Yoox op zoek naar groei van 20 procent

Yoox op zoek naar groei van 20 procent

Het Italiaanse Yoox Group wil in 2015 met 20 procent groeien ten opzichte van vorig jaar, naar een omzet van 624 miljoen euro. Dat is een grotere omzetgroei dan in 2014, die toen 15 procent bedroeg.

Uitbreiden crosschannel

In 2014 groeide ook de nettowinst met 9 procent naar 13,8 miljoen euro. Dat was te danken aan sterke prestaties in Italië en China en een algemeen stijgende conversie bij bezoekers van de online platformen van Yoox.

 

De groep wil die groei nu doorzetten en uitbouwen in 2015 en kijkt daarvoor zowel naar de eigen platforms, zoals Yoox.com, Thecorner.com en Shoescribe.com, als naar de winkels die het uitbaat voor merken zoals Diesel en Stella McCartney. Voor die winkels van andere merken zal er ook verder gewerkt worden aan de uitbreiding van de crosschannelmogelijkheden.

 

Het bedrijf wil dit jaar ook de vruchten plukken van de lancering van Yoox.com in het derde kwartaal van 2014. Het kwartaal daarop kwam er ook een mobiele app, die nog meer klanten naar de mobiele site moet lokken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top