Yamuda nu ook beschikbaar voor Belgische Coolblue-klanten | RetailDetail

Yamuda nu ook beschikbaar voor Belgische Coolblue-klanten

Yamuda nu ook beschikbaar voor Belgische Coolblue-klanten

Het robotje Yamuda, dat op de website van Cooblue vragen beantwoordt, is voortaan ook beschikbaar voor Belgische klanten. Het moet klanten snel helpen met een aantal makkelijke vragen.

Extra contactmogelijkheid

De dienst is in Nederland al beschikbaar sinds eind vorig jaar voor vragen over garantie, retourzendingen en openingstijden van de winkels. Dankzij het DigitalCX-platform van SelfService Company kan Yamuda vlot op die vragen antwoorden. Consumenten hebben zo nog een extra mogelijkheid om in contact te komen met Coolblue. Eerder konden ze de online retailer ook al bereiken via mail, telefoon, Facebook, Twitter, Youtube en WhatsApp.

 

"Met Yamuda geven we onze klanten een extra manier om snel geholpen te worden. En door de slimme technologie krijgen klanten meteen de juiste antwoorden op alle soorten vragen. De naam Yamuda? Zoals iedereen die ooit klein was weet: als je een vraag hebt, stel je die eerst aan Yamuda", zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. Yamuda is dus een woordspeling op 'je moeder'.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.