Zalando biedt nu ook afhaalnetwerk aan | RetailDetail

Zalando biedt nu ook afhaalnetwerk aan

Zalando biedt nu ook afhaalnetwerk aan

Sinds 17 juni kunnen Belgische klanten van Zalando hun online bestellingen ook oppikken en terugzenden via een netwerk van afhaalpunten. Waar klanten tot nu toe standaard thuis beleverd werden, kunnen ze er vanaf nu ook meteen voor kiezen om hun pakketje af te halen in één van de postkantoren of PostPunten van bpost.

“Veel Belgen prefereren afhaling”

"Veel Belgische consumenten verkiezen levering via afhaalpunten, aangezien ze dan niet gebonden zijn aan de leveringstijden thuis,” klinkt het bij Zalando. Daarom voegt de online moderetailer nu zo’n 1.100 afhaalpunten toe, bestaande uit de postkantoren van bpost – waar klanten nu al heen moeten voor retours of als ze niet thuis waren bij levering – en de PostPunten van de Belgische postdienst.

 

Het voordeel is volgens Zalando dat de meeste van deze afhaalpunten ook buiten de kantooruren en op zaterdag geopend zijn. Ook beklemtoont de Duitse e-tailer dat de ‘pick up points’ zowel gebruikt kunnen worden om bestellingen af te halen als om spullen terug te zenden.

 

Tegen het einde van het jaar wil de retailer het afhaalnetwerk uitbreiden naar 1.500 punten. Binnen enkele weken verwacht Zalando het afhaalnetwerk overigens nog uit te breiden met de 24/7 afhaalautomaten van bpost. De precieze lanceringsdatum hiervan is evenwel nog niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.