten komen om nog dit jaar 95 procent van zijn online klanten binnen de twee dagen te kunnen bedienen.

Strijd met Amazon

Om dat doel te bereiken zal Walmart nog dit jaar drie extra distributiecentra openen. Daarmee zet Walmart een flinke stap in de strijd met Amazon, momenteel de grootste concurrent voor de warenhuisketen. Het is dan ook geen toeval dat Walmart al zijn klanten binnen twee dagen wil bedienen: dat is immers ook de levertijd die Amazon hanteert voor klanten van Amazon Prime.

 

Walmart probeert ook een nieuwe dienst uit die wel erg gelijkaardig is aan Amazon Prime, namelijk ShippingPass. Daarmee krijgen consumenten momenteel gratis levering aan huis binnen de drie dagen. Walmart vraagt wel maar 50 dollar per jaar voor de dienst, wat de helft van de prijs van Amazon Prime is.

 

Walmart rekent voor zijn e-commerce niet enkel op de grote distributiecentra: de keten heeft ook een aantal kleinere fulfilmentcenters en meer dan tachtig winkels verzenden rechtstreeks vanuit de winkel naar klanten. Bovendien kunnen consumenten hun producten ook ophalen in de winkels van Walmart.

 

Door onverwacht positieve resultaten van Amazon heeft die laatste in het voorbije kwartaal Walmart voorbijgestoken op vlak van marktwaarde. Amazon is momenteel 264 miljard dollar (240 miljard euro) waard, Walmart moet het stellen met 234 miljard dollar (215 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.