Wouter Blok maakt overstap naar Coolblue | RetailDetail

Wouter Blok maakt overstap naar Coolblue

Wouter Blok maakt overstap naar Coolblue

Wouter Blok heeft de overstap gemaakt van Google naar Coolblue, waar hij op 1 februari Chief Marketing Officer is geworden. Blok was de voorbije jaren vooral actief in de online reisbranche, maar maakt nu dus de switch naar retail.

Online travel en marketing

Wouter Blok was sinds 2012 aan de slag bij Google. Daar was hij Industry Manager Travel. Voordien was Blok jaren actief als CMO bij EasyToBook, waarmee hij in 2011 nog een E-mail Marketing Award in ontvangst mocht nemen. Sinds 1 februari is de manager met zijn aanstelling bij Coolblue dus in een nieuwe sector terecht gekomen, zo schrijft Twinkle, zij het als hoofd marketing wel in een vertrouwde positie.


Met de komst van Blok is er opnieuw een verandering aan de top van Coolblue. Vorige week meldde onze redactie nog het vertrek van Werner Bruyns, country manager België. Die was acht jaar in dienst bij het bedrijf en was mede verantwoordelijk voor de groei van de online retailer in België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.