Yoox op zoek naar groei van 20 procent

Yoox op zoek naar groei van 20 procent

Het Italiaanse Yoox Group wil in 2015 met 20 procent groeien ten opzichte van vorig jaar, naar een omzet van 624 miljoen euro. Dat is een grotere omzetgroei dan in 2014, die toen 15 procent bedroeg.

Uitbreiden crosschannel

In 2014 groeide ook de nettowinst met 9 procent naar 13,8 miljoen euro. Dat was te danken aan sterke prestaties in Italië en China en een algemeen stijgende conversie bij bezoekers van de online platformen van Yoox.

 

De groep wil die groei nu doorzetten en uitbouwen in 2015 en kijkt daarvoor zowel naar de eigen platforms, zoals Yoox.com, Thecorner.com en Shoescribe.com, als naar de winkels die het uitbaat voor merken zoals Diesel en Stella McCartney. Voor die winkels van andere merken zal er ook verder gewerkt worden aan de uitbreiding van de crosschannelmogelijkheden.

 

Het bedrijf wil dit jaar ook de vruchten plukken van de lancering van Yoox.com in het derde kwartaal van 2014. Het kwartaal daarop kwam er ook een mobiele app, die nog meer klanten naar de mobiele site moet lokken.

Tags: