Webshop Mamzel opent pop-upwinkel in Hasselt | RetailDetail

Webshop Mamzel opent pop-upwinkel in Hasselt

Webshop Mamzel opent pop-upwinkel in Hasselt

Webshop Mamzel opent op 7 november eerstkomende een 'Mamzel Boutique' in Hasselt. De pop-upwinkel wordt een primeur voor de 'cadeautjesverkoper' uit Lummen, die tot nog toe zweerde bij zijn webshop en partyverkoop.

Derde verkoopkanaal

In de aanloop naar de eindejaarsfeesten opent Mamzel begin november zijn eerste 'Mamzel Boutique', die tot eind december open zal zijn. Voor zaakvoerders Kim Hardy en Kim Severy, die ruim zes jaar geleden Mamzel uit de grond stampten, is het een nieuwe stap richting hun einddoel: "Uitgroeien tot hét cadeautjeshuis van Vlaanderen, zowel voor particulieren als voor bedrijven."

 

Tot nog toe verkochten beide dames hun hebbedingen via twee kanalen: een webshop - "95% van de bestellingen wordt de dag na betaling geleverd" - en tijdens homeparty's à la Tupperware, "Mamzelparty's" noemen ze het zelf. In Vlaanderen en Brussel kunnen ze intussen al bijna 60 verkoopsters of "Mamzellen" inschakelen.

 

Het jonge bedrijf specialiseert zich in "fijne cadeautjes, ook voor jezelf", zoals de baseline het formuleert. Wat dat zijn? "Producten die niet alleen nuttig zijn maar ook een verhaal vertellen. Die je doen glimlachen. Hip maar niet clean. Omdat we graag trendsetter zijn, vernieuwen we onze collectie constant", klinkt het bij de zaakvoerders. Mamzel verkoopt producten van een honderdtal ontwerpers en laat onder het label 'Designers for Mamzel' ook exclusieve producten ontwerpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Back to top