Wehkamp start Belgische webshop | RetailDetail

Wehkamp start Belgische webshop

Wehkamp start Belgische webshop

Het Nederlandse Wehkamp gaat dit jaar nog een Belgische versie van zijn webwinkel openen. Op de website zullen voornamelijk dezelfde artikelen als op de Nederlandse site aangeboden worden. De ambitie is duidelijk: Wehkamp wil snel top-drie in België zijn.

Deel merken nog niet online in België

Op Wehkamp.be zullen ongeveer 150.000 artikelen aangeboden worden van meer dan 12.000 merken, waarvan een groot deel nog niet online te vinden is in België. De Belgische versie zal gefaseerd worden uitgerold: dit jaar lanceert er een testversie, waarna het aantal producten na verloop van tijd zal worden opgedreven.

 

Wehkamp zal proberen om lokale Belgische merken te strikken om op de website te verkopen, zoals het dat in Nederland ook doet. "Het is daarbij vooral kijken naar wat de lokale klant wil, maar we zijn zeker al aan het kijken wat de grote Belgische merken zijn", zegt woordvoerder Dirk van den Bogaart tegen RetailDetail.

 

Moederbedrijf RFS Holland Holding heeft alvast grote ambities in België. Het laat in een persbericht weten dat het binnen de drie jaar bij de drie grootste e-commercespelers van België wil staan. Voorlopig komt er wel nog geen Franstalige website, maar "dat heeft vooral operationele redenen", zegt Van den Bogaart. Een Franstalige versie zal er in de toekomst komen, maar een exacte datum is er nog niet.

 

Wehkamp vervoegt met zijn Belgische winkel andere Nederlandse collega's als Coolblue en Bol.com, die eerder al potentieel in de Belgische markt zagen. Hun succes heeft volgens Van den Bogaart echter niet bijgedragen aan de keuze om ook naar België te komen. "We kijken op die manier niet naar onze concurrenten, maar we zien natuurlijk wel dat de Belgische e-commerce een enorme groeimarkt is, vandaar onze keuze om ook de grens over te gaan."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.