WPG en Lannoo werken aan online boekenabonnement

WPG en Lannoo werken aan online boekenabonnement

Het Nederlandse WPG Uitgevers en de Belgische Uitgeverij Lannoo hebben een gezamenlijke onderneming opgericht die een online boekenabonnement gaat aanbieden tegen een vaste prijs per maand. De dienst is vergelijkbaar met wat al gangbaar is voor onder meer telecom, digitale televisie en muziek. Bij sommige aanbieders krijg je voor een vaste som per maand een beperkte – soms zelfs onbeperkte – gebruiksmogelijkheid.

Duitsland gaat voorop

In de boekensector komen de eerste initiatieven stilaan van de grond. Het Duitse Skoobe (lees het omgekeerd) vraagt 9,99 euro per maand om gedurende dertig dagen twee titels van e-books te ontlenen via iPad. Voorlopig gebeurt alles in het Duits, maar de Engelstalige versie van de site is aangekondigd.

 

In Nederland gaat Yindo nog een stapje verder met het 24Seven-abonnement. Dat biedt deze zomer gedurende drie maanden onbeperkt toegang tot de hele collectie van zowat 2.000 uitgaven voor 9,95 euro per maand. In de Verenigde Staten wordt dan weer volop gewerkt aan Oyster Books, dat voor een vast bedrag per maand eveneens onbeperkt toegang geeft tot een hele catalogus. De initiatiefnemers haalden alvast 3 miljoen dollar startkapitaal op voor hun onderneming.

 

Lannoo en WPG zijn geen vreemden voor mekaar: ze vonden elkaar al in 2010, toen ze samen de boekendivisie van de Persgroep Nederland overnamen. Daarin zaten de uitgeverijen Bruna, Standaard Uitgeverij, De Boekerij, Meulenhoff, Het Spectrum en Unieboek. De eerste twee gingen naar WPG, de andere naar Lannoo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba onthult zijn hightech winkel van de toekomst

24/11/2017

De geautomatiseerde supermarkten van Amazon Go zijn er nog niet of Alibaba heeft er al een antwoord op klaar. Alibaba presenteert Tmall Supermart, een supermarkt boordevol technologie: van virtuele paskamers tot gezichtsherkenning.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top