Yamuda nu ook beschikbaar voor Belgische Coolblue-klanten

Yamuda nu ook beschikbaar voor Belgische Coolblue-klanten

Het robotje Yamuda, dat op de website van Cooblue vragen beantwoordt, is voortaan ook beschikbaar voor Belgische klanten. Het moet klanten snel helpen met een aantal makkelijke vragen.

Extra contactmogelijkheid

De dienst is in Nederland al beschikbaar sinds eind vorig jaar voor vragen over garantie, retourzendingen en openingstijden van de winkels. Dankzij het DigitalCX-platform van SelfService Company kan Yamuda vlot op die vragen antwoorden. Consumenten hebben zo nog een extra mogelijkheid om in contact te komen met Coolblue. Eerder konden ze de online retailer ook al bereiken via mail, telefoon, Facebook, Twitter, Youtube en WhatsApp.

 

"Met Yamuda geven we onze klanten een extra manier om snel geholpen te worden. En door de slimme technologie krijgen klanten meteen de juiste antwoorden op alle soorten vragen. De naam Yamuda? Zoals iedereen die ooit klein was weet: als je een vraag hebt, stel je die eerst aan Yamuda", zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. Yamuda is dus een woordspeling op 'je moeder'.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top