Yoox op zoek naar groei van 20 procent | RetailDetail

Yoox op zoek naar groei van 20 procent

Yoox op zoek naar groei van 20 procent

Het Italiaanse Yoox Group wil in 2015 met 20 procent groeien ten opzichte van vorig jaar, naar een omzet van 624 miljoen euro. Dat is een grotere omzetgroei dan in 2014, die toen 15 procent bedroeg.

Uitbreiden crosschannel

In 2014 groeide ook de nettowinst met 9 procent naar 13,8 miljoen euro. Dat was te danken aan sterke prestaties in Italië en China en een algemeen stijgende conversie bij bezoekers van de online platformen van Yoox.

 

De groep wil die groei nu doorzetten en uitbouwen in 2015 en kijkt daarvoor zowel naar de eigen platforms, zoals Yoox.com, Thecorner.com en Shoescribe.com, als naar de winkels die het uitbaat voor merken zoals Diesel en Stella McCartney. Voor die winkels van andere merken zal er ook verder gewerkt worden aan de uitbreiding van de crosschannelmogelijkheden.

 

Het bedrijf wil dit jaar ook de vruchten plukken van de lancering van Yoox.com in het derde kwartaal van 2014. Het kwartaal daarop kwam er ook een mobiele app, die nog meer klanten naar de mobiele site moet lokken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.