Yoox op zoek naar groei van 20 procent

Yoox op zoek naar groei van 20 procent

Het Italiaanse Yoox Group wil in 2015 met 20 procent groeien ten opzichte van vorig jaar, naar een omzet van 624 miljoen euro. Dat is een grotere omzetgroei dan in 2014, die toen 15 procent bedroeg.

Uitbreiden crosschannel

In 2014 groeide ook de nettowinst met 9 procent naar 13,8 miljoen euro. Dat was te danken aan sterke prestaties in Italië en China en een algemeen stijgende conversie bij bezoekers van de online platformen van Yoox.

 

De groep wil die groei nu doorzetten en uitbouwen in 2015 en kijkt daarvoor zowel naar de eigen platforms, zoals Yoox.com, Thecorner.com en Shoescribe.com, als naar de winkels die het uitbaat voor merken zoals Diesel en Stella McCartney. Voor die winkels van andere merken zal er ook verder gewerkt worden aan de uitbreiding van de crosschannelmogelijkheden.

 

Het bedrijf wil dit jaar ook de vruchten plukken van de lancering van Yoox.com in het derde kwartaal van 2014. Het kwartaal daarop kwam er ook een mobiele app, die nog meer klanten naar de mobiele site moet lokken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Back to top