Wehkamp start Belgische webshop

Wehkamp start Belgische webshop

Het Nederlandse Wehkamp gaat dit jaar nog een Belgische versie van zijn webwinkel openen. Op de website zullen voornamelijk dezelfde artikelen als op de Nederlandse site aangeboden worden. De ambitie is duidelijk: Wehkamp wil snel top-drie in België zijn.

Deel merken nog niet online in België

Op Wehkamp.be zullen ongeveer 150.000 artikelen aangeboden worden van meer dan 12.000 merken, waarvan een groot deel nog niet online te vinden is in België. De Belgische versie zal gefaseerd worden uitgerold: dit jaar lanceert er een testversie, waarna het aantal producten na verloop van tijd zal worden opgedreven.

 

Wehkamp zal proberen om lokale Belgische merken te strikken om op de website te verkopen, zoals het dat in Nederland ook doet. "Het is daarbij vooral kijken naar wat de lokale klant wil, maar we zijn zeker al aan het kijken wat de grote Belgische merken zijn", zegt woordvoerder Dirk van den Bogaart tegen RetailDetail.

 

Moederbedrijf RFS Holland Holding heeft alvast grote ambities in België. Het laat in een persbericht weten dat het binnen de drie jaar bij de drie grootste e-commercespelers van België wil staan. Voorlopig komt er wel nog geen Franstalige website, maar "dat heeft vooral operationele redenen", zegt Van den Bogaart. Een Franstalige versie zal er in de toekomst komen, maar een exacte datum is er nog niet.

 

Wehkamp vervoegt met zijn Belgische winkel andere Nederlandse collega's als Coolblue en Bol.com, die eerder al potentieel in de Belgische markt zagen. Hun succes heeft volgens Van den Bogaart echter niet bijgedragen aan de keuze om ook naar België te komen. "We kijken op die manier niet naar onze concurrenten, maar we zien natuurlijk wel dat de Belgische e-commerce een enorme groeimarkt is, vandaar onze keuze om ook de grens over te gaan."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top