Yamuda nu ook beschikbaar voor Belgische Coolblue-klanten | RetailDetail

Yamuda nu ook beschikbaar voor Belgische Coolblue-klanten

Yamuda nu ook beschikbaar voor Belgische Coolblue-klanten

Het robotje Yamuda, dat op de website van Cooblue vragen beantwoordt, is voortaan ook beschikbaar voor Belgische klanten. Het moet klanten snel helpen met een aantal makkelijke vragen.

Extra contactmogelijkheid

De dienst is in Nederland al beschikbaar sinds eind vorig jaar voor vragen over garantie, retourzendingen en openingstijden van de winkels. Dankzij het DigitalCX-platform van SelfService Company kan Yamuda vlot op die vragen antwoorden. Consumenten hebben zo nog een extra mogelijkheid om in contact te komen met Coolblue. Eerder konden ze de online retailer ook al bereiken via mail, telefoon, Facebook, Twitter, Youtube en WhatsApp.

 

"Met Yamuda geven we onze klanten een extra manier om snel geholpen te worden. En door de slimme technologie krijgen klanten meteen de juiste antwoorden op alle soorten vragen. De naam Yamuda? Zoals iedereen die ooit klein was weet: als je een vraag hebt, stel je die eerst aan Yamuda", zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. Yamuda is dus een woordspeling op 'je moeder'.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top