Wehkamp start Belgische webshop

Wehkamp start Belgische webshop

Het Nederlandse Wehkamp gaat dit jaar nog een Belgische versie van zijn webwinkel openen. Op de website zullen voornamelijk dezelfde artikelen als op de Nederlandse site aangeboden worden. De ambitie is duidelijk: Wehkamp wil snel top-drie in België zijn.

Deel merken nog niet online in België

Op Wehkamp.be zullen ongeveer 150.000 artikelen aangeboden worden van meer dan 12.000 merken, waarvan een groot deel nog niet online te vinden is in België. De Belgische versie zal gefaseerd worden uitgerold: dit jaar lanceert er een testversie, waarna het aantal producten na verloop van tijd zal worden opgedreven.

 

Wehkamp zal proberen om lokale Belgische merken te strikken om op de website te verkopen, zoals het dat in Nederland ook doet. "Het is daarbij vooral kijken naar wat de lokale klant wil, maar we zijn zeker al aan het kijken wat de grote Belgische merken zijn", zegt woordvoerder Dirk van den Bogaart tegen RetailDetail.

 

Moederbedrijf RFS Holland Holding heeft alvast grote ambities in België. Het laat in een persbericht weten dat het binnen de drie jaar bij de drie grootste e-commercespelers van België wil staan. Voorlopig komt er wel nog geen Franstalige website, maar "dat heeft vooral operationele redenen", zegt Van den Bogaart. Een Franstalige versie zal er in de toekomst komen, maar een exacte datum is er nog niet.

 

Wehkamp vervoegt met zijn Belgische winkel andere Nederlandse collega's als Coolblue en Bol.com, die eerder al potentieel in de Belgische markt zagen. Hun succes heeft volgens Van den Bogaart echter niet bijgedragen aan de keuze om ook naar België te komen. "We kijken op die manier niet naar onze concurrenten, maar we zien natuurlijk wel dat de Belgische e-commerce een enorme groeimarkt is, vandaar onze keuze om ook de grens over te gaan."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top