Wereldshop.be wordt concurrent van Oxfam Wereldwinkels

Wereldshop.be wordt concurrent van Oxfam Wereldwinkels

Het Mechelse internetbedrijf Qualiserv Plus lanceerde zopas een nieuw platform dat Oxfam Fair Trade producten aan huis of op kantoor levert. De nieuwe webwinkel gaat naast de 'officiële' webshop van Oxfam bestaan.

Steun een goed doel (naar keuze)

De nieuwe Wereldshop.be verkoopt het volledige assortiment voedings- en drankproducten van de Oxfam Fair Trade-organisatie. Klanten steunen daarmee niet alleen de "eerlijke handel", maar ze kunnen tegelijk ook een goed doel ondersteunen.

 

"Door het verzamelen van promopunten ondersteunt het individu of het bedrijf verschillende goede doelen naar keuze. De punten kunnen enkel worden weggegeven aan een goed doel en zijn niet voor eigen gebruik", benadrukt Qualiserv Plus, dat plannen heeft deze service spoedig uit te breiden naar andere voedingsproducten.

 

Nieuw ecologisch concept

Met een gratis levering (onder voorwaarden) probeert de wereldshop ook meer prijsbewuste klanten aan te spreken: "Voor vele consumenten is de verzendingskost vaak nog een struikelblok", zeggen de initiatiefnemers. "Als de werkgever vrijblijvend en zonder kosten intekent op het programma, kan zowel de werknemer als de werkgever de producten gratis op het bedrijf laten leveren, vanaf 50 euro per bestelling."

 

"De klanten van wereldshop.be kunnen besparen in tijd en in kilometers, wanneer de bestellingen op vaste dagen op hun werk geleverd worden. Wereldshop.be heeft hiervoor verschillende geoptimaliseerde rondes. Dit resulteert uiteindelijk in een verkleining van de ecologische voetafdruk van de consument", bezweert de nieuwe webwinkel.

 

Qualiserv Plus is al een 10-tal jaar actief in e-commerce, met webshops als fruitmand.be en whiskystore.be. Het bedrijf verkoopt wel de producten van Oxfam, maar werkt er verder geheel onafhankelijk van.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top