Yoox op zoek naar groei van 20 procent | RetailDetail

Yoox op zoek naar groei van 20 procent

Yoox op zoek naar groei van 20 procent

Het Italiaanse Yoox Group wil in 2015 met 20 procent groeien ten opzichte van vorig jaar, naar een omzet van 624 miljoen euro. Dat is een grotere omzetgroei dan in 2014, die toen 15 procent bedroeg.

Uitbreiden crosschannel

In 2014 groeide ook de nettowinst met 9 procent naar 13,8 miljoen euro. Dat was te danken aan sterke prestaties in Italië en China en een algemeen stijgende conversie bij bezoekers van de online platformen van Yoox.

 

De groep wil die groei nu doorzetten en uitbouwen in 2015 en kijkt daarvoor zowel naar de eigen platforms, zoals Yoox.com, Thecorner.com en Shoescribe.com, als naar de winkels die het uitbaat voor merken zoals Diesel en Stella McCartney. Voor die winkels van andere merken zal er ook verder gewerkt worden aan de uitbreiding van de crosschannelmogelijkheden.

 

Het bedrijf wil dit jaar ook de vruchten plukken van de lancering van Yoox.com in het derde kwartaal van 2014. Het kwartaal daarop kwam er ook een mobiele app, die nog meer klanten naar de mobiele site moet lokken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop. Zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Back to top